کشفی نو کم شنوایی ناشی از افزایش سن را درمان می نماید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، گروهی از دانشمندان دانشکده پزشکی جانز هاپکینز ایالات متحده که در حال آنالیز نحوه عملکرد مغز در حالت کم شنوایی ناشی از افزایش سن هستند، اخیرا کشف نموده اند که موش های مسن نسبت به موش های جوان توانایی کمتری در خاموش کردن بعضی سلول های مغزی فعال در جذب صدای محیط دارند.

کشفی نو کم شنوایی ناشی از افزایش سن را درمان می نماید

محققان معتقدند این ناتوانی یک مرحله صوتی مبهم ایجاد می نماید و تمرکز مغز را روی یک نوع صدا مانند کلمات گفتاری، در حالی که صدای اطراف را فیلتر کند، سخت خواهد نمود.

اگرچه دانشمندان مدت هاست که کاهش شنوایی اجتناب ناپذیر مرتبط با افزایش سن را با تخریب سلول های مویی در گوش داخلی مرتبط می دانند، این مطالعه نو نشان می دهد مغز نقش زیادی در این شرایط دارد؛ بنابراین ممکن است بتوان این نوع کم شنوایی را درمان کرد.

محققان فعالیت 8078 نورون را از قشر شنوایی 12 موش مسن و 10 موش جوان ثبت کردند.

تجزیه و تحلیل ها نشان داد در شرایط عادی و زمانی که مغز در حضور سر و صدای محیط به درستی عمل می نماید (زمانی که موش ها صدا را می شنیدند) بعضی از فعالیت های عصبی افزایش می یابد؛ در حالی که سایر نورون ها محدود می گردد. با این حال در موش های مسن تر، به طور کلی فعالیت عصبی بیشتری وجود داشت و نورون هایی که قرار بود هنگام پخش صدا در حضور نویز محیط خاموش گردد، نتوانست این کار را انجام دهد.

علاوه بر این درست قبل از نشانه شنوایی تا 2 برابر بیشتر فعالیت عصبی در موش های پیر وجود داشت که این موضوع نشان می دهد مغز آن ها ممکن است طوری رفتار کند که گویی صدایی وجود دارد؛ در حالی که وجود ندارد.

محققان اظهار کردند: در حیوانات مسن تر به نظر می رسد سر و صدای محیط فعالیت نورون ها را مبهم تر و توانایی تشخیص صدا های فردی را مختل می نماید. خوشبختانه به علت ظرفیت یادگیری منعطف می توان به مغز پستانداران آموزش داد تا به این ابهام شنوایی در افراد مسن تر رسیدگی کند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1382

به "کشفی نو کم شنوایی ناشی از افزایش سن را درمان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشفی نو کم شنوایی ناشی از افزایش سن را درمان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید