سفارت آمریکا در روسیه کارکنان کنسولی خود را تا 75 درصد کاهش می دهد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، سفارت آمریکا در مسکو خاطرنشان کرد، در نتیجه محدودیت های اعمال شده از طرف روسیه، مجبور شده است تا کارمندان کنسولی خود را تا 75 درصد کاهش دهد و از اتباع آمریکایی خواست، قبل از تمام ویزا خود روسیه را ترک نمایند.

سفارت آمریکا در روسیه کارکنان کنسولی خود را تا 75 درصد کاهش می دهد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سفارت ایالات متحده در فدراسیون روسیه در رابطه با ممنوعیت استخدام اتباع غیرآمریکایی، تعداد کارکنان کنسولی خود را تا 75 درصد کاهش می دهد. این موضوع در بیانیه ای که امروز (آدینه) در سایت رسمی سفارت منتشر شده، اعلام شده است.

در بیانیه آمده است: ما متأسف هستیم که اقدامات دولت روسیه ما را مجبور به کاهش کارکمندان کنسولی تا 75 درصد نموده است. البته ما همچنان سعی می کنیم تا به شهروندان آمریکایی تا حداکثر توان خود سرویس ارائه دهیم.

علاوه بر این، میزان خدمات کنسولی نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در روسیه نیز به دلیل محدودیتی که شامل کارکنان می گردد، کاهش پیدا خواهد نمود. در این رابطه، سفارت آمریکا در مسکو به شهروندان این کشور توصیه کرد اگر ویزا آنها در حال اتمام است، تا قبل از تاریخ 15 ژوئن (25 خرداد ماه) خاک روسیه را ترک نمایند.

پیش از این، دیمیتری مدویدیف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مصاحبه ای گفت، ایالات متحده با اقدامات غیردوستانه خود، بعضی فرصت ها برای دیپلمات های این کشور در مسکو را از دست داده و این شرایط حتی به نفع روسیه تمام شده است.

وی شرح داد: در نتیجه تشدید رویارویی که خود آمریکایی ها بوجود آورند، آنها حتی بعضی امکانات دیپلماتیک در کشور ما را از دست خواهند داد. دیپلمات های آمریکایی از این به بعد بدون مجوز امکان سفر ندارند، کارکنان فنی و اداری آنها کاهش قابل توجهی یافته و فعالیت آنها دشوارتر شده است. در نهایت نتیجه اقدامات آنها به ضرر آمریکایی ها و به نفع ما تمام شده است. مقامات واشنگتن باید این نکته را درک نمایند که به ضرر خود کار نموده اند.

مدویدیف یادآور شد: دیپلمات های روسیه در دیگر کشورها، بدون دخالت در امور داخلی آنها به درستی رفتار می نمایند: آنها، برخلاف غربی ها در جریانات سیاسی مداخله ننموده و سعی نمی نمایند با نیروهای مخالف دولت در این کشورها ارتباط برقرار نمایند یا به آنها پول بدهند تا اعتراض خیابانی برگزار نمایند. در حالی که دیپلمات های آمریکایی در روسیه این حق را به خود می دادند تا به چنین فعالیت های غیردیپلماتیکی دست بزنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 867

به "سفارت آمریکا در روسیه کارکنان کنسولی خود را تا 75 درصد کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آمریکا در روسیه کارکنان کنسولی خود را تا 75 درصد کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید