تاریخ سازی بانوی قهرمان المپیک توکیو در ماراتن نیویورک

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، قهرمان کنیایی دوی ماراتن زنان در بازی های المپیک توکیو، در مسابقات ماراتن نیویورک تاریخ ساز شد.

تاریخ سازی بانوی قهرمان المپیک توکیو در ماراتن نیویورک

به گزارش خبرنگار جهانی ورزش گروه ورزشی خبرنگاران، پرز جپچیرچیر، دونده کنیایی و قهرمان دوی ماراتن زنان در بازی های المپیک 2020 توکیو، در پنجاهمین دوره از مسابقات ماراتن نیویورک نیز به عنوان قهرمانی دست یافت و تاریخ ساز شد. پرز اولین قهرمان المپیک شد که توانسته است در ماراتن نیویورک هم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

جپچیرچیر 28 ساله که برای کسب مدال طلای بازی های 2020 توکیو، بریجید کاسگی هموطن خود و رکورددار جهان را شکست داد، در مسابقات ماراتن نیویورک با زمان 2 ساعت و 22 دقیقه و 39 ثانیه، زودتر از دیگر رقبا از خط پایان گذشت؛ بنابراین او کاری را انجام داد که قهرمانان قبلی ماراتن المپیک مانند جوآن بنوا ساموئلسون و فرانک شورتر از ایالات متحده، استفانو بالدینی از ایتالیا و استفان کیپروتیچ از اوگاندا قادر به انجام آن نبودند.

درارتو تولو، دونده اتیوپیایی تنها قهرمان المپیک فاتح نیویورک بوده است، اما قهرمانی او در المپیک در ماده 10000 متر بود.

جپچیرچیر پس از مسابقه به شبکه ESPN2 گفت: بعد از این که در ماراتن المپیک برنده شدم، انتظار نداشتم در نیویورک نیز برنده شوم. البته خوب آماده شده بودم و اکنون خیلی خوشحالم.

پس از جپچیرچیر، هموطنش ویولا چپتو با زمان 2 ساعت و 22 دقیقه و 44 ثانیه، دوم و آبابل یشانه از اتیوپی با زمان 2 ساعت و 22 دقیقه و 52 ثانیه، سوم شدند. مولی سیدل آمریکایی، دارنده مدال برنز المپیک توکیو در جایگاه چهارم ایستاد.

در بخش مردان نیز آلبرت کوریر از کنیا با زمان 2 ساعت و 8 دقیقه و 22 ثانیه به مقام قهرمانی رسید. محمد العربی از مراکش و ایوب فانیل از ایتالیا در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید

  • 25 لحظه الهام بخش تاریخ المپیک + تصاویر
  • مراسم اختتامیه المپیک 2020 توکیو + فیلم و عکس
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1077

به "تاریخ سازی بانوی قهرمان المپیک توکیو در ماراتن نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ سازی بانوی قهرمان المپیک توکیو در ماراتن نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید