شرکت هوایی مالزی بودجه پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شرکت هوایی ایرآسیا مالزی بیان کرد شیوع کرونا سبب شده است این شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل روبرو گردد.

شرکت هوایی مالزی بودجه پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد

به گزارش به نقل از رویترز، شرکت هوایی ایرآسیا اظهار داشت به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و لغو شدن بسیاری از پروازها، این شرکت با کسری بودجه روبرو است، به طوری که نمی تواند حقوق کارکنان خود را پرداخت کند. از این رو مالکان این شرکت و همچنین کارمندان تصمیم گرفته اند حقوق کمتری دریافت نمایند.

مدیرعامل این شرکت روز گذشته اظهار داشت به دلیل کسری بودجه ایجاد شده، بنیانگذاران این شرکت از دریافت حقوق صرفه نظر نموده اند و کارمندان آن نیز پذیرفته اند تا 75 درصد حقوق خود را دریافت ننمایند.

تونی فرناندز، مدیرعامل شرکت ایرآسیا، در صفحه اینستاگرامی خود روز گذشته اظهار داشت او و کامارودین مرانون رئیس اجرایی این شرکت در این مدت که فعالیت های شرکت با اخلال روبرو گشته است حقوق دریافت نمی نمایند و سایر کارمندان در همه سمت ها بین 15 تا 75 درصد بسته به موقعیت و سمتی که دارند قبول نموده اند کاهش موقت در حقوقشان اعمال گردد تا تاثیر این رکود بر اقتصاد شرکت میان همه به اشتراک گذاشته گردد.

فرناندز در ادامه شرح داد که این شرکت هوایی هیچ درآمدی در حال حاضر ندارد و 96 درصد ناوگان آن زمین گیر شده است. او گفت هنوز تعهدات مالی قابل توجهی در تامین سوخت و هزینه نمایندگان لیزینگ بر عهده این شرکت است.

با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، کشور های دنیا مرز های خود را بر روی یکدیگر بستند که این امر سبب شد بیشتر پرواز ها لغو گردد و زیان مالی عظیمی به شرکت های هوایی در سراسر دنیا وارد آید. شرکت ایرآسیا اعلام نموده است با وجود زیان مالی عظیم تمامی کارکنان خود را حفظ نموده و آن ها را برکنار نساخته است.

این شرکت در ابتکاری دیگر همچنین از مشتریان خود خواسته است پیشنهادات اعتباری آن را برای پرواز های آینده به جای بازپرداخت هزینه بلیت های لغو شده بپذیرند.

ایرآسیا از ماه مارس بیشتر پرواز های خود را به حالت تعلیق درآورد و بیشتر هواپیما های خود را در مرکز کوالالامپور دست کم تا 31 مه پارک نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 124

به "شرکت هوایی مالزی بودجه پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هوایی مالزی بودجه پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید