تور کاسبان کرونا با وعده واکسن ، هشدار وزارت بهداشت

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، با داغ شدن اخبار واکسن کرونا و پیشرفتهای حاصل شده در این زمینه از سوی شرکتها و کشورهای مختلف، پیش بینی می شد که شیادان سلامت دست به کار شده و با استفاده از نیاز مردم در پی به جیب زدن پولهای کلان باشند؛ موضوعی که پیش از این هم نمونه های مشابه آن را در داروهای مرتبط با کرونا از جمله رمدسیویر و فروش انواع تقلبی آن با مبالغ چند ده میلیونی را در بازارهای غیررسمی شاهد بودیم و مسوولان بهداشت و درمان کشور هم بارها نسبت به آن هشدار دادند.

تور کاسبان کرونا با وعده واکسن ، هشدار وزارت بهداشت

در شرایطی که بشر از کرونا و محدودیت های آن به تنگ آمده و به دنبال راه فراری از آن و بازگشت به زندگی عادی است، ظاهرا فعلا تنها راه نجات را واکسن می داند و بر همین اساس هم تب و تاب تولید واکسن کرونا در دنیا بالا گرفته، کشورهایی هم در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته اند و برخی دولتها نیز در آستانه واکسیناسیون جمعیت کشورهایشان هستند.

همزمان با این پیشرفتها، سودجویان نیز دست به کار شده و با عناوینی وسوسه انگیز دست به تبلیغات تزریق واکسن کرونا در فلان کشور و البته با قیمت های آنچنانی زده اند؛ تبلیغات فرصت طلبانه و سودجویانه به بهای جان مردم...

تور ترکیه و امارات و سوء استفاده شیادان سلامت

به همین دلیل، دکتر کیانوش دنیاپور - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تبلیغاتی نظیر تور ترکیه و امارات ویژه تزریق واکسن کرونا را جعلی دانست و گفت: چنین تورهایی وجود ندارد و طبق معمول، سوء استفاده شیادان از نیاز مردم است.

وی به ایسنا تاکید کرد: کشورهای مختلف در حال رایزنی برای خرید و تامین واکسن کووید از جهتهای مختلف هستند. از طرفی واکسیناسیون همگانی جمعیت در شرایط فعلی حتی در بازه زمانی یکساله نیز برای هیچ کشوری مقدور و متصور نیست و بر همین اساس همه کشورها در تزریق واکسن اولویت بندی خواهند داشت.

دنیاپور اضافه نمود: در چنین شرایطی کشوری برای تبعه کشورهای دیگر، عموما امکان تزریق واکسن نمی تواند داشته باشد، مضافا اینکه واکسن، برای ایمن سازی قبل سفر است، نه بعد سفر. بنابراین چنین تبلیغاتی، فرصت طلبی شیادان است که با سوء استفاده از نیاز مردم به دنبال کلاهبرداری هستند و یا اینکه کلا از بیخ و بن، فضاسازی است.

اقدامات ایران برای تامین وخرید واکسن کرونا

دنیاپور ضمن اشاره به اقدامات ایران برای خرید و تامین واکسن تاکید کرد: ایران از سه جهت در جهت تامین واکسن اقدام کرده است؛ پیش خرید واکسن از جهت کووکس با موضوع سازمان دنیای بهداشت، مذاکره برای خرید مستقیم از تولیدکننده های خارجی و همچنین تولید داخلی و تولید مشترک با یکی از شرکتهای سازنده واکسن.

وی تاکید کرد: از میان واکسنهای ایرانی، چند واکسن در فاز مطالعات حیوانی به نتایج خوبی رسیده اند و یک مورد نیز اخیرا وارد فاز مطالعات انسانی شده است و پیش بینی می شود تا بهار سال آینده واکسن ایرانی کرونا نیز برای جمعیت کشور در دسترس باشد.

مردم فریب نخورند

دنیاپور گفت: بنابراین تامین واکسن در کشور از سوی وزارت بهداشت با همراهی وزارت خارجه و مراجعی نظیر بانک مرکزی و ... در حال پیگیری است. مردم نیز فریب شیادان و شارلاتان ها را نخورند و اخبار مرتبط را از وزارت بهداشت و رسانه های رسمی پیگیر باشند. همچنین هیچگونه وجهی تحت هیچ عنوانی برای واکسن کرونا، پیش خرید واکسن کرونا یا تور واکسن کرونا به هیچ فردی پرداخت ننمایند که علایم اولیه کلاهبرداری های اینترنتی و... آشکار شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 567

به "تور کاسبان کرونا با وعده واکسن ، هشدار وزارت بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاسبان کرونا با وعده واکسن ، هشدار وزارت بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید