مقایسه دنا پلاس جوانان و اتوماتیک؛ راز تفاوت 46 میلیونی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران- دنا پلاس جوانان رسما رونمایی شد. همزمان با برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در محل دائمی نمایشگاه تهران، ایرانخودرو بالاخره از دست پخت جدیدش رونمایی کرد و حالا با انتشار رسمی مشخصات فنی می دانیم دنا پلاس جوانان با یکسری تغییر نسبت به نسخه های قبلی خودش روانه بازار می گردد. قرار است برای اولین بار از موتور EFP در دنا پلاس جوانان استفاده گردد و علاوه بر این در لیست امکانات رفاهی آن چندتا آپشن بیشتر از دنا پلاس اتومات به چشم می خورد. به همین دلیل خود ایرانخودرو تصمیم گرفته دنا پلاس جوانان را 46 میلیون تومان گران تر از دنا پلاس اتومات بفروشد و با این اوصاف باید دنا پلاس جوانان را گرانترین خودرو داخلی در خط فراوری خودروسازان بدانیم.

مقایسه دنا پلاس جوانان و اتوماتیک؛ راز تفاوت 46 میلیونی

مقایسه دنا پلاس جوانان و دنا پلاس اتومات از نظر فنی

دنا پلاس جوانان اولین محصول ایرانخودرو است که با موتور EFP راهی بازار می گردد. اتفاقا همین فاکتور را می توانیم مهمترین فزونی دنا پلاس جوانان حداقل در مقایسه با نسخه های قبلی آن بدانیم. پیشرانه چهار سیلندر 1.7 لیتری EFP را به عنوان نسخه تقویت شده همان موتور معروف EF7 می شناسیم که قبلا ایرانخودرو EF7 را روی محصولاتی مثل سمند و خود دنا پلاس امتحان نموده است.

معینات فنی دنا پلاس جوانان نشان می دهد موتور آن می تواند 240 نیو تن متر گشتاور خروجی و نهایتا 165 اسب بخار قدرت داشته باشد و این نیرو به یاری گیربکس شش سرعته اتومات به چرخ ها منتقل می گردد. آنطرف پشرانه 1.7 لیتر EF7 دنا پلاس اتومات می تواند نهایتا 215 نیوتن متر گشتاور خروجی و 150 اسب بخار نیرو فراوری کند. نکته مهم در معینات فنی دنا پلاس جوانان این است که مصرف سوخت آن نسبت به دنا پلاس اتوماتیک کمتر شده و به ازای هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر بنزین می سوزاند درحالی که مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس اتوماتیک 8.1 لیتر تخمین زده می گردد. طبق اطلاعاتی که درباره معینات فنی دنا پلاس جوانان روی سایت ایرانخودرو قرار گرفته، می دانیم سرعت دنا پلاس جوانان دربهترین حالت ظرف 10.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتربرساعت می رسد و راننده آن می تواند نهایتا با سرعتی معادل 205 کیلومتر برساعت حرکت کند. همین دوتا عدد برای دنا پلاس اتومات به ترتیب 9.5 ثانیه و 205 کیلومتربرساعت است.

مقایسه دنا پلاس جوانان و دنا پلاس اتومات از نظر ظاهر و آپشن ها

دنا پلاس جوانان قرار است با چندتاآپشن بیشتر از نسخه های قبلی خودشان فروخته گردد، اما از نظر ظاهری فرقی با دنا پلاس اتومات ندارد. ورود بدون کلید و استارت بدون کلید جزو همان چند آپشنی که دنا پلاس جوانان نسبت به دنا پلاس اتومات بیشتر دارد وگرنه آپشن های دیگری مثل دکمه های کنترلی روی فرمان، کروز کنترل، مانیتور هفت اینچ و دوربین عقب، چراغ های مه شکن عقب و جلو، چراغ های مخصوص روز، ترمز ضد قفل و سنسور عقب بخشی از امکانات رفاهی است که در دنا پلاس اتوماتیک هم وجود دارد.

دنا پلاس اتوماتیک جوانان البته همانطور که اشاره کردیم، از نظر ظاهری تفاوتی با دنا پلاس اتواماتیک ندارد و با همان طراحی و جلوپنجره و چراغ ها راهی بازار می گردد. البته گفته می گردد دنا پلاس جوانان انگار با رنگ های متنوع تری پا به بازار می گذارد. طبق عکس هایی که از دنا پلاس جوانان وجود دارد، داخل اتاق هم تقریبا هیچ تفاوتی دیده نمی گردد و از همان کیلومترشمار قبلی در آن استفاده شده است. رینگ های 16 اینچ، ظرفیت 500 لیتری صندوق عقب و وزن تقریبی هزار و 400 کیلوگرم را هم باید جزو سایر معینات ظاهری دنا پلاس اتوماتیک جوانان بدانیم که حدود 4.5 متر طول دارد و میزان عرض و ارتفاع آن به ترتیب یک متر و 90 سانتی متر و یک متر و 45 سانتی متر است.

مقایسه دنا پلاس جوانان و دنا پلاس اتومات از نظر قیمت

دنا پلاس جوانان طبق فهرستی که در سایت ایرانخودرو وجود دارد، گران ترین محصول این کارخانه است و حدود 46 میلیون گران تر از دنا پلاس اتومات فروخته می گردد. قیمت دنا پلاس جوانان در کارخانه 591 میلیون و 854 هزار تومان است و ایرانخودرو از خریداران دنا پلاس اتومات 545 میلیون و 100 هزار تومان دریافت می نماید. تفاوت تقریبا 46 میلیونی قیمت دنا پلاس جوانان و دنا پلاس اتومات از این نظر مهم است که دنا پلاس اتومات بعد از دنا پلاس جوانان گرانقیمت ترین محصول ایرانخودرو در کارخانه است.

قیمت دنا پلاس جوانان در بازار آزاد البته هنوز معین نیست و تا الان دنا پلاس اتوماتیک با قیمت تقریبی 830 میلیون تومان گرانقیمت ترین خودرو داخلی صفرکیلومتر در بازار آزاد است. بدنیست بدانید در خانواده نسبتا پرجمعیت دنا، دو محصول دیگر به نام دنا پلاس ساده و دنا پلاس شش دنده هم در خط فراوری ایرانخودرو حضور دارد که قیمت دنا پلاس ساده در کارخانه تقیریبا 349 میلیون تومان و قیمت دنا پلاس شش دنده 482 میلیون تومان است.

مقایسه دنا پلاس جوانان و دنا پلاس اتومات

معینات فنی

دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس جوانان

پیشرانه

چهار سیلندر توربو EF7

چهار سیلندر توربو EFP

حجم موتور

1.7 لیتر

1.7 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

215 نیو تن متر

240 نیو تن متر

حداکثر قدرت

150 اسب بخار

165 اسب بخار

شتاب

9.5 ثانیه

10.5 ثانیه

حداکثر سرعت

205 کیلومتر بر ساعت

205 کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

8.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

6.8 لیتر به ازای 100 کیلومتر

قیمت کارخانه

545 میلیون و 100 هزار تومان

591 میلیون و 854 هزار تومان

قیمت بازار

830 میلیون تومان

معین نیست

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1475

به "مقایسه دنا پلاس جوانان و اتوماتیک؛ راز تفاوت 46 میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دنا پلاس جوانان و اتوماتیک؛ راز تفاوت 46 میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید