فیلم چی چکا قصه شب بار دیگر به روی پرده سینما می رود

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران/هرمزگان فیلم چی چکا قصه شب به کارگردانی و تهیه کنندگی رها فریدی از هفته آینده بار دیگر در گروه هنر و تجربه نیز در سینماهای کشور به اکران درخواهد آمد.

فیلم چی چکا قصه شب بار دیگر به روی پرده سینما می رود

فیلم چی چکا که به بندرعباسی به معنی قصه شب ، مستندی 90 دقیقه ای موزیکال و مردم نگار است؛ فیلم روایتگر زندگی پر چالش خنیاگر جنوبی ابراهیم منصفی و معرف موسیقی محلی و معاصر بندرعباس است؛ چی چکا پنجره ای به جنوب ایران باز می نماید و فرهنگ زندگی، آداب ورسوم مردمان این منطقه را به تصویر می کشد.

رها فریدی، کارگردان این فیلم پیشتر در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هنرمند تجربی و فیلم ساز مستقل است، اضافه نمود: ساخت فیلم چی چکا از سال 88 شروع شد و داستان شروع ساخت این فیلم این گونه بود که بنده در بندرعباس تحقیقاتی در مورد موسیقی نموده بودم و این تحقیقات کم کم من را به اینجا رساند که چقدر جوان های نسل جدید با کارهای ابراهیم منصفی زندگی می نمایند و حتی بسیاری از هنرمندان نسل جدید کارهایش را باز اجرا می نمایند و این نشانگر آن است که منصفی هنوز زنده است.

وی اظهار داشت: تحقیقات من در موسیقی و آرزویم برای ثبت آداب ورسوم یکجا جمع شدند و دیدم منصفی بهانه عالی است برای اینکه هم موسیقی هرمزگان هم آداب ورسوم آن و هم مفاهیم جالبی که منصفی در مورد آن ها صحبت می نماید که اتفاقاً امروز در جامعه ما به شنیدن آن نیازمندیم، در این فیلم مطرح گردد.

به گزارش خبرنگاران، این فیلم سال گذشته در گروه هنر و تجربه به اکران درآمد و قرار است پس از بازگشایی سینماها این فیلم 17 تیرماه ساعت 18 در خانه هنرمندان تهران، 19 تیرماه ساعت 17در پردیس هویزه مشهد، 19 تیرماه ساعت 19در سیتی سنتر اصفهان و 20 تیرماه ساعت 21 در موزه سینما تهران به اکران دربیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 306

به "فیلم چی چکا قصه شب بار دیگر به روی پرده سینما می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم چی چکا قصه شب بار دیگر به روی پرده سینما می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید