مغز جنسیت را با لب و پوست تشخیص می دهد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران: بر اساس یافته های دانشمندان گروه روانشناسی دانشگاه مونترال، مغز با استفاده از تفاوت بین لب و پوست به سرعت جنسیت یک فرد را تشخیص می دهد.

مغز جنسیت را با لب و پوست تشخیص می دهد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به گفته این محققان، مغز همچنین انعکاس نور از ناحیه چشم را تحلیل می نماید و چشم، اطلاعات بیشتری را در خصوص فرد ارائه می دهد، اما تفسیر نور آن موقع بیشتری می طلبد.

دانشمندان از 100 شرکت نماینده خواستند جنسیت 300 نفر را پس از دیدن بخش های مختلف صورتشان حدس بزنند. حدود 300 تصویر تمام رخ از چهره های زنان و مردان مختلف از اینترنت جمع آوری شده بود.

تعدادی از زنان آرایش به چهره داشتند، در حالی که تمامی مردان چهره صافی داشتند. هیچ یک از علائم تشخیص جنسیت مانند لباس یا جواهرآلات در این تصاویر مشخص نبودند.

دانشمندان با استفاده از تکنیک رنگی و غیررنگی (خاکستری)، محتوای تصاویر را به صورت تصادفی و به مدت 200 میلی ثانیه ای نمونه گیری کردند.

این شیوه به آن ها امکان مشخص دقیق این موضوع را داد که کدام نواحی صورت برای انجام تشخیص جنسیت مهم تر از همه بودند و این که اطلاعات چه هنگام توسط مغز مشتق می شوند. زمانی که نواحی چهره نشان داده شدند، از 100 شرکت نماینده پرسیده می شد آیا این چهره یک مرد یا زن است؟

تحلیل ها نشان داد که اطلاعات غیررنگی در ناحیه چشم و ابرو و اطلاعات رنگی در ناحیه دهان در تشخیص جنسیت مهم ترین بخش ها بودند. در این جا، داده های رنگی برای ناحیه دهان به سرعت توسط مغز و 12 میلیون ثانیه پس از این که هر چهره به شرکت نماینده نشان داده شد، ایزوله شد.

به گفته دانشمندان، تفاوت بین لب ها و پوست در زنان بارزتر از مردان است و مغز این موضوع را تشخیص می دهد.

در مجموع، شرکت نمایندگان در پردازش کردن تصاویر رنگی بیش از تصویر خاکستری ماهر بودند. به نظر می رسد رنگ، پردازش کردن را با تقویت سیگنال های فرکانس فضایی و افزودن اطلاعات جنسیتی آسان می نماید.

محققان این موضوع را انکار نمی نمایند که نواحی دیگر صورت (به ویژه طرحواره چهره، بینی و چانه) در شناسایی جنسیت یک فرد کاربرد دارند؛ اما این نواحی دارای اهمیت ثانویه از لحاظ اطلاعات جنسیتی و نمود دیداری هستند.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 30

به "مغز جنسیت را با لب و پوست تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغز جنسیت را با لب و پوست تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید