تور ایتالیا ارزان: شهر های مهم ایتالیا (5)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مسینا یا مسین (به ایتالیایی Messina) نام شهری در جزیره سیسیل مشرف بر تنگه ای به همین نام بین سیسیل و جنوب ایتالیاست. این تنگه دو دریای تیرنین و یونین را که از شعبات مدیترانه هستند به هم مربوط می سازد. طول این آبراه 24 کیلومتر و پهنای آن از 3 تا 18 کیلومتر می باشد. این شهر که مرکز استانی به همین نام است بالغ بر 257300 تن جمعیت دارد. استان مسینا دارای 3248 کیلومتر مربع مساحت و 674100 نفر جمعیت است.

تور ایتالیا ارزان: شهر های مهم ایتالیا (5)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شهر های مهم ایتالیا (5)

مسینا (Messina)

مسینا یا مسین (به ایتالیایی Messina) نام شهری در جزیره سیسیل مشرف بر تنگه ای به همین نام بین سیسیل و جنوب ایتالیاست. این تنگه دو دریای تیرنین و یونین را که از شعبات مدیترانه هستند به هم مربوط می سازد. طول این آبراه 24 کیلومتر و پهنای آن از 3 تا 18 کیلومتر می باشد. این شهر که مرکز استانی به همین نام است بالغ بر 257300 تن جمعیت دارد. استان مسینا دارای 3248 کیلومتر مربع مساحت و 674100 نفر جمعیت است.

صنایع عمده آن تهیه مواد غذائی‚ چرمسازی، کشتی سازی و تجارت می باشد. شهر مسینا دارای دانشگاه [تأسیس در سال 1549 (میلادی)]، انستیتوی تحقیقات دریا زیستی، تئاتر و موزه می باشد. این شهر به فراوانی میوه مشهور است.

میراث فرهنگی مسینا

آثار و ابنیه تاریخی که در جریان جنگ دنیای دوم آسیب دیده یا به طور کلی نابود شده بودند، مجددأ بازسازی شده اند که می توان کلیسای دم، سانتیسیما آنونسیاتا دی کاتالانی را که متعلق به دوران نورمانها است، نام برد.

تاریخ مسینا

مسینا درقرن هشتم پیش از میلاد بر روی شهرک قدیمی تری که یک مجتمع یونانی بود، احداث شد و در قرن پنجم پیش از میلاد مسانا نامیده شد. در قرن سیزدهم میلادی برای کسب استقلال کوشش هائی از طرف اهالی مسینا صورت گرفت که مانند بقیه شهرهای سیسیل به نتیجه ای نرسید. این شهر در سال 1908 (میلادی) در اثر زلزله آسیب فراوان دید و 84000 نفر کشته به جای گذاشت. بازسازی مجدد مسینا بر روی سکوئی پی ریزی شد که شبیه صفحه شطرنج می باشد.

آرتزو (Arezzo)

تصویر : کلیسای جامع آرتزو

آر ِتْزو (به ایتالیایی: Arezzo) یک شهر کهن در مرکز ایتالیا و مرکز استانی با همین نام واقع در ناحیهٔ توسکانی است. آرتزو در حدود 80 کیلومتری جنوب خاوری فلورانس واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا 296 متر است. جمعیت این شهر در سال 2001 در حدود 91٬600 نفر بوده است.

پارما (Parma)

تصویری از باتیستروی پارما.

پارما (به ایتالیایی: Parma) نام شهری است در شمال کشور ایتالیا که در ناحیه امیلیا رومانا واقع شده است. شهر پارما بخاطر طبیعت سرسبز و معماری زیبای واقع در آن معروفیت دارد. دانشگاه پارما که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های قاره اروپا و دنیا است، نیز در شهر پارما نهاده شده است. شهر پارما بوسیله نهری که در آن واقع شده است به دو قسمت تقسیم گشته است.

اداره آمار ایتالیا، جمعیت شهر پارما را در سال 2008 میلادی، برابر با 178٬718 نفر تخمین زده است.

تیم فوتبال پارما در سال 1913 میلادی تاسیس شد و پس از یک سال فعالیت در سری ب ایتالیا با نهاده شدن در مکان دوم جدول رده بندی به سری آ صعود کرد تا جمع هفت خواهر فوتبال ایتالیا در سری آ تکمیل گردد

کالیاری (Cagliari)

شهر کالیاری (به ایتالیایی: Cagliari) مرکز جزیره ساردنی ایتالیا و مرکز استان کالیاری است. این شهر در جنوب جزیره ساردنی واقع شده و جمعیت آن 160 هزار نفر است.

آنکونا

آنکونا مرکز استان مارکه در ایتالیا است. این شهر بندری به خطوط راه آهن ایتالیا متصل است و چندین بزرگراه نیز از این شهر می گذرند. ساحل این شهر به دریای آدریاتیک راه دارد.

باری

باری یکی از شهرهای ایتالیا و مرکز استان باری و ناحیهٔ پولیا بر کنارهٔ دریای آدریاتیک است.

لمباردی(Lombardia)

لُمباردی، به ایتالیائی (Lombardia) منطقه ای پرجمعیت در شمال ایتالیا است. متشکل از استان های برگامو، برسکیا، کومو، کرمونا، لکو، لودی، میلان، مانتوا، پاویا، سوندریو و وارسه

لمباردی 23٬861 کیلومتر مربع وسعت و 9٬122٬000 نفر جمعیت دارد. مرکز آن میلان (مایلند) است. این منطقه از کوه های آلپ در شمال ایتالیا آغاز شده و به جنوب رودخانه پو ختم می گردد. این بخش از ایتالیا به خاطر موقعیت بسیار خوب کشاورزی و برخورداری از سدهای متعدد و نیروگاه های آبرسانی، پیروز به جذب صنایع شده و درنتیجه یکی از مراکز مهم و ثروتمند ایتالیا است.

تاریخ لمباردی

پس از سقوط امپراتوری روم غربی منطقه وسیع لمباردی مرکز پادشاهی لانگوباردها نهاده شد و در سال (774) تحت سلطه فرانک ها عایدی. درسال (951) اتو اول قیصر روم در پاویا لقب شاه لانگوباردها را هم پذیرفت. در قرن های 11 و 12 میلادی شهرها استقلال خود را به دست آورده و با اتحاد خود و جنگ علیه اشتاوفر، تحت رهبری میلان به ایجاد شهرهای متحده لمباردی پیروز شدند. از تاریخ (1535) این منطقه تحت تملک اسپانیا نهاده شد. درسال (1714) تحت نفوذ اطریش و (1797) به اشغال فرانسه عایدی. کنگره وین، لمباردی را به عنوان بخشی از پادشاهی لمباردی- ونیزی، متعلق به اطریش گفت و در سال (1859) به پادشاهی ساردنی - پیمونت تعلق گرفت.

منابع :

http://wikimapia.org

www.litalia.blogfa.com

منبع: راسخون
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1075

به "تور ایتالیا ارزان: شهر های مهم ایتالیا (5)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: شهر های مهم ایتالیا (5)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید