فیسبوک میخواهد شرکت های هلدینگ ایرلندی همکار با این شرکت را تعطیل کند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، فیسبوک اعلام نمود که میخواهد شرکت های هلدینگ ایرلندی همکار با این شرکت را تعطیل کند.

فیسبوک میخواهد شرکت های هلدینگ ایرلندی همکار با این شرکت را تعطیل کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر،شرکت فیسبوک اعلام نموده که میخواهد چند شرکت هلدینگ ایرلندی را که به آن ها امکان انتقال میلیارد ها دلار سود با دور زدن قوانین آمریکا داده بود را تعطیل کند. این شرکت های ایرلندی برای نگهداری از دارای های معنوی فیسبوک مورد استفاده قرار می گرفتند و شرکت فیسبوک برای استفاده از IP به این هلدینگ ها پول پرداخت می کرد؛ به این ترتیب بخش عمده ای از فروش فیسبوک در آمریکا صرف اداره این هلدینگ ها می شد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده هلدینگ ایرلندی اصلی قیسبوک در سال 2018 حدود 101 میلیون دلار مالیات پرداخت کرد چرا که این شرکت توانسته بود بیش از 15 میلیارد دلار از همکاری با فیسبوک سود کند. اقدام فیسبوک برای تعطیلی این شرکت ها صرفا به این دلیل انجام خواهد شد که فیسبوک برای پاسخ دادن به بعضی سوالات مبنی بر دور زدن این شرکت عظیم برای عدم پرداخت مالیات و خروج درآمد این شرکت به ایرلند، به دادگاه احضار شد.

علاوه بر این فیسبوک اعلام نموده است که مجوز های مالکیت معنوی این شرکت از ایرلند به آمریکا باز گردانده شد و قرار است از این تغییرات از ماه ژانویه امسال اجرایی خواهد شد و فیسبوک معتقد است که این اقدامش با تغییرات اخیر قوانین در آمریکا سازگاری داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 614

به "فیسبوک میخواهد شرکت های هلدینگ ایرلندی همکار با این شرکت را تعطیل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیسبوک میخواهد شرکت های هلدینگ ایرلندی همکار با این شرکت را تعطیل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید