چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شبکه اجتماعی اینستاگرام ویژگی های بسیار خوبی برای افراد و همچنین کسب وکارها فراهم نموده که می توان به راه های کسب درآمد از اینستاگرام، برقراری ارتباط با دوستان و … اشاره نمود. اما در شرایطی، بعضی افراد تصمیم به حذف حساب کاربری خود می گیرند! به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم تا دیلیت و پاک کردن اکانت اینستاگرام را آموزش دهیم.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟

در ابتدا تفاوت حذف موقت و حذف دائمی حساب کاربری اینستاگرام را شرح داده و در ادامه روش دیلیت و پاک کردن اکانت اینستاگرام را هم به صورت موقت و هم دائمی، در قالب تصاویری و گام به گام بیان می کنیم. در نهایت، نحوه فعالسازی مجدد اکانت را مورد آنالیز قرار داده و نکاتی کاربردی در خصوص حذف اکانت، شرح خواهیم داد.

تفاوت حذف دائمی و موقت اکانت اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام امکانی را برای کاربران فراهم نموده است تا بتوانند در صورت تمایل اکانت خود را به صورت موقت غیبرطرفال نموده یا به طور کامل آن را حذف نمایند. در حقیقت، در روش اول غیبرطرفال کردن حساب کاربری موقتی بوده و در آینده می توان آن را بازیابی کرد. همچنین در این روش تمامی داده های حساب کاربری اعم از فالوورها، فالووینگ ها، تصاویر، ویدئوها، لایک ها، کامنت ها و … حفظ می شوند.

با این حال، حذف دائمی اکانت کاربری موجب می شود تا امکان بازگشت مجدد به حساب کاربری مورد نظر فراهم نباشد. به عبارت دیگر، در صورت حذف دائمی اکانت، تمامی دیتای این حساب کاربری حذف شده و دیگر هرگز نمی توانید مجدداً اکانت خود را فعال کنید. همچنین در آینده نیز نمی توانید از نام کاربری، ایمیل و سایر اطلاعات مرتبط با این اکانت برای ثبت نام در اینستاگرام بهره ببرید.

دیلیت و پاک کردن اکانت اینستاگرام به صورت موقت

1. برای غیبرطرفال کردن اکانت اینستاگرام به صورت موقت، ابتدا وارد وب سایت رسمی اینستاگرام شده و با نام کاربری و پسورد خود لاگین کنید.

2. سپس در گوشه سمت راست، در قسمت بالا، روی آیکون پروفایل شخصی کلیک نموده و وارد پروفایل شخصی خودتان شوید.

3. حال روی دکمه Edit Profile کلیک کنید.

4. در صفحه بازشده، به پایانی لیست بروید و روی لینک Temporarily disable my account کلیک کنید.

5. با کلیک روی این گزینه، از شما سؤال می شود که به چه دلیلی قصد حذف اکانت خود را دارید؟ که در پاسخ می توانید بسته به دلایل شخصی خودتان یکی از موارد را انتخاب کنید.

6. در ادامه با انتخاب دلیل خود و همچنین وارد کردن رمز عبور اکانت اینستاگرامتان، می توانید روی دکمه حذف موقت اکانت من کلیک کنید. تصویر زیر را ملاحظه کنید؛ برای مثال ما گزینه وقت گیر بودن را انتخاب کردیم و سپس در کادر مربوطه پسورد را وارد کردیم.

7. حال اکانت شما غیبرطرفال شده و حساب کاربری مربوطه، تا زمان فعال سازی مجدد آن، از دید سایر کاربران پنهان می شود.

دیلیت و پاک کردن اکانت اینستاگرام به صورت دائمی

1. برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام خود، مشابه آنچه که در روش قبل شرح دادیم، ابتدا وارد وب سایت رسمی این شبکه اجتماعی شده، با نام کاربری و رمز عبور خود لاگین کنید.

2. سپس به وسیله لینک حذف اکانت اینستاگرام وارد صفحه حذف اکانت شوید.

3. در این مرحله، دلیل حذف اکانت خود را از میان لیست موجود انتخاب نموده و رمز عبور حساب کاربری تان را وارد کنید. سپس روی دکمه Permanently delete my account کلیک کنید.

4. در نهایت حساب کاربری شما برای همواره حذف خواهد شد و تمامی دیتاهای حساب شما پاک می شوند.

نحوه فعالسازی مجدد اکانت اینستاگرام

همان طور که اشاره شد، تنها در صورتی می توانید اکانت خود را به صورت مجدد فعال کنید که از روش دیلیت و پاک کردن اکانت اینستاگرام به صورت موقت استفاده نموده باشید. حال برای فعالسازی مجدد، کافی است تا وارد اینستاگرام شده و نام کاربری و رمز عبور خود را طبق روال همواره وارد کنید. در ادامه، حساب کاربری شما مجدداً فعال شده و به تمام داده های اکانت خود دسترسی خواهید داشت.

نکات مهم

  • طبق قوانین اینستاگرام تنها یک بار در طول هفته می توانید نسبت به دیلیت و پاک کردن اکانت اینستاگرام خود و فعالسازی مجدد آن اقدام کنید.
  • فقط به وسیله مرورگر وب و با مراجعه به وب سایت رسمی اینستاگرام می توانید نسبت به حذف حساب کاربری خودتان اقدام کنید.
  • پس از حذف دائمی اکانت خود، هرگز نمی توانید نسبت به فعالسازی مجدد حساب کاربری تان اقدام کنید. همچنین تمام داده های شما اعم از تصاویر، ویدئو ها، کامنت ها، لایک ها، پیغام های دایرکت، فالوورها و دیگر اطلاعات حساب کاربری غیرقابل دسترسی خواهند بود؛ مگر اینکه پیش از حذف اکانت خود، داده های حساب کاربری را دانلود کنید. چگونه؟ در ادامه خواهیم گفت.
  • برای این منظور وارد پروفایل شخصی خود شده و روی آیتم Settings کلیک کنید.
  • در پنجره بازشده روی آیتم Privacy & Security کلیک کنید.
  • در این مرحله به پایانی صفحه رفته و در بخش Data Download، روی لینک Request Download ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد با کلیک روی دکمه Next و در مدت 48 ساعت آینده، لینک دانلود داده های حساب کاربری برایتان ایمیل خواهد شد. بدین طریق می توانید نسبت به دانلود داده هایی همچون تصاویر، ویدئوها و … اقدام کنید.
  • پس از حذف اکانت خود دیگر نمی توانید اکانتی با همان نام کاربری یا همان ایمیل ایجاد کنید. بنابراین اگر قصد استفاده مجدد از همان ایمیل را دارید، در صفحه پروفایل خود و در بخش Edit Profile نسبت به حذف یا تغییر آدرس ایمیل به ایمیلی دیگر (حتی یک ایمیل غیرمعتبر) اقدام کنید.

جمع بندی

در این مقاله، روش دیلیت و پاک کردن اکانت اینستاگرام را به صورت گام به گام شرح دادیم. همچنین نحوه فعالسازی مجدد اکانت را به همراه نکات کاربردی در حذف اکانت اینستاگرام بیان کردیم. شما چه تجربه ای در رابطه با حذف اکانت اینستاگرام خود دارید؟ اگر سؤال، مشکل یا نظری در خصوص حذف اکانت، بازیابی یا دانلود داده های حساب کاربری خود دارید، آن را با ما، در پایین همین صفحه در میان بگذارید.

در پایان، برای بهبود فعالیت های خود در این شبکه اجتماعی و برقراری ارتباطی مناسب با دوستانتان، توصیه می کنیم که با برطرف بلاک اینستاگرام، برطرف بلاک یک طرفه و دو طرفه نیز در انگیزه آشنا شوید. همچنین شما می توانید مطلب متون کوتاه انگلیسی برای بیو اینستاگرام را نیز در این سایت مطالعه نموده و بهترین بیو را برای صفحه خود انتخاب کنید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 402

به "چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید