مقدمات سرمایه گذاری درکویر زیبای مرنجاب فراهم شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گفته معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مقدمات سرمایه گذاری در کویر زیبای مرنجاب فراهم شده است.

مقدمات سرمایه گذاری درکویر زیبای مرنجاب فراهم شد

سمیع الله حسینی مکارم، معاون سازمان میراث فرهنگی درباره پتانسیل کویر مرنجاب در جذب سرمایه تاکید نمود و گفت:

منطقه نمونه توریستی مرنجاب به لحاظ نزدیکی به مرکزیت کشور، شرایط زیست محیطی و طبیعی و داشتن دریاچه نمک در کشور از منطقه ها منحصربه فرد و مورد توجه توریستان داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به انجام مزایده و واگذاری کارونسرای مرنجاب به یک شرکت تعاونی اضافه کرد:

متاسفانه این اندازه سرمایه گذاری و خدمات اجرا شده در شان شهرستان و استان اصفهان نیست و امیدواریم که با سرمایه گذاری بیشتر و هماهنگی مسئولان استان و صندوق احیا این مجموعه نمونه توریستی در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد.

به طور میانگین هر هفته 2 هزار توریست داخلی و خارجی از کویر مرنجاب تماشا می نمایند، این منطقه یکی از نقاط مورد توجه توریستان در زمینه کویرنوردی، شترسواری، آف رود سواری، کارهای تحقیقی و پژوهشی و رصد ستارگان است.

کویر مرنجاب در شمال آران و بیدگل در استان اصفهان قرار گرفته است. این کویر از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله و دریاچه های نمک حوض سلطان و حوض مره، از شرق به کویر بند ریگ و پارک ملی کویر و از جنوب به شهرستان آران و بیدگل محدود می گردد.

کویر مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می گردد، تپه های شنی بلند و جنگل های تاق جلوه زیبایی به این منطقه بخشیده است.

منبع: ایرنا

منبع: کجارو
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1124

به "مقدمات سرمایه گذاری درکویر زیبای مرنجاب فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدمات سرمایه گذاری درکویر زیبای مرنجاب فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید