چهره های ورزشی خبرساز سال 98

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، روزنامه سازندگی: دنیای ورزش، همواره یکی از پرحاشیه ترین و خبرساز ترین حوزه ها بوده است. سال 98 با فراز و نشیب هایش به حاشیه های این حوزه دامن زد. حال در این روز های پایانی سال، قصد داریم چهره های ورزشی خبرساز سال 98 را باهم آنالیز کنیم.

چهره های ورزشی خبرساز سال 98

1. عادل فردوسی پور ؛ نمایش قدرت

روز دوشنبه 27 اسفند سال گذشته بود که خبر رسید برنامه 90 قرار نیست دیگر پخش گردد. این تصمیمی جنجالی و عجیب بود که توسط علی فروغی مدیر جوان و پرحاشیه شبکه سه گرفته شد. حذف برنامه 90 از کنداکتور آن روز شبکه سه در حالی رخ داد که عادل فردوسی پور تهیه نماینده و مجری به همراه سایر همکارانش آیتم های آن شبِ برنامه 90 را آماده نموده بودند. اما آن شب 90 پخش نشد و تا همین امروز هم خبری از پخش مجدد این برنامه نشده است. مدیران شبکه سه مدعی شدند قرار است این برنامه به شکل جدیدی فراوری و پخش گردد.

این اتفاق هم زمان با آغاز لیگ نوزدهم رخ داد و برنامه فوتبال برتر با اجرای محمدحسین میثاقی جایگزین برنامه 90 شد، اما استقبال از این برنامه اصلاً خوب نبود. تا اینکه در اواخر آذرماه خبر رسید عادل فردوسی پور میخواهد یک ویژه برنامه برای الکلاسیکوی اسپانیا تهیه و به وسیله تلویزیون های اینترنتی پخش کند. خبری که به شدت مورد استقبال علاقمندان این مجری و دوستداران فوتبال نهاده شد.

کلاسیکو فراوری و ساعت 22:00 روز یکشنبه 24 آذر به وسیله سایت ها و اپلیکیشن های فیلیمو، نماوا و کافه بازار پخش شد. استقبال بی نظیر علاقمندان از این برنامه باعث شد برای دقایقی همه این سایت ها از کار بیفتد، اما مشکل حل شد و کلاسیکو رکورد بازدید را شکست! با گذشت 24 ساعت از پخش یک میلیون و 820 هزار کاربر این برنامه را تماشا کردند و عادل با این برنامه یک بار دیگر قدرت و محبوبیتش را به نمایش گذاشت.

2. دراگان اسکوچیچ ؛ گزینه اضطراری

چند سالی بود که دراگان اسکوچیچ در تیم های مختلف ایران مشغول مربیگری بود. در اغلب تیم هایش هم نتایج خوبی گرفته بود. عملکردش آن قدر رضایت بخش بود که چند باری هم کاندید حضور در استقلال و پرسپولیس شد. او حتی نفت آبادان بدقلق و چغر را هم تبدیل به تیم قدرتمندی نموده بود.

در این مدت کسی از او خاطره یا ذهنیت بدی نداشت. اما رسیدنش به نیمکت تیم ملی ایران باعث شد یک جبهه قدرتمند مخالف بر ضد او تشکیل گردد. اتهامات مختلف و متعددی به اسکوچیچ زده شد که همه شان از سوی مربیان ایرانی و بعضی رسانه های داخلی بود، اما هیچ کدام به اثبات نرسید. گناه اسکوچیچ این بود که فدراسیون بعد از ناکامی در آوردن امیر قلعه نویی به تیم ملی، به او پیشنهاد راهنمایی تیم ملی را داد. اسکوچیچ هم با کمال میل این پیشنهاد را پذیرفت.

3. مهدی قائدی ؛ ازدواج پیروز!

اگر عکس ها، مصاحبه ها و اخبار مربوط به مهدی قائدی در دو لیگ هجدهم و نوزدهم را به یک نفر که این بازیکن و فوتبال ایران را نمی شناسد نشان بدهید محال است باور کند هر دوی این نفرات در واقع یک نفر هستند. نیمار ایرانی در اولین فصل حضورش در استقلال فصل پرحاشیه و جنجالی را پشت سر گذاشت.

یک تصادف منجر به مرگ هم در کارنامه اش ثبت کرد، پایش به دادگاه باز و مجبور به پرداخت دیه شد، اما خانواده مهدی با یک تصمیم درست و به موقع جلوی فرایند نادرست زندگی این استعداد فوتبال ایران را گرفتند. قائدی قبل از آغاز لیگ نوزدهم ازدواج کرد. او با این کار، همه تمرکزش را روی همسر و فوتبالش گذاشت. نتیجه این شد که او حالا بهترین و مؤثرترین بازیکن لیگ نوزدهم است. او با 9 گل و 6 پاس گل بهترین عملکرد را داشته است.

4. آنتونی استوکس ؛ جنجال سرخود!

بعد از اینکه آنتونی استوکس با هزار جور ترفند و انواع و اقسام خرابکاری، مسئولان تراکتور را مجاب کرد که او را رها نمایند، هیچ کس فکر نمی کرد پای این بازیکن دوباره به ایران باز گردد، اما ضعف خط حمله پرسپولیس، مدیران این باشگاه را ناچار کرد دنبال مهاجم خارجی بیفتند. آن ها در جستجوهای شان به استوکس رسیدند و از آنجا که او توانایی های فنی اش را قبلاً در تراکتور ثابت نموده بود، گزینه مناسبی به نظر می رسید.

البته نکته نگران نماینده این بود که استوکس در حاشیه زندگی اش توانایی های دیگری هم داشت که آن ها را هم به اثبات رسانده بود و این می توانست برای پرسپولیس دردسرساز گردد. استوکس بالاخره به پرسپولیس پیوست و حتی در دربی، پرسپولیس را از باخت نجات داد، اما ذات بی نظم و سرکشش اجازه نداد در پرسپولیس بماند. او حالا به بهانه ترس از ویروس کرونا قصد بازگشت به ایران را ندارد.

5. علیرضا بیرانوند ؛ در سرازیری

علیرضا بیرانوند و بوژیدیار رادوشویچ تقریباً هم زمان با هم به پرسپولیس پیوستند. از همان ابتدا قرار بود بیرانوند دروازه بان اول تیم باشد. گاهی که بیرانوند مصدوم یا محروم بود رادو در دروازه پرسپولیس قرار می گرفت. با نمایش های خوب بیرانوند چنین تصمیمی منطقی هم بود. اما بیرو در لیگ نوزدهم افت نموده و دیگر از آن واکنش های کم نظیر و نجات بخش خبری نیست.

در اواخر نیم فصل که بیرو به خاطر اتفاقات مراسم مرد سال آسیا روحیه خوبی هم نداشت، کالدرون تصمیم گرفته به او استراحت بدهد. درخشش غیرمنتظره رادو کار را برای بازگشت بیرو به ترکیب اصلی سخت کرد، اما کالدرون رفت و یحیی گل محمدی دوباره به بیرانوند اعتماد کرد. با این وجود به وضوح تعیین است که او در اوج نیست و محتمل است دوباره جایش را به رادو بدهد. البته او به تیم رویال آنتورپ بلژیک پیوسته و در خاتمه فصل خواهد رفت.

6. یحیی گل محمدی ؛ در فکر جبران

بعد از خاتمه کار گابریل کالدرون در پرسپولیس، هواداران این تیم فقط یک گزینه را برای حضور روی نیمکت پرسپولیس متصور بودند و این گزینه کسی نبود جز یحیی گل محمدی. پرسپولیس هر طور که بود رضایت باشگاه شهر خودرو را جلب کرد؛ رضایتی که البته ظاهراً از ته دل نبود! در هر صورت یحیی برای بار دوم سرمربی پرسپولیس شد، با این انگیزه که بتواند ناکامی دوره اول حضورش در پرسپولیس را جبران کند.

او فعلاً توانسته پرسپولیس را در صدر جدول نگه دارد. شکست دادن تراکتور و فرار از شکست در دربی نتایج خوبی برای او و پرسپولیس بودند، اما چیزی که در ارزیابی عملکرد او در پرسپولیس مؤثر است، لیگ قهرمانان آسیا است که با آغاز خوبی همراه نبوده. کمترین انتظار از یحیی این است که اگر پرسپولیس را در آسیا به پیروزیت عظیمی نمی رساند لااقل قهرمانی لیگ برتر را تکرار کند.

7. فرهاد مجیدی ؛ وارث استراماچونی

همزمان با حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس، فرهاد مجیدی هم روی نیمکت سرمربیگری استقلال نشست. البته شرایط او با شرایط یحیی تفاوت داشت. هر چقدر هواداران پرسپولیس مشتاق حضور یحیی در تیم شان بودند، هواداران استقلال میل زیادی به آمدن مجیدی نداشتند. البته بیشتر این مخالفت ها از روی ناراحتی رفتن استراماچونی بود. هواداران استقلال به شدت به این مربی علاقمند شده بودند، آن قدر که حتی راضی به آمدن یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ استقلال به جای این مربی نبودند.

اما استقلال هم گزینه دیگری نداشت و خاتمه فرهاد به وصال عشق رسید. او در آغاز توانست استقلال را از دو مسابقه سخت پلی آف عبور بدهد و به لیگ قهرمانان برساند، در ادامه هم با وجود مسائل و مصائب زیاد مثل مصدومیت بازیکنان کلیدی تیم، نتایج بدی نگرفت. الان هواداران استقلال مخالفت های اولیه را کنار گذاشته اند و از مربی جوان تیم شان حمایت می نمایند.

8. مسعود سلطانی فر ؛ متهم همیشگی

از همان روز های اولی که مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان کشور منصوب شد، سیل اتهامات به سوی او و همکارانش در وزارتخانه سرازیر شد. هواداران استقلال معتقد بودند و هستند که مدیران ارشد این وزارتخانه به پرسپولیس و پیروزیت این تیم علاقمند هستند. حتی عده نسبتاً زیادی از هواداران استقلال قهرمانی های اخیر پرسپولیس را نتیجه زمینه چینی وزارتخانه و فدراسیون فوتبال می دانند.

البته که پرسپولیسی ها هم دلایلی برای رد این اتهامات دارند که مهم ترینش کوتاهی مدیر منتصب وزارت ورزش در پرسپولیس در حفظ برانکو ایوانکوویچ است. سلطانی فر البته خودش هم همواره این اتهام را رد نموده است، اما عملکرد مدیرانی که او برای باشگاه استقلال انتخاب می نماید، استقلالی ها را بیشتر به سوءظن می رساند. وزیر ورزش در سال گذشته روز های سختی را گذراند. مسائل قرارداد مربیان خارجی و البته مهاجرت گسترده ورزشکاران ایرانی او را به شدت تحت فشار قرار داده است.

9. ایگور کولاکوویچ ؛ هیس لطفاً!

تیم ملی والیبال ایران در یک برهه کوتاه درگیر چند تورنمنت مختلف بود و ایگور کولاکوویچ مربی صربستانی تیم ملی فشار زیادی روی خودش و تیم ملی حس می کرد. گذشته از این، او منتقدان قدرتمندی هم داشت که عموماً در تلویزیون و رادیو تریبون دارند و از هر فرصتی برای انتقاد از این مربی استفاده می نمایند.

اولین تورنمنت سنگین سال جاری لیگ ملت های والیبال بود. ایران در مرحله اول نمایش خوبی داشت و در بین شانزده تیم، دوم شد، اما در مرحله نهایی با دو باخت از رسیدن به نیمه نهایی و فینال بازماند و در نهایت پنجم شد. کولاکوویچ سپس در مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار گردید با شکست دادن استرالیا، والیبال ایران را به مقام قهرمانی رساند، اما اوج کار او رساندن تیم ملی به المپیک 2020 توکیو بود. در مسابقات انتخابی در چین، تیم ملی پیروز شد چین را شکست داده و المپیکی گردد. ناگفته نماند که تعویق بازی های المپیک به سال اینده، به حضور کولاکوویچ در والیبال ما خاتمه داد.

10. مهران شاهین طبع ؛ معجزه سبد

رسیدن تیم ملی بسکتبال ایران به المپیک به وسیله جام جهانی بسکتبال اتفاق بسیار عظیم و مهمی بود، به خصوص با نتایجی که تیم ملی در بازی های ابتدایی مرحله گروهی گرفته بود. مسابقات جام جهانی در چین برگزار می شد و بهترین تیم آسیا در رده بندی نهایی، سهمیه حضور در المپیک را دریافت می کرد.

ایران با اسپانیا، پورتوریکو و تونس همگروه بود. تصور این بود که شاگردان مهران شاهین طبع می توانند با شکست دادن پورتوریکو و تونس به عنوان تیم دوم گروه صعود نمایند، اما ایران در آخرین ثانیه های بازی مقابل پورتوریکو، برد را با شکست عوض کرد و در نهایت به گروه بندی بازنده ها رفت. در گروه بازنده ها ایران پیروز شد آنگولا و فیلیپین را شکست دهد و با این نتیجه تیم بیست و سوم جام جهانی گردد؛ رتبه ای که به معنی کسب سهمیه المپیک بود.

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 275

به "چهره های ورزشی خبرساز سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره های ورزشی خبرساز سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید