اجرای برنامه حمایتی شیر مدارس در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از اجرای برنامه حمایتی شیر مدارس در سیستان و بلوچستان اطلاع داد.

اجرای برنامه حمایتی شیر مدارس در سیستان و بلوچستان

حبیب غزنوی در کمیته برنامه حمایتی شیر مدارس در استان سیستان و بلوچستان گفت: هدف از اجرای برنامه حمایتی شیر مدارس تقویت سلامت جسم در کنار سلامت روح و روان دانش آموزان بوده و اجرای هرچه بهتر این طرح احتیاجمند همکاری خانواده ها، مسئولان مدارس و دانش آموزان است.

غزنوی اضافه کرد: برنامه مؤثر ترویج مصرف شیر و اجرای برنامه توزیع شیر در مدارس در بعضی از کشورها سابقه ای به درازای یک قرن دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مطرح کرد: پیش بینی و تأمین منابع پایدار برای اجرای این برنامه ضروری است و ضروری است تا استانداری و اداره کل آموزش و پرورش اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد.

وی تاکید نمود: در منطقه ها دور افتاده به علت مسائل حمل و نقل و نگهداری حتماً باید شیر مدارس به صورت روزانه تهیه گردد.

غزنوی در ادامه در مورد فعالیت های وزارت بهداشت برای برطرف مسائل تغذیه ای در منطقه ها محروم گفت: برای استان های کم برخوردار سند ملی تغذیه و امنیت غذایی به تصویب رسیده است که به موجب این سند برنامه های ویژه ای در این استان ها اجرا می گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: اگر جامعه ای قادر باشد مواد غذایی و کالری مورد احتیاج گروه های مختلف جمعیتی خود را به شکل مناسب تأمین کند از فقر تغذیه ای عبور نموده است.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1363

به "اجرای برنامه حمایتی شیر مدارس در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای برنامه حمایتی شیر مدارس در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید