کمبود ویلچر، مشکل بسکتبال زنان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، نایب رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر بانوان گفت: هر چند بعد از جاکارتا، تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان را به سمت جوانگرایی سوق دادیم اما کمبود ویلچر در استانها یکی از دغدغه های بانوان بسکتبال است که مجبورند برای انجام تمرینات و شرکت در مسابقات از ویلچر های مردان استفاده نمایند.

کمبود ویلچر، مشکل بسکتبال زنان

سوسن فتحی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیای تایلند که اذر ماه سال گذشته برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو برگزار گردید، متأسفانه سهمیه را از دست دادیم و از آن موقع تا به الان اردویی برای بازیکنان بسکتبال با ویلچر نداشتیم.

وی گفت: با آغاز کرونا سعی کردیم تمرینات ورزشکاران را از نظر بدنی و مهارتی به وسیله فضای مجازی پیگیری کنیم تا با افت رکورد روبرو نشوند، البته این شیوه تمرینات هر چند برای حفظ امادگی بدنی بازیکنان تا حدودی مناسب است، اما چون نظارت مستقیم بر عملکرد بازیکنان بسکتبال با ویلچر نداریم دقیقا نمی دانیم گزارشاتی که به وسیله فضای مجازی به مربی ها ارسال می گردد، رکورد واقعی بازیکنان است یا خیر؟

نایب رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر بانوان یکی از مسائل بانوان بسکتبال با ویلچر را کمبود ویلچر در استان ها مطرح کرد و گفت: با جوان گرایی که در تیم بانوان بسکتبال با ویلچر داشتیم در حال حاضر 50 درصد تیم جوان شده و ما حتی از سه بازیکنی که دانش اموز هستند در تیم خود برخورداریم، البته بعد از جوان گرایی تیم یکی از دغدغه هایی که بازیکنان با آن روبرو هستند، نبود ویلچر به ویژه برای بازیکنان شهرستانی است و آن ها مجبورند برای انجام تمرینات و حتی برای شرکت در مسابقات از ویلچر های پسران استفاده نمایند و این مسئله شرایط سختی را برای بانوان ایجاد می نماید.

وی در پاسخ به پرسش که آیا بازیکنان تیم ملی نیز با مشکل ویلچر روبرو هستند یا خیر؟ گفت: بعد از بازی های پارآسیایی جاکارتا توسط فدراسیون برای بعضی از بازیکنان ویلچر های جدیدی خریداری شد و ویلچر هایی که احتیاج به بازسازی داشتند بازسازی شدند. بنابرابن در حال حاضر مشکل خاصی بازیکنان تیم ملی از نظر ویلچر ندارند.

فتحی در انتها یکی از اهداف اصلی تیم را شرکت در بازی های پاراآسیایی 2022 مطرح کرد و اضافه نمود: هر چند پارا المپیک توکیو را از دست دادیم اما هدف گذاری بعدی ما حضور پیروز در پاراآسیایی 2022 است، البته این بستگی به شرایط بیماری کرونا دارد که از چه زمانی بتوانیم اردو های خود را اغاز و تیم اصلی خود را برای شرکت در این رویداد مهم آماده کنیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 334

به "کمبود ویلچر، مشکل بسکتبال زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود ویلچر، مشکل بسکتبال زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید