آتش سوزی های حومه بجنورد دو برابر شد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: براساس داده های آماری در شش ماه نخست سال جاری تعداد آتش سوزی های علف های هرز و کاه و کلش در حومه این شهر دو برابر افزایش یافته است.

آتش سوزی های حومه بجنورد دو برابر شد

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایسنا، مجید گریوانی اضافه نمود: طی این مدت 213 فقره آتش سوزی علف های هرز و کلش در سامانه 125 آتش نشانی بجنورد ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اغلب این آتش سوزی ها به دلیل سهل انگاری شهروندان انجام می شود که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: با این حال افزایش تعداد آتش سوزی ها در حومه بجنورد نگران کننده بوده و نیازمند چاره اندیشی است.

وی اضافه نمود: در اطفاء آتش سوزی و حریق در حومه بجنورد همه پنج ایستگاه فعال آتش نشانی بجنورد بکار گرفته شدند و این در حالی است که آتش نشانی با کمبود امکانات، تجهیزات و منابع انسانی رو به رو بوده و هر ماموریت با توجه به فرسودگی تجهیزات و امکانات برای این سازمان 14 میلیون تومان هزینه دارد.

گریوانی شرح داد: با اقدام به موقع نیروهای واکنش سریع آتش نشانی بجنورد از سرایت آتش به باغات، منازل، کارخانه ها و.... در حومه شهر جلوگیری شده است.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در مزارع و راه های پیشگیری آن ، ضروری است تا کشاورزان و شهروندان در کلاس های آموزشی شرکت کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 965

به "آتش سوزی های حومه بجنورد دو برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی های حومه بجنورد دو برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید