مزار مولانا ابوبکر بازسازی و احیا می گردد (بازسازی منزل)

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد گفت: بازسازی و بازسازی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی با هزینه یک میلیارد ریال در حال انجام است. این خبر در بخش اخبار گردشگری و جدیدترین اخبار گردشگری درباره بازسازی مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی جای دارد.

مزار مولانا ابوبکر بازسازی و احیا می گردد (بازسازی منزل)

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به نقل از ایسنا، عبدالرحیم تاج محمدی اظهار کرد: مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی از آثار شاخص و مهم تاریخی شهرستان تایباد است که درسال 1315 بشماره 309 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید. وی با اشاره به بازسازی و بازسازی این بنای تاریخی اضافه کرد: اکنون بازسازی و تثبیت کاشی کاری های ایوان، آجر فرش پشت بام، انجام بازسازی های موضعی در بنا، آجر فرش پشت بام گنبد خانه، انجام محوطه سازی و سنگفرش قسمتی از پیاده روهای این بنا در حال اجرا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد اعلام کرد: بعلاوه در امسال بدنه داخلی آرامگاه پدر مولانا و کاهگل کشی پشت بام بنای مذکور به مساحت 150 متر مربع بازسازی شد. مزار مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، مجموعه تاریخی رباط عباس آباد، بقایای قلعه تاریخی سعد آباد از مهمترین آثار و بناهای تاریخی شهرستان تایباد است. تا به امروز 95 اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی و 45 اثر از این تعداد نیز در لیست آثار ملی ثبت شده است. تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1384

به "مزار مولانا ابوبکر بازسازی و احیا می گردد (بازسازی منزل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزار مولانا ابوبکر بازسازی و احیا می گردد (بازسازی منزل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید