دریاچه شهیون و نگاهی به زیبایی های طبیعت بکر اطراف آن

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، دریاچه شیهون یا سد دز یکی از معروف ترین جاذبه های شهر دزفول است این دریاچه یکی از مهم ترین دریاچه های کشور است که در شمال غربی این شهر واقع شده است و دارای زیبایی های بسیار زیادی است فاصله این دریاچه تا اندیمشک نیز 23 کیلومتر است چشم اندازهای کوه های شاداب و تنگوان نیز زیبایی های این منطقه را برای علاقه مندان خود بیشتر نموده است. ای منطقه مساحت بسیار زیادی دارد و یکی از توابع دزفول می باشد واقع شدن این دریاچه در یکی از دهستان های منطقه با نام دهستان شهی موجب اهمیت بیشتر آن شده است سفر به این منطقه و این دریاچه دیدنی از تجربیات ویژه ای برخوردار است به ویژه برای افرادی که می خواهند با جاذبه های بکر ایران بیشتر آشنا شوند. این دریاچه مرواریدی تماشایی در شهرستان دزوفل است و به علت نزدیکی خود با شهرهای دیگر نیز با اهمیت می باشد. جهت آسفالته این منطقه نیز موجب شده است تا تردد برای بازدیدنمایندگان راحت تر باشد به همین دلیل مسافران زیادی این منطقه را برای سفر انتخاب می نمایند.

دریاچه شهیون و نگاهی به زیبایی های طبیعت بکر اطراف آن

دریاچه دیدنی شیهون را بشناسید:

حالا بهتر است در ابتدای امر با ویژگی های مهمی از این دریاچه دیدنی آشنا شوید این دریاچه 65 کیلومتر طول دارد و به علت مساحت زیادی که دارد یکی از مهم ترین جاذبه های منطقه است در بعضی از فصل های سال این دریاچه بسیار پر آب است و از سویی در بعضی فصل های سال دچار کم آبی می گردد عمق این دریاچه در بعضی از منطقه ها به 50 متر نیز می رسد شاید از خودتان بپرسید که این آب از کجا سرچشمه می گیرد؟ آب های این دریاچه به وسیله کوه های اراک و الیگودرز تامین می گردد این آب ها با گذر از ارتفاعات زاگرس به این دریاچه می ریزند این رودخانه دو شاخه دارد که به شاخه های سزار و بختیار شناخته می گردد.

شاید یکی از چشم اندازهای زیبایی که برای اولین توجه شما را به خود جلب می نماید وجود جزیره های کوچک و بزرگ در میان این دریاچه است این جزیره ها دارای طبیعتی سرسبز هستند و پوشش گیاهی آن ها درختان بادام کوهی و کنار می باشد. جلوه زیبای این دریاچه ها موجب شده است تا از سوی گردشگران زیادی مورد توجه باشد این منطقه وسعت بسیار زیادی دارد و دارای گونه های گیاهی مختلفی است.

این دریاچه چه شگفتی هایی دارد؟

دریاچه شیهون علاوه بر طبیعت زیبا و دیدنی خود دارای جذابیت های دیگری نیز می باشد این دریاچه یکی از زیستگاه های ماهی قرل الا است و همین امر می تواند موجب حیرت خیلی از افراد گردد زیرا ماهی قرل آلا یک ماهی سرد آبی است و در آب های گرم خوزستان نمی تواند زنده بماند. از گونه های قرل آلای این آب ها می توان به قرل آلای رنگین کمان اشاره کرد. از دیگر شگفتی ها و ویژگی های مهم دریاچه می توان به دماهای مختلف آن اشاره کرد این دریاچه در بخش های مختلفی دارای دماهای گوناگون است زیرا بخش هایی از آب این منطقه به وسیله آب های زیر زمینی تامین می شوند و بخشی دیگر از آن نیز از ارتفاعات سرچشمه می گیرند.

این دریاچه چه امکانات تفریحی دارد؟

شما علاقه مندان و گردشگران در این دریاچه دیدنی امکانات تفریحی بسیار زیادی دارید که با استفاده از آن ها می توانید تجربیات ویژه ای را از سفرهای خود داشته باشید ورزش های آبی نمونه هایی از تفریحات این منطقه به شمار می آیند که دارای زیبایی های بسیار زیادی هستند و می تواند شما را به خود جلب نمایند قایق رانی و اسکی بازی از مهم ترین تفریحاتی است که در این منطقه وجود دارند. جزیره گردی نیز از دیگر امکانات و تفریحات محسوب می گردد در این دریاچه چشم اندازهای بسیار زیبایی وجود دارند بعلاوه دریاچه شیهون از زیبایی های دیگری نیز برخوردار است روستا گردی که یکی از تجربه های ویژه در این منطقه است از جذابیت های دیگر دریاچه محسوب می گردد.

این دریاچه زیبا یکی از مکان های دیدنی دزفول برای گردشگران است منطقه ای که دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار زیبایی است و می تواند برای شما علاقه مندان مورد توجه باشد همانطور که اشاره شد این دریاچه علاوه بر جاذبه های طبیعی خود دارای امکانات تفریحی متعددی نیز می باشد ماهی گیری یکی دیگراز امکانات تفریحی این منطقه برای گردشگران و علاقه مندان است هر چند در سال های اخیر برای حفظ محیط زیست این منطقه ماهی گیری ممنوع شده است اما با داشتن مجوز می توانید از این لذت بهره مند شوید.

شاید قصد داشته باشید برای مدتی در این منطقه توریستی و تفریحی اقامت داشته باشید برای این کار بهتر است روستاهای اطراف را برایاقامت خود انتخاب کنید این روستاها نزدیک به دریاچه هستند و یک اقامتگاه بسیار مناسب برای شما می باشند که می توانید از امکانات مهم آن ها استفاده نمایید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1305

به "دریاچه شهیون و نگاهی به زیبایی های طبیعت بکر اطراف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه شهیون و نگاهی به زیبایی های طبیعت بکر اطراف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید