خبرنگاران سلامت 97 هزارو 604 نفر از سوی هلال احمر زنجان پایش شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، زنجان - خبرنگاران - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از آغاز طرح پایش سلامت و غربالگری کرونا در این استان نیروهای داوطلب، جوانان و پرسنل هلال احمر 97 هزارو 604 نفر را تب سنجی کردند.

خبرنگاران سلامت 97 هزارو 604 نفر از سوی هلال احمر زنجان پایش شد

شهرام میرزایی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگاران افزود: از 9 اسفند سال گذشته تا به امروز در استان زنجان سلامت سرنشینان 38 هزارو 96 خودرو در خصوص ابتلا به ویروس کرونا با تب سنجی مورد پایش قرار گرفته است.

میرزایی اظهارداشت: از 97 هزارو 604 نفری که تب سنجی شده اند 97 هزار و 72 نفر بدون علائم ابتلا به ویروس کرونا بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از 422 نفری که با علائم تب بودند 369 نفر به مراکز درمانی استان ارجاع داده شدند.

میرزایی گفت: تب سنجی و غربالگری این تعداد در 24 پست بازرسی سلامت مبادی ورودی و خروجی شهرها، ترمینال، راه آهن و شهر تاریخی سلطانیه انجام می شود.

وی یادآوری کرد: از ابتدای غربالگری و پایش سلامت یک هزارو 364 نفر از داوطلبان، جوانان و پرسنل هلال احمر در پست های بازرسی سلامت، غربالگری و تب سنجی افراد ورودی به شهرها فعالیت کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این تعداد یک هزار و چهار نفر داوطلب و اعضای جوانان و 360 نفر نیز از کارکنان جمعیت هلال احمر استان هستند.

میرزایی افزود: اعضای داوطلب و کارکنان جمعیت هلال احمر استان زنجان در 24 پست بازرسی سلامت افراد را به روش تب سنجی کنترل می کنند و قبل از این عملیات نیز آموزش های مورد نیاز نیز به آنها ارائه شد.

وی ادامه داد: در این مدت 244 خودروی سواری، کمک دار و کمک دار سبک در ارائه خدمات فعال بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: غربالگری و تب سنجی هلال احمر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی استان زنجان انجام می شود.

میرزایی تاکید کرد: عبور از بحران ویروس کرونا مستلزم عزم همگانی همه شهروندان در سطح شهرها و روستاها است و جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز همه توان تجهیزات و نیروها را به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس به کار بسته و شبانه روز در تلاش است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 99

به "خبرنگاران سلامت 97 هزارو 604 نفر از سوی هلال احمر زنجان پایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سلامت 97 هزارو 604 نفر از سوی هلال احمر زنجان پایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید