بهره برداری از 478 پروژه عمرانی در دهه فجر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران، سیدمحمد میر محمدی امشب در حمع خبرنگاران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 478 پروژه عمرانی با بهره مندی از اعتبارات ملی و استانی در چند روز اخیر برهر برداری شده و یا در مدت زمان به جامانده از در دهه فجر بهره برداری خواهد شد.

بهره برداری از 478 پروژه عمرانی در دهه فجر

وی با بیان اینکه در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری، صنعتی و معدنی و کشاورزی نیز پروژه هایی برای بهره برداری دیده شده، ادامه داد: همچنین در این مدت هفت پروژه صنعتی با اعتبار یکصد و 17 میلیارد تومان، 25 پروژه کشاورزی با اعتبار 28.8 میلیارد تومان و 21 پروژه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتبار 7 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و یا تا سرانجام این دهه به بهره برداری خواهد رسید.

میرمحمدی افزود: همه تلاش و تلاش مجموعه استان حفظ اشتغال موجود در استان است و با برنامه های زمانبندی شده و ارائه راهکارهای مناسب سعی در کاهش نرخ بیکاری و حفظ فراوری و صنعت استان را داریم.

بیکاری جمعیت استان یزد منفی است

وی با بیان اینکه نرخ فعلی بیکاری در استان یزد 12.6 درصد است عنوان نمود: نرخ بیکاری در سال گذشته در بهمن ماه 13 درصد اعلام شد که سال جاری 12.6 درصد رسیده است.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه این رقم با توجه به مهاجر پذیری استان و وجود مهاجران از استان های دیگر در یزد به دست آمده، گفت: نرخ بیکاری بر اساس جمعیت استان منفی است و بیکاری نداریم اما با احتساب جمعیت مهاجر استان یزد این رقم به دست آمده است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری به صورت فصلی متغیر است و نمی توان نرخ ثابتی را برای آن ارائه داد چراکه به فراخور فصول مختلف ممکن است بیکاری کاهش یا افزایش داشته باشد که در فصل گذشته نرخ بیکاری استان 6.7 درصد بوده است.

پهنه بندی عرصه های آزاد برای جذب سرمایه گذار

میرمحمدی با بیان اینکه به دنبال افزایش سرمایه گذاری و جذب سرمایه در استان هستیم، افزود: طبیعی است هرکجا که سرمایه گذاری صورت گیرد افزایش اشتغال را نیز به همراه دارد و ما نیز بر حفظ اشتغال موجود و افزایش اشتغال تاکید داریم.

وی از جمله اقدامات در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در استان را معین پهنه بندی عرصه های آزاد و تعیین استان برشمرد و بیان نمود: عرصه هایی که مسائل و موانع زیست محیطی نداشته باشند و دسترسی راحتی به تامین آب و زیرساخت های لازم برای استفاده از حامل های انرژی دارند در این پهنه بندی قرار می گیرند تا راستا برای سرمایه گذاری راحت تر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 13

به "بهره برداری از 478 پروژه عمرانی در دهه فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 478 پروژه عمرانی در دهه فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید