خبرنگاران 10 سازه آبخیزداری و آبخوانداری در قاینات به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، بیرجند - خبرنگاران - 10 سازه آبخیزداری و آبخوانداری روز دوشنبه در دومین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی در شهرستان قاینات افتتاح شد.

خبرنگاران 10 سازه آبخیزداری و آبخوانداری در قاینات به بهره برداری رسید

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در آیین افتتاح این پروژه گفت: حوزه آبخیز شهرک هاشمیه با مساحت 132 هزار و 707 هکتار یکی از حوزه های مهم در استحصال روان آب ها به شمار می آید.

علیرضا نصرآبادی اضافه کرد: 10 سازه آبخیزداری و آبخوانداری در شهرک هاشمیه قاینات با بیش از 96 میلیارد ریال اعتبارات ملی و حجم اجرای 293 هزار و 950 متر مکعب و حجم آبگیری 494 متر مکعب اجرایی شده است.

وی گفت: 10 سازه شامل سه سازه عظیم خاکی چهار پشته خاکی (پخش سیلاب) و سه سازه سنگ و ملات در پروژه آبخیزداری شهرک هاشمیه اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: 18 منبع آبی شامل چاه، چشمه و قنات و 6 روستای اصلی قومنجان، روم، آونج، تیغاب، آفریز و شهرک هاشمیه و آرین شهر با جمعیت هفت هزار و 100 نفر متاثر از اجرای سازه های این حوزه هستند.

وزیر جهاد کشاورزی عصر دیروز (یکشنبه) به همراه جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه برای بازدید و افتتاح چند طرح بخش کشاورزی وارد مرکز استان (بیرجند) شد و از مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان خوسف، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و مجتمع پرورش شتر مرغ بنیاد تعاون زندانیان بازدید کرد.

افتتاح پروژه آبرسانی به محلات عشایری بمرود شهرستان زیرکوه به نمایندگی از پروژه های وزارت جهاد کشاورزی در سطح کشور، با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری مهمترین برنامه این سفر است.

وزیر جهاد کشاورزی نخستین بار با هدف رصد میدانی ظرفیت های استان در حوزه کشاورزی، بازدید از پروژه های در دست اقدام و افتتاح بعضی پروژه ها به استان خراسان جنوبی سفر نموده است و به آنالیز مسایل و مسائل کشاورزان و دامداران استان پرداخت.

کاظم خاوازی امروز در دومین روز سفر به خراسان جنوبی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک شهرستان سربیشه و اجرای 2 طرح آبیاری تحت فشار نیز بازدید کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 437

به "خبرنگاران 10 سازه آبخیزداری و آبخوانداری در قاینات به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 سازه آبخیزداری و آبخوانداری در قاینات به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید