جاذبه های توریستی بلغارستان که در سفر به این کشور باید دید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، بلغارستان کشوری است پر از جاذبه های گردشگری. طبیعت زیبا، شهرهای کوچک و باستانی با افسانه های شنیدنی از جمله جاذبه های توریستی بلغارستان هستند. بعضی از این مکان ها به معروفیت جهانی دست پیدا نموده اند اما بعضی دیگر همچنان ناشناخته به جای مانده اند. امروز در مجله خبرنگاران به معرفی ناشناخته های بلغارستان می پردازیم. مکان هایی که شاید کمتر شناخته شده باشند اما به حدی زیبا و با ارزش هستن که پیشنهاد می گردد در سفر به بلغارستان حتما از این مکان ها تماشا کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های توریستی بلغارستان که در سفر به این کشور باید دید

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

جاذبه های توریستی بلغارستان

صخره های قبیله تراسیان

تراسیان نام قبیله ای باستانی است که در قلمرویی که امروزه همان بلغارستان است سکونت داشتند. اطلاعات زیادی از این قبیله در دست نیست زیرا آنها الفبایی نداشتند. بعضی از بناهای شگفت انگیز این قبیله مانند صخره های بزرگ الجثه هنوز هم پابرجاست. تاریخ دانان اعتقاد دارند از این تخته سنگ ها برای انجام مراسم خورشیدی استفاده می شده است. این سنگ ها به گونه ای طراحی شده اند که در روز انقلاب تابستانی یعنی طولانی ترین روز در نیمکره شمالی از ورودی سنگ عبور نموده و بر روی نماد حک شده بر روی طرف مخالف سنگ می تابد. غذاهای خیابانی که حتما باید در بلغارستان امتحان کنید

کلیسای سنت نیکولاس در صوفیه

کلیسای سنت نیکولاس به کلیسای روسی معروف است و در قلب شهر صوفیه مرکز بلغارستان واقع شده است. کمتر کسی است که از وجود آرامگاه اولین خادم این کلیسا در زیر زمین کلیسای سنت نیکولاس خبر داشته باشد. گفته می گردد که اگر آرزویی دارید و آن را بر روی کاغذی نوشته و در کلیسا قرار دهید، آرزویتان برآورده خواهد شد.

دهکده کواچویستا

کواچویستا نام یک دهکده کوهستانی است که همه خانه های آن از سنگ و چوب ساخته شده اند. چند مهمان خانه هم در این دهکده وجود دارد. مردم دهکده خونگرم و مهربان هستند و از گردشگرانی که به این روستا می آیند با میهمان نوازی کامل استقبال می نمایند. اگر قصد سفر به بلغارستان را دارید این دهکده زیبا را حتما در برنامه خود قرار دهید.

آبشار هات نیتسا

یکی از جاذبه های توریستی بلغارستان که پیشنهاد می گردد در سفر به بلغارستان مخصوصا در فصل تابستان از آن تماشا کنید آبشار زیبای هات نیتسا است که در نزدیکی شهر ولیکو ترنوو واقع شده استبیشتر در میان مردم محلی و ساکنین روستا شناخته شده است. آب فیروزه ای رنگ این آبشار از ارتفاع 30 متری می ریزد و یک مکان ایده آل برای گذراندن اوقات و فرار از گرمای تابستان است.

کلیسای سنت پاراسکوار در نسبار

بسیاری از مردم در فصل تابستان به شهر قدیمی نسبار می فرایند. منطقه ساحلی این شهر از مکان های تحت حفاظت یونسکو است و به علت بناهای باستانی و قرون وسطایی خود معروفیت دارد. کلیسای سنت پاراسکوار در قرن سیزدهم ساخته شد. با بازدید از این کلیسای باستانی و معماری زیبای این منطقه سفر به بلغارستان را به تجربه ای به یادماندنی تبدیل کنید.

پل سرپوشیده شهر لووچ

این پل سرپوشیده نماد شهر لووچ و تنها پل سرپوشیده در بلغارستان است. این پل در سال 1876 به وسیله معمار معروف بلغاری کولیو فیچتو ساخته شد. این پل در ابتدا به گونه ای طراحی شد که 64 مغازه صنایع دستی را در خود جای دهد. پل اصلی به وسیله آتش تخریب شد و در اواسط قرن بیستم مجددا بازسازی شد. این پل بخش سنتی و مدرن شهر را به هم پیوند می دهد.

پل کادین در دهکده نوستینو

پل سنگی کادین که قرن ها قدمت دارد در دهکده نوستینو، که تقریبا در 100 کیلومتری صوفیه واقع شده است 100 متر طول و 5 متر عرض دارد. یکی از اسرار این پل بر روی قسمت شرقی این پل حک شده است. گفته می گردد این پل در سال 1470 ساخته شده است.

جاذبه های توریستی بلغارستان ، صخره های بلوگرادچیک

بسیاری از مردم در سفر به بلغارستان از قلعه بلوگرادچیک تماشا می نمایند و زیبایی آن را تحسین می نمایند. شاید خیلی از این گردشگران ندانند که این قلعه تنها بخش کوچکی از منطقه سنگی بلوگرادچیک است. چند کیلومتر آنطرف تر صخره های زیبایی که به طور طبیعی شکل گرفته اند مشاهده می شوند و نام هر صخره از شباهت شکل ظاهری اش به شی ای در دنیای واقعی گرفته شده است. برای مثال یکی از این صخره ها شبیه به یک دختر دانش آموز یا دیگری شبیه به یک جادوگر است.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد بلغارستان به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 970

به "جاذبه های توریستی بلغارستان که در سفر به این کشور باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های توریستی بلغارستان که در سفر به این کشور باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید