مدیر کتابفروشی بوک حال: کاش تخفیف طرح های فصلی بیش تر بود!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران احد رضایی، مدیر کتابفروشی بوک حال در گفت وگو با فارس با اشاره به اهمیت اجرای طرح های فصلی خرید کتاب گفت: ایجاد فروش های فصلی به خصوص در شرایط بیماری کرونا، خونی است که در رگ های فرهنگ شامل ناشران و کتابفروشان تزریق می گردد.

مدیر کتابفروشی بوک حال: کاش تخفیف طرح های فصلی بیش تر بود!

وی اضافه کرد: وقتی کتابی در کتابفروشی عرضه می گردد هم کتابفروشی و هم کارمندان آن و همچنین ناشر و در ادامه مولف و چاپخانه در یک خط سیر مستقیم از منافع اجرای این طرح منتفع می شوند.

رضایی با اشاره به شرایط کنونی اهالی نشر در دوران بحران کروناعنوان کرد: این روزها که شرایط مالی برای نشر و کتابفروشی ها زیاد مناسب نیست، اجرای طرح های فصلی خرید کتاب می تواند یاری خیلی زیادی به قشر کتابفروش باشد.

این کتابفروش با بیان اینکه اجرای این طرح در هر منطقه متفاوت است، ادامه داد: تخفیف 20 درصدی برای این طرح در نظر گرفته شده و به نظر می رسد که اگر این تخفیف بیشتر بود، می توانست مخاطب بیشتری جذب کند و به طور مثال قطعا در مناطق محروم این استقبال بیشتر می شد.

رضایی تاکید نمود: این فصل برای اجرای طرح تابستانه خیلی خوب است، زیرا اغلب مردم در خانه هستند و همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا این موضوع را تشدید نموده است و می توانند وقت آزاد را با مطالعه کتاب پر نمایند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح های فصلی خرید کتاب طرح پیروز و خوبی است، یادآور شد: امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بتواند به موقع مبالغ و بودجه این طرح را تامین کند تا بخشی از مسائل قشر کتابفروش و نشر با یاری فروش تابستانه حل گردد.

رضایی همچنین درباره استقبال مردم از تابستانه کتاب گفت: مردم با دیدن پوستر مشتاق می شوند که در طرح شرکت نمایند و کتاب خریداری نمایند و از تخفیفی که در طرح برای آن ها در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

وی در بخش دیگر صحبت های خود بر لزوم افزایش بودجه کتابفروشی ها و سقف خرید خریداران تاکید نمود و ادامه داد: در این شرایط و فصلی که رکود بر جامعه و مردم حاکم است، مردم به دلیل صدمات کرونا ترجیح می دهند در خانه بمانند و کتاب سفارش دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 369

به "مدیر کتابفروشی بوک حال: کاش تخفیف طرح های فصلی بیش تر بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کتابفروشی بوک حال: کاش تخفیف طرح های فصلی بیش تر بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید