گشت زنی ارتش هند در مرز با پاکستان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، از سنگرهای شن و ماسه ارتش هند که در اعماق کوه های پیر پنجال در هیمالیا حفر شده، روستاهای کشمیر در طرف تحت کنترل پاکستان، به شکل بی ثباتی نزدیک به نظر می رسند؛ روستاهایی که در طرف دیگر خط کنترلی واقع شده اند که در 73 سال گذشته، منطقه بین این دو رقیب مسلح هسته ای (هند و پاکستان) را تقسیم نموده است.

گشت زنی ارتش هند در مرز با پاکستان

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ده ها هزار سرباز از هند و پاکستان در امتداد دو طرف خط کنترل مستقر شده اند. آرامش ظاهری معمولاً با تیر اسلحه های مشتعل درهم شکسته می گردد، در حالی که هر طرف، دیگری را به شروع شلیک متهم می نماید.

زمین سخت است و زندگی غیرنظامیانی که در منطقه مرزی هند و پاکستان زندگی می نمایند، از آن هم سخت تر است چرا که آن ها اغلب در خط آتش گیر می افتند. طی سال گذشته سربازان دو طرف تقریباً به طور روزانه در امتداد جبهه، شلیک رد و بدل نموده اند که این شلیک ها ده ها کشته از بین غیرنظامیان و سربازان به جا گذاشته است.

روزنامه نگاران آسوشیتدپرس اخیراً توانستند رزمایش ضدشورش ارتش هند در نواحی پونچ و راجوری در امتداد خط کنترل را پوشش دهند. این آموزش متمرکز بر تمرینات تاکتیکی، تمرینات نبرد، تمرین شلیک، عملیات ضدشورش و سازگاری سربازان با شرایط سخت آب و هوایی بود.

در زمستان هنگامی که گردنه های صعب العبور کوهستانی با برف مسدود می شوند، نیروهای هند به سنگرها نقل مکان می نمایند و گشت زنی های دوربرد خود را برای حفظ پاسبانی شدید در امتداد مرز انجام می دهند.

در بعضی مناطق راجوری، شبه نظامیان محلی با نام کمیته های دفاعی روستا تشکیل شده اند تا به ارتش هند در نظارت دقیق یاری رسانی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 569

به "گشت زنی ارتش هند در مرز با پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت زنی ارتش هند در مرز با پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید