تمرکز بر صنعت گردشگری به جای توسعه صنایع آب بر

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با جامعه مهندسی و دست اندرکاران حوزه احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی همدان دیدار و گفت وگو کرد.

تمرکز بر صنعت گردشگری به جای توسعه صنایع آب بر

رئیس اتاق همدان در این دیدار، مطالبه حقوق بخش خصوصی را به صورت منسجم و سازمان یافته از مهم ترین اثرات فعالیت اتاق ها مطرح نمود و گفت: فعالان اقتصادی استان همدان دریافته اند مطالبه انفرادی حقوق خود اغلب امری زمان بر و طاقت فرسا است و هم اکنون اتاق این ظرفیت را ایجاد کرده تا موضوعات و موانع ابتدا در کمیسیون ها و کمیته های زیرمجموعه طرح موضوع شده و در صورت عدم تسهیل امور، موضوع در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی حل وفصل شود.

علی اصغر زبردست در رابطه با برخی موانع و قوانین دست و پاگیر سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ابراز امیدواری کرد با حضور رئیس این سازمان در اتاق همدان، مسائلی که در این حوزه تلنبار شده، با حوصله و صبر و درایت برطرف شود.

در ادامه این نشست احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضمن تقدیر از فعالیت های اتاق همدان در سالیان اخیر گفت: در دوره هایی اتاق های استانی به یک موجود بی جان مبدل شده بود اما با تلاش های جهادی و دلسوزانه ای که در سالیان اخیر صورت گرفت اتاق همدان با حضور در مباحث مجلس بخش خصوصی و اقدامات اثرگذار اکنون در سطح کشور مطرح و صاحب جایگاهی شناخته شده است.

او با تشکر از فعالیت های اثربخش کمیسیون احداث و خدمات فنی اظهار کرد: یک جریان حمل ونقلی در استان ایجاد شد و به پیشرفت خوبی رسید اما تدبیر و اصلاح در نقاط حادثه خیز هنوز امری است که نیاز است بیشتر به آن پرداخته شود.

او با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری مهم ترین بحث استان است اضافه نمود: باید نیمی از بودجه زیربنایی و خدمات عمومی استان به سمت حوزه گردشگری و زیرشاخه های آن چون صنایع دستی و... هدایت شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ضلع دیگر توسعه استان را توسعه کشاورزی دانست و تأکید کرد اکنون در مبحث توسعه کشاورزی توسعه کمی مدنظر نیست بلکه آنچه مهم و اثربخش تر خواهد بود توسعه کیفی است.

خرم بحث یکپارچه سازی زمین های پراکنده و بهره برداری های نوین از آن را از مهم ترین اقداماتی برشمرد که در حوزه کشاورزی همدان اجرا شده و اضافه نمود: زمین های مستعدی در استان همدان داریم که توسعه کیفی آن ها به معنای یکپارچه سازی، آبیاری تحت فشار، کشت گلخانه ای و از این قبیل موارد باید مدنظر باشد.

او اظهار کرد: اکنون از هر مترمربع یک کیلو محصول برداشت می شود که این راندمان در دنیا 7 کیلو بوده و این نشان دهنده آن است که تلاش ها باید مدیریت شده و مهندسی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد توسعه صنعتی نیز استان همدان را مستعد توسعه صنایع های تک دانست و تأکید کرد: توسعه صنایع غیر آب بر و صنایعی با آلایندگی پایین در استان مدنظر باشد

او در ادامه مباحث خود؛ توسعه آموزش را دو رکن دیگر از لازمه های تحول، پیشرفت و شکوفایی اقتصاد استان برشمرد و در رابطه با برخی مسائل سازمان نظام مهندسی گفت: سازمان نظام مهندسی اکنون با خدمات تعریف شده کمتر نیم درصد هم حق الزحمه دارد که این میزان باید به 4 تا 5 درصد ارتقا یافته و این امر نیازمند انسجام دستگاه ها بالأخص شهرداری ها است.

خرم با تأکید بر کوتاه سازی فرایندهای اداری در کلیه نهادها بالأخص نظام مهندسی ساختمان، اضافه نمود: در مواردی امور اداری در این حوزه 6 ماه به طول می انجامید و نقد اصلی تر آنجایی است که نقشه کنترل شده در اغلب موارد اجرا نشده و موضوع به کمیسیون ماده 100 ارجاع و اعمال جریمه صورت می گیرد که از این قبیل موارد با اجرای مکانیسم منظمی به زودی در سازمان حل وفصل خواهد شد.

به گفته او، درگیری مالک یا کارفرما با 7 ناظر که اغلب در محل پروژه حاضر نخواهند بود ازجمله مواردی است که باید اصلاح شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 299

به "تمرکز بر صنعت گردشگری به جای توسعه صنایع آب بر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرکز بر صنعت گردشگری به جای توسعه صنایع آب بر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید