حمایت تحصیلی با هدف جلوگیری از خروج نخبه های علمی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران/کرمان مدیرعامل شرکت گهرزمین هدف از حمایت های تحصیلی دانش آموزان با استعداد را جلوگیری از خروج نخبه های علمی مطرح نمود و گفت: نباید اجازه بدهیم میوه علمی نخبگان نصیب کشورهای غربی بشود.

حمایت تحصیلی با هدف جلوگیری از خروج نخبه های علمی

محمد فلاح امروز نهم بهمن ماه در مراسم اهدای 400 دستگاه تبلت به دانش آموزان مستعد و کم برخوردار شهرستان های منوجان، کهنوج، رودبار جنوب و فاریاب گفت: محرومیت شایسته مردم منوجان و استان کرمان نیست و باید با آموزش های هدفمند در همه حرفه ها برای برطرف مسائل کوشش کرد.

وی بر تاثیرگذاری شرایط مالی افراد در بروز رفتارها و تصمیم گیری ها تاکید نمود و اضافه کرد: افرادی که مشکل مالی دارند محرومیت آموخته شده دارند و می پذیرند که حقشان این است در حالی این گونه نیست.

فلاح تعلیم و تربیت را کار بسیار مهم و اولویت دار در هر جامعه ای دانست و گفت: هیچ زندانی رنج آور تر از دیوار های نامرئی نیست و فقر انسان را در این زندان محصور می نماید و به فرد اجازه پیشرفت و تغییر شرایط نمی دهد.

وی با استقبال از پیشنهادات آموزشی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: بنا به پیشنهاد مدیرکل آموزش و پرورش مهارت آموزی و آموزش مهارت های اجتماعی در شهرستان منوجان توسط شرکت گهرزمین شروع در همه حرفه ها و زمینه ها از جمله، تعمیرکاران خودرو، جوشکاری، کشت های گلخانه ای و ... به صورت گسترده تر در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت گهرزمین کاهش آسیب های اجتماعی را مستلزم آموزش عنوان نمود و گفت: مردم و همه اقشار جامعه نیازمند آموزش هستند زیرا آموزش لازمه کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی آموزش قبل از فراوری را ملاک عمل دانست و اضافه کرد: مردمی که در مناطق محروم زحمت می کشند و دچار ضرر و زیان می شوند چون آموزش ندیده اند این زیان ها استمرار دارند و نبود آموزش کشاورزان را همه ساله دچار ضرر می نماید.

فلاح از حمایت همه جانبه دانش آموزان با استعداد در همه سطوح تحصیلی و دانشگاهی خبرداد و اضافه کرد :از دانش آموزان نخبه استان کرمان حمایت می کنیم و رتبه های تک رقمی کسب علاوه بر اینکه زمینه اشتغال آنها فراهم می گردد بورسیه نیز خواهند شد و هزینه های زندگی آنها توسط شرکت سنگ آهن گهرزمین پرداخت می گردد.

محمد حجتی پور نماینده مشخص مالی شهرستان منوجان نیز در این مراسم با اشاره به حمایت آموزشی و تحصیلی گهرزمین در این شهرستان گفت: با توجه به شرایط بیماری کرونا تامین زیرساخت های آموزش مجازی از نیازهای لازم است که خوشبختانه برای تعداد 400 دانش آموز پایه دوازدهم این امکان فراهم شده است.

وی استمرار حمایت های تحصیلی را نوید داد و اضافه کرد: دانش آموزان با استعداد و کم برخوردار در شهرستان های منوجان، کهنوج، فاریاب و رودبار جنوب از امکانات آموزشی استفاده می نمایند.

حجتی پور اضافه کرد: از 400 تبلت اهدا شده تعداد 200 دستگاه به دانش آموزان در شهرستان های رودبار، کهنوج و فاریاب اعطا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 666

به "حمایت تحصیلی با هدف جلوگیری از خروج نخبه های علمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت تحصیلی با هدف جلوگیری از خروج نخبه های علمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید