قیمت تخم مرغ کاهشی شد ، یک شانه تخم مرغ چند؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، قیمت تخم مرغ در بازار کاهشی شده و حتی پایین تر از نرخ مصوب به فروش می رود.

قیمت تخم مرغ کاهشی شد ، یک شانه تخم مرغ چند؟

به گزارش خبرنگاران، قیمت تخم مرغ در بازار نسبت به روزهای قبل افت داشته و حتی پایین تر از نرخ مصوب به فروش می رود. در حالی که حدود دو هفته پیش شورای قیمت گذاری نرخ تخم مرغ را هر شانه 100 هزار تومان مصوب نموده بود اما اکنون قیمت در بازار پایین تر از این قیمت ها است.

پیشتر قیمت تخم مرغ به شانه ای 120 هزار تومان هم رسیده بود و نگرانی برای مصرف کنندگان ایجاد نموده بود.

گزارش میدانی از بازار نشان می دهد که هر شانه تخم مرغ 30 تایی به قیمت 90 هزار تومان به فروش می رود، علاوه بر آن فراوانی در بازار بیش از مقدار است به حدی که حتی قیمت پایین هم نتوانسته عاملی برای پیشی گرفتن تقاضا از عرضه گردد.

2 علت عمده برای کاهش قیمت تخم مرغ در بازار وجود دارد نخست اینکه همه ساله با گرم شدن هوان مصرف تخم مرغ کمتر می گردد و مصرف در فصول سرد سال همیشه بیشتر است.

دوم اینکه فراوری تخم مرغ بیشتر شده و عرضه را در بازار فراوان نموده است بنابراین این دو عامل سبب شده تناسب عرضه و تقاضا در با زار به هم ریخته و موجب کاهش قیمت گردد.

مشاهدات میدانی نشان می دهد که قیمت مرغ هم روند کاهشی به خود گرفته و از قیمت های بیش از 90 هزار تومان روزهای گذشته به محدوده 85 هزار تومان رسیده است اگرچه هنوز با نرخ مصوب 73 هزار تومان شورای قیمت گذاری فاصله دارد.

سالانه حدود یک میلیون تن تخم مرغ در کشور مصرف می گردد که بیش از این مقدار در کشور فراوری می گردد بعلاوه سالانه 2.2 میلیون تن مرغ در کشور استفاده می گردد که فراوری کشور همیشه بیش از این مقدار بوده و در مقاطعی صادرات هم داشتیم؛ طبق اعلام کارشناسان ظرفیت فراوری بیش از 3 میلیون تن مرغ در کشور و جود دارد که اگر از مرغداران حمایت و احتیاج آنها تامین گردد نه تنها قیمت در داخل پایین می آید بلکه امکان صادرات هم وجود خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1443

به "قیمت تخم مرغ کاهشی شد ، یک شانه تخم مرغ چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تخم مرغ کاهشی شد ، یک شانه تخم مرغ چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید