خبرنگاران استفاده از ماسک در حرم حضرت معصومه اجباری شود

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، قم - خبرنگاران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ضرورت استفاده از ماسک را مورد توجه قرار داد و گفت: استفاده از ماسک باید در حرم حضرت معصومه (س) اجباری شود.

خبرنگاران استفاده از ماسک در حرم حضرت معصومه اجباری شود

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در جلسه مدیران استان که به منظور پیگیری مطالبه های رهبر انقلاب برگزار گشت گفت: فرمایش های رهبر انقلاب نقطه عطفی در مدیریت کرونا بود و یک تحولی در ستاد ملی کرونا و نقطه امیدی برای کادر بهداشت و درمان بود.

رئیس علوم پزشکی قم شرح داد: شرایط کشور در حال حاضر شرایط خوبی نیست و 230 شهر در شرایط قرمز است و البته شرایط قم یک مقداری ثبات پیدا کرده است اما باز هم چند روز است که ثابت هستیم و روی عدد 600 بستری بیمار کرونایی مانده ایم و نگران پیک های بعدی هستیم.

قدیر گفت: البته این را نیز باید بدانیم که ما جزیره نیستیم و شهرهای اطراف ما شرایط خوبی ندارند و سه عامل تردد و تجمع و تراکم در قم موجب چرخش ویروس می شود.

وی افزود: ثبات نسبی ما شکننده است و نگران این هستیم که پیک بعدی روی این تعداد سوار شود و از این رو هوشیاری و آماده بودن و اعمال محدودیت ها نکته های مهمی است که توجه داریم.

رئیس علوم پزشکی قم تاکید کرد: در امر سلامت با هیچ فرد و گروهی تعارف نداریم، برگزاری هر گونه همایش در این شرایط گناه و منکر است و لذا خواهشی که داریم در این خصوص نهایت دقت شود.

قدیر با اشاره به اهمیت دعوت مردم به استفاده از ماسک گفت: آمران به معروف باید مردم را به استفاده از ماسک دعوت کنند و این پویش دعوت از یکدیگر برای استفاده از ماسک را گسترش دهیم.

رئیس علوم پزشکی قم گفت: یکی دیگر از انتظارها این است که در حرم حضرت معصومه س استفاده از ماسک اجباری شود و در مقابل درب های ورودی اگر کسی ماسک نداشت به او ماسک اهدا شود.

شرایط کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 473

به "خبرنگاران استفاده از ماسک در حرم حضرت معصومه اجباری شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از ماسک در حرم حضرت معصومه اجباری شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید