شرایط دریافت ویزای آلمان ، نکات کاربردی برای دریافت ویزای آلمان (تور آلمان)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، اگر از علاقه مندان به کشور های اروپایی هستید، شاید تا به امروز به کشور آلمان که یکی از کشورهای حوزه شینگن است سفر نموده اید. با این تفاسیر و با وجود اینکه این کشور در حوزه صنعت و مدرنیته نیز به جایگاه ویژه ای رسیده است، این کشور مکان بسیار مناسبی برای سفر و بازدید و البته جذب توریسم است. احتمالا بسیاری از شما نیز آرزوی سفر به کشور آلمان که در غرب قاره اروپا واقع شده است را دارید. اما باید بدانید که قبل از سفر به آلمان زیبا باید ویزای کشور آلمان را از سفارت این کشور در تهران ویزا دریافت کنید، چرا که کشور آلمان نیز یکی از هم پیمانان معاهده شینگن است. اما در این مسیر ممکن است سوالاتی برایتان مطرح گردد و در رابطه با مدارک مورد احتیاج، گرفتن وقت ازسفارت کشور آلمان و آدرس سفارت کشور آلمان برایتان پیش بیاید که ضروری است قبل از سفر و البته اقدام به دریافت ویزای آلمان این اطلاعات را بدانید. البته نکته ای که باید گفت این است که حتما از قبل مدارک لازم و فرم های مورد احتیاج را پر نموده و آماده کنید پس از آن بصورت اینترنتی وقت گرفته و در آخر نیز درخواست ویزای کشور آلمان بدهید. پس با ما خبرنگاران همراه شوید تا در ادامه شرایط دریافت ویزای آلمان پاسخ دهیم.

شرایط دریافت ویزای آلمان ، نکات کاربردی برای دریافت ویزای آلمان (تور آلمان)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

معرفی بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان

در راستای فهمیدن شرایط دریافت ویزای آلمان، در ادامه به بازگو کردن مسائل حقوقی و کنسولی در سفارت آلمان پرداخته می شود.

حال برویم به سراغ اداره کنسولی سفارت آلمان در تهران که اتفاقا می تواند مهم ترین و بزرگترین روش برای ارتباط میان آلمانی های ساکن کشورهای به دیگر بجز آلمان با کشور آلمان بوده و آن هم از این بابت که نمایندگی های کشور آلمان برای بعضی از موضوعات حقوقی باید خارج از این کشور باشند. بنابراین آنالیز خدمات کنسولی سفارت و درخواست های گوناگون در این اماکن رخ می دهند.

شرایط دریافت ویزای آلمان: ساعات کاری (یکشنبه تا پنج شنبه)

در مورد ساعت هایی که می توانید از این باجه ها خدمت دریافت کنید نیز می توانید به ساعت های زیر رجوع کنید که برای هر بخش آماده شده اند:

ساعات 7:30 تا 10:30 : برای بخش حقوقی کنسولی

ساعات 14:30 تا 15:3 (ماه های جولای تا آگوست: 14:30 - 15:00) : برای دریافت مدارک و کپی های تایید شده

ساعات 10:00 تا 12:00 و 13:00 تا 15:00 : برای دریافت گذرنامه از بخش ویزا

اما در مورد بخش کنسولی چند نکته وجود دارد که باید قبل از مراجعه رعایت نموده تا از اتلاف وقت و انرژیتان جلوگیری شود. اول اینکه حتما به وب سایت سفارت مراجعه نموده و درباره هر آنچه برای روند انجام امور لازم است بعلاوه مدارک مورد احتیاج اطلاعاتی کسب کنید. زیرا پس از مراجعه به باجه ها باید مدارکتان کامل بوده و در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد. نکته دوم نیز این است که برای این که بخواهید درخواست هایی نظیر تایید مدارک، کپی برابر با اصل، تایید امضا، گواهی های کنسولی و مشاوره در امور حق ارث، تابعیت و خانواده را نیز بدهید باید قبل از آن اقدام به تعیین وقت قبلی نموده و این کار نیز به لینکی که در قسمت تعیین وقت سفارت آورده شد رجوع کنید. در ضمن به عنوان نکته آخر نیز باید گفت که حتما در هنگام مراجعه پول نقد همراه داشته باشید، چرا که برای پرداخت تمامی هزینه های خدمات کنسولی که نقدی و به ریال است، احتیاج خواهد شد. البته بخش حقوقی و کنسولی چک پول را نیز از شما قبول می نمایند.

شرایط دریافت ویزای آلمان: ساعات کاری دفتر تایید مدارک

در مورد مجموعه شرایط دریافت ویزای آلمان و در مورد ساعات کاری دفتر تایید مدارک سفارت آلمان نیز باید گفت که این اداره تنها روزهای یکشنبه تا پنج شنبه، از ساعت 7:30 تا 10:30 (با تعیین وقت قبلی) به مراجعه نمایندکان ارائه خدمات می نماید. البته اگر اطلاعاتی در باب جزئیات تایید مدارک، هزینه ها و سایر سوالات بخواهید، می توانید به سایت سفارت و راهنمای تایید مدارک سفارت آلمان رفته و در آنجا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

نکاتی که درباره شرایط دریافت ویزای آلمان باید بدانیم

با پیشرفت تکنولوژی و وسعت ارتباطات دیگر شیوه های تعیین وقت برای درخواست ویزا و شرایط دریافت ویزای آلمان کاملا منسوخ شده و این امر تنها به وسیله سیستم در نظر گرفته شده برای این کار کاملا به صورت آنلاین انجام می شود. تا چندی پیش شیوه و روند اخذ وقت سفارت این گونه بود که متقاضیان گرفتن وقت دیدار ابتدا به آدرس اینترنتی تعیین شده به وسیله سایت سفارت مراجعه نموده و پس از آن یک حساب کاربری به نام خود ایجاد نموده و به وسیله آن مراحل درخواست ویزای توریستی یا تجاری آلمان را انجام می دادند. اما به تازگی این روند کمی تغییر یافته که بطور کامل برای شما توضیح داده خواهد شد.

البته نکته مهمی در این باب وجود دارد که ورود به بخش باجه ها بخصوص در ماه های تابستان تنها رأس ساعت اعلام شده باشد و در واقع هه چیز سر وقت انجام شود تا از اتلاف وقت جلوگیری شود. با این حال حتی در حال حاضر نیز باید سر وقت به سفارت مراجعه کنید، چرا که در صورت دیر کردنتان وقتی که گرفته بودید ابطال شده و اگر هم زود مراجعه کنید چیزی جز انتظار در جلوی درب سفارت برایتان به ارمغان نخواهد داشت. با همه این اوصاف سعی و کوشش سفارت آلمان در جهتی است که ورود به بخش باجه ها در سریع ترین و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام داده و زمان انتظار را به خصوص در ماه های گرم سال به حداقل برساند.

حال برویم به سراغ روند و شرایط دریافت ویزای آلمان در سفارت. برای تعیین وقت که بسته به اینکه درخواست شما برای دریافت ویزای کوتاه مدت یا بلند مدت باشد، فرق دارد. در واقع این تغییرات در تاریخ تاریخ 11 شهریور 1397، طی اطلاعیه ای در سایت سفارت آلمان عنوان شده است.

در ابتدا باید گفت اگر قصد اخذ ویزای کوتاه مدت (تا حداکثر 90 روز) آلمان که همه منطقه شینگن را نیز شامل می شود دارید، باید این درخواست را به وسیله شرکتی که به تازگی با سفارت آلمان همکاری نموده و شرکت خدماتی ویزامتریک نام دارد، به ثمر برسانید. بدین صورت که این شرکت، پذیرای درخواست های مذکور در مرکز درخواست ویزا خود خواهد بود. گفتنی است که کلیه فعالیت های این شرکت زیر نظر سفارت آلمان بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

در مورد نشانی و محل ویزامتریک یا همان مرکز درخواست ویزا شینگن برای سفر به آلمان نیز باید گفت برای عزیمت به آنجا باید به تهران، خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان بیست و یکم، پلاک 137، ساختمان شیرازی، طبقه اول مراجعه کنید. در ضمن کدپستی این مکان 1513933134 است.

اما نکته بسیار مهمی که در این باب باید خاطر نشان کرد این است که ویزامتریک نمی تواند کار هایی نظیر صدور ویزای متقاضیان را انجام داده و یا از دلایل صدور یا رد ویزای آلمان با خبر باشد. چرا که وظیفه آنالیز درخواست های متقاضیان برای دریافت ویزای آلمان همچنان به وسیله خود سفارت آلمان در تهران انجام می گیرد. اما عودت گذرنامه به وسیله ویزامتریک انجام می پذیرد.

حال برویم به سراغ روند تعیین وقت سفارت آلمان برای ویزای بلندمدت (بیش از 90 روز) که در این باب باید خاطر نشان کرد که این ویزا و روند آن دستخوش تغییرات مهمی نشده و کماکان به روش قدیمی انجام گرفته و متقاضیان اخذ ویزای بلند مدت لازم است روند ثبت نام برای تعیین وقت و ارائه درخواست خود را مستقیما به وسیله سفارت آلمان انجام دهند. درخواست ویزای تحصیلی، ویزای کار یا پیوست به خانواده و ... در زمره ویزای بلند مدت قرار می گیرند.

سوالات متداولی که ممکن است پیش بیاید به توضیح زیر پاسخ داده شده اند:

پس از دریافت وقت ارائه درخواست ویزا شینگن از سفارت چه اقدامی باید انجام داد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر تاریخ دقیق و وقت ارائه درخواست ویزا شینگن شما به وسیله سفارت تعیین شده است، باید در تاریخ و ساعت اعلام شده به سفارت آلمان مراجعه نموده و به وسیله بخش ویزا سفارت آلمان درخواست خود را مطرح کنید.

اگر درخواست خود را به وسیله سایت اینترنتی سفارت اعلام نموده و زمانی برای مراجعه به سفارت تعیین نشده است، چه اقدامی باید انجام داد؟

مطابق آنچه که گفته شد، وظیفه تعیین وقت شما را ویزامتریک برعهده داشته و سفارت این انتقال را به شما اطلاع خواهد داد. در ضمن باید گفت که ترتیب و اولویت تعیین وقت ویزامتریک بر اساس ترتیب ثبت درخواست وقت بوده و وقت تعیین شده مراجعه شما به مرکز درخواست ویزا ویزامتریک به وسیله این شرکت به اطلاعتان خواهد رسید.

اگر هنوز وقتی نگرفته اید و از تاریخ 22 مرداد 1397 شاهد توقف روند درخواست زمان دریافت ویزای شینگن ذر سایت اینترنتی سفارت آلمان در تهران هستید، چه اقدامی باید کرد؟

همانطور که گفته شد، از تاریخ مذکور به بعد ،دریافت وقت درخواست ویزا شینگن بر عهده ویزامتریک بوده و تنها از این طریق صورت می پذیرد.

در همین خصوص احتیاج است که چند مرجع به شما معرفی شود. مرجع اول برای مشاهده اطلاعیه سفارت آلمان در مورد تغییر روند دریافت وقت درخواست ویزای توریستی آلمان بوده که برای مراجعه به آن تنها کافی است اینجا را کلیک کنید. مرجع دوم نیز در راستای اخذ اطلاعات یشتر در مورد سیستم تعیین وقت سفارت آلمان است که بدین منظور کافی است، اینجا را کلیک کنید.

برای مطالعه سوالات مطرح شده در مورد ویزای آلمان به این مرجع ماجعه نموده و در خاتمه اگر سوالی دارید که در زمره سوالات متداول تعیین وقت سفارت آلمان قرار می گیرد به این مرجع رجوع کنید.

نکاتی ضروری در مورد گرفتن وقت سفارت آلمان:

اما چند نکته در شرایط دریافت ویزای آلمان وجود دارد که توجه به آن ها خالی از لطف نخواهد بود. اول این که برای تعیین وقت مصاحبه باید به لینک دریافت وقت سفارت آلمان مراجعه نموده و به وسیله آن اقدام کنید. اما پس از انجام ثبت نام (که توصیه می شود حتما مطابق هدایت ها صورت گرفته تا مسئله ای پیش نیاید) 2 ایمیل برایتان ارسال خواهد شد. در ایمیل اول که زمان ارسال آن 30 دقیقه بعد از ثبت نام شما خواهد بود، تاییدیه و کد پیگیری برایتان ارسال می شود. اما در ایمیل دوم که زمان ارسال آن چند هفته بعد از ثبت نام است تاریخ و زمان دقیق مصاحبه برایتان ارسال شده و از همین رو به منزله ایمیل وقت سفارت خواهد بود. اما در مورد لینکی که برایتان ارسال شده است باید کمی دقت کنید اول این که ایمیل دوم که حکم وقت قطعی شما برای مصاحبه را دارد، حاوی دو لینک است که لینک اول برای تایید وقت و لینک دوم نیز برای ابطال وقت خواهد بود. بنابراین باید پس از دریافت ایمیل اگر مراجعه در وقت تعیین شده برایتان مقدور است ظرف مدت 7 روز بعد از دریافت باید اقدام به تایید ایمیل وقت کنید و در غیر این صورت وقت تعیین شده به صورت اتوماتیک حدف می شود. بنابراین واضح است که اگر بنا به هر دلیلی قادر به مراجعه در زمان مقرر نبوده و آن را تایید ننموده و یا انصراف داده اید، گرفتن وقت نو مستلزم ثبت نام دوباره شماست. البته این را نیز باید بدانید که روند نو گرفتن وقت سفارت آلمان به گونه ای تنظیم شده است که برای تسهیل این فرآیند نزدیک ترین وقت سفارت را در اختیارتان قرار دهند. اما این را نیز باید خاطر نشان کرد که پس از دریافت ایمیل شماره پیگیری دیگر قادر نخواهید به که به سوالات مربوط به شرایط درخواست و زمان اعلام وقت سفارت شما جوابگویی انجام شود. البته که مدت زمان مورد احتیاج برای ثبت نام نیز فقط چند دقیقه در نظر گرفته شده است .

سایر اطلاعاتی که دانستن آن ها برای دریافت ویزای آلمان لازم است:

اولا در مورد زمان و ساعت ارائه نقصی مدارکی که پس از ارائه درخواست ویزا بطور استثنا وجود داشته و بخش ویزا سفارت آن را از شما می خواهد نیز باید گفت این زمان در روزهای کاری سفارت از ساعت 10:00 الی 11:30 بوده و مکان تحویل نیز بخش ویزا سفرات است.

درخواست ویزایتان باید به موقع و سر وقت باشد.

بعلاوه اگر قصد سفر به کشور آلمان را دارید و می خواهید در این مورد برنامه ریزی کنید در نظر داشته باشید که با توجه به ایامی که قصد سفر دارید، ممکن است تعیین وقت چند هفته طول بکشد. این اتفاق بخصوص در ایام تابستان (ماه می تا اکتبر) و بعلاوه ایام نوروز بواسطه تعداد زیاد مراجعه نمایندگان و محدودیت های بخش ویزای سفارت محتملتر است. ضمن این که زمان مورد احتیاج برای آنالیز تقاضای شما که درخواست دریافت ویزای شینگن داشتید نیز حدود 14 روز خواهد بود.

نکته دیگر که باید به آن اشاره نمود نیز نقص مدارک است که موجب رد درخواست خواهد شد. بنابراین توجه داشته باشید که در زمانی که درخواست ویزا خود را ارائه می دهید باید تمام مدارک به طور کامل تکمیل شده و تمام گواهی ها را ارائه دهید. البته اگر فرزند زیر 16 سال دارید برای درخواست وی باید فرم درخواست به امضای هر دو نفر از والدین یا قیمین برسد.

بدون داشتن مدارک کامل ارائه درخواست امکان پذیر نخواهد بود.

از آنجاییکه امکان تغییر قوانین اعلام شده همواره وجود دارد بنابراین توصیه می شود که برگه های راهنمای سفارت را که شامل جزئیات امر و مدارک لازم است، حتما به دقت مطالعه نموده و از قوانین نو آگاه شوید. در این برگه ها ذکر شده اند. پس از مطالعه این اوراق می توانید با خیال راحت در تاریخ تعیین شده مراجعه نموده و خیالتان از بابت تغییرات احتمالی راحت باشد.

اگر احیانا مدارکی نظیر دعوت نامه یا امثال آن دارید باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه پیش از روز تعیین شده اقدام به ارسال آن برای سفارت نکنید. در این مورد باید گفت باید همه مدارک را باید به طور کامل در زمان ارائه درخواست با خود برده و ارائه دهید.

اگر در عبور از مقابل ساختمان سفارت و یا کوچه های اطراف آن با افرادی روبرو شدید که ادعای همکاری با سفارت آلمان را دارند، حتما پیشنهاد این افراد را مبنی بر انجام کارهای ویزا رد کنید. چرا که به گفته سفارت آلمان هیچ ارتباطی میان این افراد با سفارت آلمان وجود ندارد.

در مورد هزینه فرم های درخواست ویزا نیز باید گفت می توانید آن ها را از وب سایت سفارت بصورت رایگان دانلود نموده و بهره ببرید.

در مورد جریمه افراد متخلف که اقدام به ارائه مدارک جعلی یا دستکاری شده می نمایند نیز باید خاطر نشان کرد که نه تنها برای این افراد ویزا صادر نمی شود. بلکه جریمه دیگر آن ها نیز این است که هیچ ویزای شینگنی نیز برایشان برای مدت طولانی صادر نمی شود.

فرآیند گرفتن وقت سفارت به قدری مهم است که همه سودجویان و متخلفان را برای تسریع آن به تکاپو انداخته و به همین منظور شرکت های بیمه نیز آنطور که بسکمک از متقاضیان اذعان داشته اند، مدعی شده اند که در قبال دریافت وجه می توانند وقت بگیرند و حتی رسید هایی نیز به متقاضیان ارائه می دهند که کاملا جعلی می باشد.

در مورد امکان باطل کردن وقت های گرفته شده نیز باید خاطر نشان کرد چنین امکانی وجود ندارد. از همین رو لازم است این نکته را در نظر بگیرید که تنها در صورت اطمینان از حضورتان در موعد مقرر و کامل بودن مدارکتان در سفارت برای گرفتن وقت به سایت سفارت مراجعه نموده و اقدام به تعیین وقت کنید. در مورد در زمان خواست وقتی که برای ارائه مدارک دریافت ویزای آلمان احتیاج دارید نیز باید گفت این زمان باید حداکثر سه ماه پیش از تاریخ سفرتان اتفاق بیوفتد.

هزینه ویزای آلمان چقدر است؟

در رابطه با بخش مالی شرایط دریافت ویزای آلمان چند نکته وجود دارد. اول اینکه باید هزینه درخواست ویزا را فقط به صورت نقدی به یورو به سفارت آلمان تحویل دهید.

در صورتی که مبلغی که آماده نموده اید کمی بیشتر از مبلغ درخواست شده است بهتر است قبل از تقدام به پرداخت حتما آن را خرد نموده و مبلغ را دقیقا برابر مقدار هزینه ویزا به سفارت پرداخت کنید چرا که مقدار اسکناس خرد سفارت آلمان بسیار محدود بوده و جوابگوی همه مراجعین نیست.

البته این را نیز باید گفت که پول خردی که تهیه کردید نیز به هیچ وجه نباید به صورت پول خرد (سکه) باشد. در واقع فقط اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه و صد یورویی برای سفارت آلمان قابل قبول است. و در خاتمه نیز باید گفت که این پول باید کاملا نقدی بوده و امکان پرداخت آن به وسیله کارت وجود ندارد. در ضمن هزینه دریافت ویزا با جزییات نوع و سن افراد در زیر آورده شده است:

هزینه ویزای آلمان با نوع ترانزیت نوع (A) برای افراد بالا تر از 12 سال : 60 یورو

هزینه ویزای آلمان با نوع ترانزیت نوع (A) برای افراد بین 6 تا 12 سال : 35 یورو

هزینه ویزای آلمان با نوع ترانزیت نوع (A) برای افراد پایین تر از 6 سال : رایگان

هزینه ویزای آلمان با نوع شینگن نوع (C) برای افراد بالا تر از 12 سال : 60 یورو

هزینه ویزای آلمان با نوع شینگن نوع (C) برای افراد بین 6 تا 12 سال : 35 یورو

هزینه ویزای طولانی مدت (اقامت) آلمان برای افراد بالا تر از 18 سال : 60 یورو

هزینه ویزای طولانی مدت (اقامت) آلمان برای افراد پایین تر از 18 سال : 30 یورو

اگر قصد اخذ ویزای توریستی آلمان را دارید، مدارک زیر را باید تهیه کنید

حال برویم به سراغ مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی آلمان که همراه داشتن آن ها به همراه فرم درخواست ویزا کاملا الزامی است. این مدارک آورده شده اند. در ضمن به این موضوع نیز باید توجه کنید که ابتدا مدارک را با کپی آنها مطابقت داده و پس از آن مدارک اصلی را تحویلتان می دهند و تنها کپی آن ها را نزد خود نگه می دارند. بنابراین حتما قبل از مراجعه اقدام به تهیه کپی آن ها کنید. در ضمن باید همه مدارک فارسی را به صورت رسمی به انگلیسی ترجمه نموده و سپس تحویل دهید. این مدارک به توضیح زیر اند:

1. شناسنامه ایرانی

2. گذرنامه: نکته ای که در مورد گذرنامه باید گفت این است که اعتبار آن از تاریخ خاتمهی اعتبار گذرنامه ای که میخواهید دریافت کنید الزاما باید 6 ماه بیشتر باشد. در مورد کپی نیز باید خاطر نشان کرد که اگر صفحه ای مهر ویزا خورده باشد حتما باید از آن کپی تهیه شده و علاوه بر آن کپی از صفحات اول تا پنجم نیز فراموش نشود.

3. سه قطعه عکس رنگی

در مورد ویژگی های عکس ها در شرایط دریافت ویزای آلمان، باید گفت که همگی باید عکس رنگی زمینه سفید، تمام رخ و با ابعاد 4×6 بوده و علاوه بر آن از زمان انداختن آن بیش از 3 ماه نگذشته باشد، چرا که همخوانی آن با ظاهر فعلی صاحبش کاملا الزامی است. بخاطر داشته باشید که این عکس ها بر اساس قوانین شنگن روی برچسب ویزایتان قرار خواهد گرفت.

در ضمن فراموش نشود که در صورت داشتن همراهانی که نام آن ها در پاسپورت متقاضی گذرنامه وجود داشته باشد، باید در ازای هر نفر 2 قطعه عکس رنگی را به مدارک خود اضافه کنید.

4. دعوت نامه:

اگر آشنایی در آلمان دارید که اقامت این کشور را دارد، می توانید به وسیله وی برای دریافت دعوت نامه اقدام کنید. در غیر این صورت باید مدرکی دال بر رزرو هتل به وسیله شما برای همه مدتی که در آلمان حضور خواهید داشت و یا سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت که نشان دهنده داشتن مسکن به وسیله شما در آلمان باشد، داشته و ارائه دهید.

5. اگر کودکی دارید و یا قیم قانونی کودکی هستید، بخاطر داشته باشید که در صورت سفر او به همراه شخص ثالثی غیر از شما و یا حتی سفر انفرادی او باید اجازه کتبی و رسمی شما به مدارک وی اضافه شود.

6. اسناد رسمی شغلی و منابع مالی

در ابتدا باید متذکر شد که پرینت حساب بانکی را بر روی سربرگ دارای مهر که به زبان انگلیسی نوشته شده باشد، پرینت نموده و تحویل سفارت دهید.

اسناد رسمی شغلی و منابع مالی برای هر یک از صنوف متفاوت بوده و به توضیح زیر است:

صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع: سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت حساب بانکی (مشروح عملیات بانکی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز همراه با تاریخ افتتاح حساب

حقوق بگیران: گواهی اشتغال به کار (به همراه تاریخ دقیق آغاز به کار و مدت مرخصی)، فیش حقوق ماه قبل و صورت حساب بانکی (مشروح عملیات بانکی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز همراه با تاریخ افتتاح حساب

کارکنان مستقل و مشاغل آزاد: کارت صنفی، صورت حساب بانکی (مشروح عملیات ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز همراه با تاریخ افتتاح حساب

اشخاص تحت تکفل (زنان خانه دار یا بچه ها): گواهی کار، صورت حساب بانکی (مشروح عملیات بانکی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس انداز فردی که وی تحت تکفل او است (شوهر، پدر) همراه با تاریخ افتتاح حساب

آنچه که سبب تفاوت میان این صنف شده است مبنای محاسبه تناسبی که امکانات مالی شخص با قصد سفر و مدت سفر وی دارد، بوده که بر مبنای حداقل دریافتی روزانه هر صنف ضربدر تعداد روزهایی است که صاحب صنوف در آلمان اقامت دارند.

7. اگر کودک، نوجوان و یا جوان محصلی دارید که در زمره دانش آموزان دبستانی، دبیرستان و یا حتی دانشجویان به شمار می آید، باید برای وی گواهی اشتغال به تحصیل تهیه نمایید.

8.یکی دیگر از مواردی که برای اخذ ویزای آلمان الزامی است، بیمه مسافرت فردی یا جمعی بوده که از موارد تحت پوشش آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

هزینه های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت های پزشکی، هزینه های احتمالی احتیاج به درمان و یا هزینه های بیمارستانی اضطراری.

در ضمن باید به این نکته نیز اشاره نمود که بیمه مذکور باید دارای حداقل مقدار پوشش قابل قبولی باشد که در حال حاضر این حداقل 30 هزار یورو می باشد می باشد. علاوه بر آن مدت اعتبار بیمه نیز از پارامتر های مهم بوده و اعتبار آن تا خاتمه اقامت فرد در تمام کشور های منطقه شینگن الزامی است. در ضمن داشتن نمایندگی بینه در کشور آلمان به وسیله شرکت بیمه الزامی است.

9. بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد آلمان

اگر بلیط هواپیما به مقصد آلمان را تهیه ننموده و یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به این کشور را دریافت ننموده اید، فورا این موارد را به مدارک خود اضافه نمایید.

10. به همه این موارد باید فاکتور پرداخت شده هتل را که برای کل مدت اقامت رزرو شده است، اضافه نمود. البته این مورد بسته به شرایط ممکن است الزامی نباشد.

در خاتمه نیز چند نکته از توصیه های کلی سفارت آلمان به متقاضیان ویزا وجود دارد که توجه به آن ها ضروری به نظر می رسد

اولین نکته و مهم ترین آن ها می تواند این باشد که در صورتی که به باجه مراجعه نموده و نقصی مدارک داشته باشید در این صورت درخواستتان پذیرفته نخواهد شد. از این رو توصیه می شود که حتما قبل از اینکه به بخش کنسولی مراجعه کنید، به وب سایت سفارت آلمان سر زده و اطلاعات لازم در مورد روند انجام امور و مدارک مورد احتیاج را بدست آورید.

نکته مهم دیگر این است که برای پرداخت تمامی هزینه های خدمات کنسولی حتما باید پولتان نقد باشد. البته در صورت داشتن چک پول بخش حقوقی/ کنسولی آن را می پذیرد. اما بطور کلی داشتن پول نقد را از یاد نبرید.

اگر می خواهید اقدام به اخذ گذرنامه نو و کارت شناسایی آلمانی کنید نیز به یاد داشته باشید که انجام این درخواست منوط به داشتن و تعیین وقت قبلی خواهد بود .

نکته دیگر نیز در مورد ایمیل های ارسالی و زبان آن هاست که باید یا به زبان انگلیسی باشد و یا زبان آلمانی و هر زبان دیگری از جمله زبان فارسی غیر قابل قبول است. بنابراین در صورتی که قادر به نگارش به این دو زبان نیستید حتما از شخصی خبره در این حوزه کمک بگیرید. تا به ایمیلتان پاسخ داده شود چرا که در صورت رعایت نکردن این نکته به ایمیلتان پاسخی نخواهد رسید.

در خاتمه نیز باید گفت یکسری سوالاتی وجود دارند که به وسیله سفارت آلمان پاسخ داده نخواهند شد. این سوالات به توضیح زیر اند :

سوال هایی مربوط به تعیین وقت مصاحبه.

سوال هایی که پاسخ آن ها در سایت سفارت موجود است.

آدرس سفارت آلمان

نشانی سفارت آلمان برای اخذ ویزای آلمان در تهران: تهران، خیابان فردوسی، شماره 324-320. .در ضمن اطلاعات تکمیلی نیز در این باب بدین توضیح می باشد:

کدپستی: 11365

صندوق پستی: 179-11365

اطلاعات : 39990000

اطلاعات در مورد ویزا: 39991213 و 39991499

شماره فاکس بخش ویزا: 39991860

در این مطلب قصد داشتیم در باب اخذ ویزای آلمان اطلاعات مفیدی در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار داه و شما را در تسریع و تسهیل این امر کمک نموده تا برترین سفر ممکن را پس از دریافت ویزا در کنار خانواده تان تجربه نموده و تا سالیان سال به یاد داشته باشید. امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی درباره شرایط دریافت ویزای آلمان به شما ایفا نموده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همواره همراه خبرنگاران را فراهم آورده باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1396

به "شرایط دریافت ویزای آلمان ، نکات کاربردی برای دریافت ویزای آلمان (تور آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت ویزای آلمان ، نکات کاربردی برای دریافت ویزای آلمان (تور آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید