تزریق نخستین واکسن آزمایشی کرونا به انسان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، بسیاری از واکسن های معمول از ویروس های کشته شده یا تضعیف شده تهیه شده اند، اما این واکسن آزمایشی که ام. آر. آن. ای 1273 نام گرفته حاوی ویروس کووید-19 نیست.

تزریق نخستین واکسن آزمایشی کرونا به انسان

بنابر گزارش ها، در سیاتل آمریکا که کانون اولیه شیوع ویروس کرونا در آمریکا شناخته می گردد، 45 داوطلب تندرست نخستین واکسن آزمایشی کرونا 2019 را دریافت کردند. دانشمندان امیدوارند این واکسن که حاوی ویروس کرونا 2019 نیست و تنها بخشی از هویت ژنتیکی آن را در بردارد سیستم ایمنی دواطلبان را در برابر ویروس واقعی ایمن کند.

داوطلبان روز دوشنبه، 16 مارس، نخستین تزریق خود را در مرکز تحقیقاتی شرکت کیزر پرمننته در سیاتل دریافت کردند که یکی از بزرگترین شرکت های بیمه درمانی با مجموعه بیمارستان ها و کلینیک های اختصاصی خود در آمریکاست.

این واکسن برخلاف واکسن های رایج که حاوی نسخه ضعیف شده یا کشته شده ویروس است، حاوی ویروس کرونا 2019 نیست و تزریق آن نمی تواند داوطلبان را به بیماری کووید-19 مبتلا کند.

کارشناسان می گویند با وجود شروع آزمایش این واکسن بروی انسان، هنوز ممکن است ماه ها طول بکشد تا نتایج این تزریق آزمایشی قابل تعمیم به عموم ارزیابی گردد. همزمان با این تجربه در سیاتل آمریکا، دانشمندان بسیاری در نقاط دیگر دنیا مشغول تهیه واکسن ویروس کرونا 2019 هستند.

این واکسن که هزینه های تحقیقاتی آن از سوی وزارت بهداشت آمریکا تامین شده توانسته بی احتیاج از گام نخست معمول برای ساخت واکسن باشد که معمولا دانشمندان را ملزم می نماید نمونه نخستین را بروی حیوانات آزمایش نمایند و نتیجه آن بروی سیستم دفاعی بدن حیوانات آنالیز نمایند.

اما شرکت مدرنا تراپیوتیکز که تحقیقات و ساخت این واکسن را برعهده داشته می گوید در تهیه این واکسن از ترکیباتی استفاده نموده که همه آن ها قبلا از آزمایش های معمول عبور نموده است.

دکتر جان ترگونینگ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه ایمپریال کالج لندن در بریتانیا می گوید: این واکسن از ترکیباتی استفاده نموده که شناخته شده اند و فناوری آن ها موجود بوده.

این واکسن با رعایت استاندار های بسیار بالا تهیه شده. در تهیه آن از ترکیباتی استفاده شده که ایمن تشخیص داده شده اند و ما از قبل آن ها را می شناسیم و بی ضرر بودن آن ها برای انسان تایید شده بوده، ضمن این که کسانی که در تهیه این واکسن مشارکت داشته اند به صورت دقیق تحت نظارت و ارزیابی بوده اند.

بله. خیلی سریع آماده شده -، اما باید بدانیم که این مسابقه و رقابت در حقیقت علیه ویروس شکل گرفته نه این که دانشمندان با هم رقابت نمایند، و باید بدانیم که همه این اقدامات برای منافع بشریت انجام شده است.

بسیاری از واکسن های معمول از ویروس های کشته شده یا تضعیف شده تهیه شده اند، اما این واکسن آزمایشی که ام. آر. آن. ای 1273 نام گرفته حاوی ویروس کووید-19 نیست.

در عوض این واکسن حاوی بخشی از کد های ژنتیکی این ویروس است که دانشمندان توانسته اند در آزمایشگاه آن را تهیه نمایند. آن ها امیدوارند که این واکسن بتواند بدن دریافت نمایندگان را در برابر ویروس واقعی ایمن کند.

داوطلبان تزریق بعدی خود را 4 هفته دیگر (28 روز) دریافت خواهند کرد، اما آن طور که گزارش شده حتی در صورت نتایج مثبت این گروه، برای آماده شدن واکسن در سطح عمومی ممکن است 18 ماه دیگر زمان لازم باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 58

به "تزریق نخستین واکسن آزمایشی کرونا به انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق نخستین واکسن آزمایشی کرونا به انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید