تمایل سرمایه گذاران قطری و بحرینی برای احداث جزیره مصنوعی در دریای خزر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران/مازندران شهردار نوشهر از احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر اطلاع داد و گفت: تا به امروز به جز سرمایه گذاری که اشاره شد یک نفر از قطر و یک نفر از بحرین که خودشان صاحب جزیره و ایرانی هستند برای سرمایه گذاری در این زمینه اعلام آمادگی نموده اند.

تمایل سرمایه گذاران قطری و بحرینی برای احداث جزیره مصنوعی در دریای خزر

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

علی امانی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه مجوز و موافقت اولیه اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و میراث فرهنگی و گردشگری برای احداث نخستین جزیره مصنوعی کشور در دریای خزر صادر شد، اظهار کرد: جانمایی این جزیره در منطقه بسیار زیبا و چشم انداز رویایی و تلفیق جنگل و دریا در ورودی شرقی نوشهر مقابل پارک نگین است که طرح مطالعاتی و طراحی آن اجرا شده و در سال جدید مقدمات برگزاری فراخوان جهت معین سرمایه گذار بخش خصوصی و آغاز کار در دستور کار قرار می گیرد.

وی اضافه نمود: در طراحی این جزیره منحصر به فرد که به شکل گل اُرکیده از گلهای زیبا و خاص منطقه نوشهر است، الهام گرفته شد و دو برج آن نیز برگرفته از میوه بلوط جنگلهای هیرکانی است و در ساخت آن تمام مسائل محیط زیستی اعمال خواهد شد.

شهردار نوشهر با اشاره به اینکه این جزیره در فاصله یک کیلومتری ساحل در عمق 4.5 تا هفت متر آب است و با یک پل و عرشه به ساحل وصل می گردد، توضیح داد: وسعت این جزیره 18 هکتار است که در طراحی آن امکانات خاص و بی نظیری همچون اسکله با قابلیت پذیرش 300 شناور تفریحی، هتل 5 ستاره، رستوران دریایی، شهر بازی، مجوعه ورزشی و تفریحی، استخر، سالن همایش،باند فرود بالگرد و... در نظر گرفته شده است و برای احداث این جزیره از رسوبات و ماسه های دریایی استفاده خواهد شد.

امانی این پروژه را یکی از منحصربفرد ترین پروژه های تاریخ شهر نوشهر برشمرد و گفت: حوضچه آرامش جزیره قابلیت پذیرش کشتی تفریحی تا طول 40 متر را خواهد داشت و از مزایای آن می توان به تحول صنعت توریسم و جذب گردشگران داخلی و خارجی و اشتغالزایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم و یاری به اقتصاد پایدار شهر اشاره نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالعات زیست محیطی این پروژه با توجه به دستورالعمل و روش دریافت مجوز جزیره، بعد از صدور مجوز اولیه از سازمان بنادر صورت می گیرد، اظهار کرد: طی چند روز گذشته نامه های مربوطه به سازمان بنادر ارسال شده است تا این سازمان نسبت به دریافت مجوز از محیط زیست اقدام کند.

شهردار نوشهر یادآور شد: جزیره پروژه جدید و منحصر بفردی است که همگان از چگونگی دریافت مجوزهای آن اطلاع ندارند و روش آن متفاوت است.

امانی با تاکید بر اینکه بر اساس صحبتهایی که شده است نگاه سازمان محیط زیست نسبت به این پروژه مثبت است، اعلام نمود: طبیعتا ارزیابی های زیست محیطی باید صورت گیرد و در این خصوص نماینده مجلس نیز پیگیر این موضوع هستند که زمانی را جهت برگزاری جلسه با رئیس سازمان محیط زیست برای تسریع در صدور مجوزها بگذاریم.

وی با مثبت ارزیابی کردن بازتاب احداث این جزیره در جهان گفت: با توجه به بازتاب خوبی که این خبر داشته است قبل از فراخوان رسمی سرمایه گذاران زیادی از نقاط مختلف دینا مراجعه کردند و برای سرمایه گذاری تمایل نشان دادند و روز چهارشنبه گذشته نیز با یکی از سرمایه گذاران قوی جلسه خوبی برگزار گردید.

شهردار نوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر در مرحله انتخاب سرمایه گذار هستیم و ادامه جهت با وی است، توضیح داد: تا به امروز به جز سرمایه گذاری که اشاره شد یک نفر از قطر و یک نفر از بحرین که خودشان صاحب جزیره و ایرانی هستند برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی نموده اند.

امانی ادامه داد: در هفته های آینده بعد از مصوبه شورای شهر فراخوان پروژه اطلاع رسانی خواهد شد و ادامه جهت در فراخوان معین می گردد.

وی با بیان اینکه تعداد اشتغالزایی در حین و بعد از آن به عهده سرمایه گذار است، تاکید نمود: بایستی نهایتا تا سه ماه آینده سرمایه گذار معین و سایر کارهای اداری انجام گردد.

امانی در خاتمه با مهم برشمردن این پروژه و نقش زیادی که در توسعه شهر خواهد داشت، اضافه نمود: حجم کار بسیار است و پیامدهای مثبت زیادی برای شهر دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 761

به "تمایل سرمایه گذاران قطری و بحرینی برای احداث جزیره مصنوعی در دریای خزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل سرمایه گذاران قطری و بحرینی برای احداث جزیره مصنوعی در دریای خزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید