موافقت با راه اندازی چندین رشته تخصصی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تصویب نقشه علمی این دانشگاه در شورای گسترش خبر داد.

موافقت با راه اندازی چندین رشته تخصصی

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص رنکینگ دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بین دانشگاه های هم تراز خود اظهار کرد: هشت استان نظیر فارس، خوزستان، تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و ... قطب هستند و بیش از 20 استان دیگر غیرقطب است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی لرستان جزو مراکز استان های غیرقطب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در سال 98 این دانشگاه رتبه شش را در بین مراکز استان های غیر قطب کسب کرد.

نیکبخت با بیان اینکه در این رتبه بندی برخی از آیتم ها به طور معین کیفی است مثلا در بحث آموزش پاسخگو و عدالت محور در بین کل دانشگاه های کشور رتبه 15 و در کارآفرینی در بستر دانشگاه های نسل سوم رتبه 17 را کسب کردیم، افزود: در بعد مرجعیت علمی در بین 64 دانشگاه کشور رتبه 17، در اخلاق پزشکی رتبه شش و در بعد ماموریت گرایی رتبه 13 را کسب کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان نمود: کسب رتبه 17 به لحاظ مرجعیت علمی دربین 64 دانشگاه کشور رتبه خوبی است البته عالی نیست و جا دارد به حد و تراز دانشگاه های شیراز، اصفهان برسیم و باید در این راستا تلاش کنیم تا در سال های آینده این اتفاق بیفتد.

نیکبخت در ادامه از تصویب نقشه علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد و با بیان اینکه با شورای گسترش دانشگاه ها هماهنگ و معین کردیم که چه رشته هایی ایجاد کنیم، افزود: قرار شد رشته های تخصصی قلب و عروق، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی و عفونی را راه اندازی و از امروز تا پنج سال دیگر که بسترها را فراهم کنیم می توانیم در این رشته ها پذیرش داشته باشیم.

وی گفت: همچنین فارماکولوژی، ویروس شناسی، زیست و فناوری دارو و تغذیه از جمله رشته هایی است که PHD آنها را می توانیم تا پنج سال دیگر بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه مصوبه راه اندازی 11 رشته فوق لیسانس را از شورای گسترش اخذ کردیم، شرح داد: همچنین مجوز راه اندازی دانشکده توانبخشی از امروز تا پنج سال دیگر را اخذ و چنانچه بستر لازم را فراهم می کنیم می توانیم این مرکز را راه اندازی و در رشته های مذکور پذیرش دانشجو داشته باشیم.

وی در خصوص ساخت کپسول آندوسکوپی در مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تمام مراحل آزمایش های حیوانی تمام شده و نتیجه آن نیز مثبت بوده و در مرحله تجاری سازی است.

نیکبخت بیان نمود: معاون علمی فنی رئیس جمهور برای تجاری سازی این حصول پیگیراست و بنده نیز از طریق حوزه پژوهش و تحقیقات وزارت بهداشت نیز پیگیرهستم تا اعتبار لازم را جذب و مرحله تجاری سازی آن آغاز شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 626

به "موافقت با راه اندازی چندین رشته تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت با راه اندازی چندین رشته تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید