ویزای کانادا: احتیاج کانادا به نیروی کار فناوری

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کانادا به نیروی کار فناوری احتیاج دارد

کانادا در حال از دست دادن نیروی کار فناوری است، در نتیجه شرکت های کانادیی در کوشش برای جذب استعدادهای فناوری خارجی هستند. این خبر بر اساس گزارشی است که به وسیله شورای اقتصاد نوآوری تحت اسم Magnetic North، در دسامبر سال 2020 منتشر شد. همه گیری کووید-19 بر اقتصاد کانادا تأثیر منفی گذاشته و 3 میلیون شغل را تحت تأثیر قرار داده است.

ویزای کانادا: احتیاج کانادا به نیروی کار فناوری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

مشاغل بخش اطلاعات و فناوری هم در پی تعطیلی های کانادا جهت جلوگیری از توسعه کووید-19، با ضربه بزرگی روبرو شده اند. با این وجود، مشاغل STEM بر خلاف مشاغل دیگر به طرز چشمگیری بهبود یافته اند.

در واقع، مشاغل STEM حتی نسبت به قبل از همه گیری کووید-19 هم بیشتر شده اند. مشاغل مربوط به STEM در ماه اکتبر در سراسر کشور 8.7 درصد بیشتر از ماه فوریه بوده اند. بعضی از مشاغل این حوزه شامل برنامه نویسان، مهندسان و سایر نیروهای کار فناوری است.

یک شرح محتمل برای اینکه چرا به طور خاص مشاغل فنی در طی همه گیری مقاوم بوده اند، آمادگی صنعت برای تبدیل به شکل آنلاین است که این امکان را برای کارمندان ایجاد می نماید که از راه دور کار نمایند.

شرکت های خارجی بعلاوه از استعدادهای موجود در کانادا استفاده می نمایند. از آنجاییکه شرکت های فناوری متوجه شده اند که کارمندان تقریباً می توانند از هر جایی کار نمایند، بسیاری از این شرکت ها در حال ایجاد فرصت های شغلی برای کانادایی ها هستند. این امر ممکن است پاسخی برای این سؤال باشد که چرا غول های فناوری مانند Google و Facebook، در 5 سال گذشته بازارهای خود را در کانادا افتتاح نموده اند.

کانادا همچنان به اسم قطب فناوری، اعتبار خود را حفظ می نماید. برای مثال، شرکت نرم افزار Gatik، اوایل سال گذشته، برای جذب استعدادهای بومی موجود در واترلو و دانشگاه تورنتو، یک مرکز تحقیقاتی در تورنتو افتتاح کرد. Richard Steiner، رئیس سیاست و ارتباطات شرکت Gatik، می گوید: از تورنتو تحت اسم Silicon Valley یاد می گردد. از نظر ما هیچ جایی بهتر از تورنتو نیست.

ضرر کانادا در واقع سود کانادا است

با وجود مشاغل فراوان در بخش فناوری، خوش فکرترین کانادایی ها در پی جا به جایی به سمت جنوب با وعده حقوق های بالاتر در ایالات متحده هستند. مطالعه اخیر پژوهشگران دانشگاه تورنتو و دانشگاه بروک نشان داد که یک چهارم فارغ التحصیلان STEM از دانشگاه های برتر کانادا در حال حاضر در خارج از کشور کار می نمایند.

کانادا بعد از چین و هند، با دریافت بیشترین ویزای H1-B به مقصد ایالات متحده، در رتبه سوم جای دارد. این ویزا معمولاً برای استخدام افراد مستعد از خارج از کشور استفاده می گردد. گرچه آینده برنامه H1-B تعیین نیست. زیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، اوایل امسال این برنامه را به حالت تعلیق درآورد و علت اصلی آن هم همه گیری کووید-19 بوده است.

بسیاری از شرکت های فناوری کانادایی از این فرصت استفاده نموده و نیروهای کار فناوری مستقر در ایالات متحده را که نگران شرایط مهاجرت خود هستند، تطمیع می نمایند تا به کانادا بیایند. برای مثال می توان به کمپین بیلبوردهای تبلیغاتی در Silicon Valley، کالیفرنیا اشاره نمود.

از آنجاییکه بسیاری از فارغ التحصیلان فناوری کانادا تصمیم مهاجرت به خارج از کشور را دارند، شرکت های کانادایی در پی مهاجران نو جهت پر کردن صندلی های شغلی خالی هستند. کانادا تا حدی به یک آهنربا تبدیل شده است، و ده ها هزار نیروی کار ماهر خارجی و دانشجویان STEM را جذب می نماید تا به کانادا بیایند.

کانادا بعلاوه اخیراً اعلام نموده است که بین سال های 2021 تا 2023، هرسال بیش از 400،000 درخواست اقامت دائم را خواهد پذیرفت. این امر با فرض وابستگی کانادا به مهاجران نو برای یاری به بهبود اقتصاد مطابقت دارد.

راستا استعدادهای جهانی یا The Global Talent Stream

راستا استعدادهای جهانی یا GTS یکی از برنامه های سریع مهاجرت فدرال است که به کارفرمایان یاری می نماید تا نیروهای کار ماهر موقت خارجی را جذب و حفظ نمایند. کارفرمایان تحت راستا GTS باید ارزیابی تاثیر بازار کار یا LMIA ارائه دهند. LMIA اثبات می نماید که کارفرمایان تمامی گزینه های احتمالی استخدام در بازار کار محلی را آنالیز نموده اند و به نتیجه نرسیده اند. این فرایند دو هفته به طول می انجامد.

پس از خاتمه این فرایند، اتباع خارجی می توانند به وسیله راستا GTS به کانادا بیایند. کانادا فقط در طی دو هفته این درخواست ها را پردازش می نماید. این بدان معناست که ممکن است فقط 4 هفته طول بکشد تا یک تبعه خارجی به وسیله این برنامه به کانادا بیاید.

سازمان مهاجرتی و تحصیلی خبرنگاران در ونکوور کانادا تا کنون راهگشای ورود هزاران مهاجر و دانشجو خارجی به کانادا بوده است. شما هم اگر قصد مهاجرت و یا تحصیل در کانادا را دارید همیشه باتجربه ترین و بهترین ها را انتخاب کنید.

  • ارزیابی رایگان برای مهاجرت به کانادا
  • ارزیابی رایگان برای تحصیل در کانادا
  • رزرو وقت مشاوره رایگان با کانادا
  • تماس با ما
منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 947

به "ویزای کانادا: احتیاج کانادا به نیروی کار فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا: احتیاج کانادا به نیروی کار فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید