آرامی: رئیس جمهور هوشمندانه مدیریت و اقتصاد کشور را جراحی کند

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور استدعا دارم حال که در ابتدای راه قرار دارید، هوشمندانه و جسورانه مدیریت و اقتصاد کشور را جراحی نمایید چرا که زمان به سرعت می گذرد.

آرامی: رئیس جمهور هوشمندانه مدیریت و اقتصاد کشور را جراحی کند

به گزارش خبرنگاران، منصور آرامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: اقدامات شایسته و شبانه روزی و دلسوزانه دولت مردمی آقای رئیسی و همکاران ایشان را که بر اساس شعار ایران قوی شکل گرفته، ارج می نهم و به تمامی دولتمردان خسته نباشید می گویم. یقینا تسریع در واکسیناسیون، سفرهای استانی، توجه ویژه به منطقه ها کم برخوردار، حمایت از تولید نمایندگان و توجه به سیاست خارجی با رویکرد تعاملات منطقه ای بخشی از اقدامات قابل تقدیر دولت سیزدهم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رئیس جمهور و وزرا اظهار کرد: متاسفانه در 43 سال اخیر در کنار تصمیمات صحیح و قابل دولت ها تصمیمات غلط و اشتباه فراوانی نیز به ویژه در حوزه مدیریت اجرایی و اقتصاد داشته ایم که حاصل آنها ناکارآمدی دولت ها بوده است و برای مردم به هیچ وجه قابل دفاع نمی باشد.

آرامی اضافه نمود: عدم انضباط و شفاف سازی مالی و بودجه ریزی، عدم اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، بی توجهی به اصلاح ساختاری و مبارزه سیستمی با فساد اداری، بی توجهی به تخریب محیط زیست و... که یقینا نمی شود یک دولت را متولی این نابسامانی دانست، بلکه این موارد به همراه ده ها عنوان دیگر ناشی از چندین سیاست غلط مدیریتی است که حاصل رفتارهای سیاسی، بی توجهی به تصمیمات کلیدی، دخالت قوا در یکدیگر و... است. لذا از رئیس جمهور استدعا دارم حال که در ابتدای راه هستید، هوشمندانه و جسورانه مدیریت و اقتصاد کشور را جراحی نمایید چرا که زمان به سرعت می گذرد، لکن نتایج این سیاست های تکراری به جا خواهد ماند و باز هم مردم مایوس و بی اعتمادتر از گذشته خواهند بود.

وی در ادامه نطق خود در خصوص حوزه انتخابیه اش ضمن تشکر از رئیس جمهور که موضوع انتزاع بخشی از استان هرمزگان را از دستور کار خارج نمودند، خطاب به وزیر کشور متذکر شد: با مدیران ملی و منطقه ای که غیرمسئولانه بر طبل تفرقه افکنی می کوبند و همواره موجب دلمشغولی مردم خونگرم هرمزگان می شوند، برخورد قاطع صورت پذیرد. آقای وحیدی، طرح این بحث ها چیزی جز بی اعتمادی، دلسردی و گسستگی اجتماعی حاصل دیگری نخواهد داشت. بارها گفته ایم که توسعه جنوب کشور جز با رشد و توسعه استان های ساحلی امکان پذیر نمی شود لذا از اقدامات غیر منطقی پیشگیری نمایید.

نماینده مردم بندرعباس خطاب به رئیس جمهور با اشاره به اینکه هرمزگان هر ساله 50 تا 100 درصد مازاد درآمد مالیاتی دارد، بیان کرد: لکن مردم این خطه از کشور همچنان با آمار بسیار بالای بیکاری، فقر و کمبود امکانات آموزش و درمانی روبرو هستند. مردم هرمزگان از کمبود تجهیزات پزشکی، نیروی متخصص درمانی و تخت بیمارستانی در رنج قرار دارند. مردم برای درمان مجبورند به استان های دیگر سفر نمایند و پروژه های درمانی ما نیز همچنان منتظر تزریق اعتبار هستند.

آرامی با بیان اینکه هرمزگان از جمله استان هایی است که عدالت در حوزه نیروی انسانی را به خود ندیده است، گفت: جوانان هرمزگان همواره از ما و شما این مطالبه را دارند که طی این سال ها اگر هیچ نیروی متخصص و مدیر هرمزگانی برای تصدی وزارت، معاون وزیر، رئیس سازمان و... تربیت شده که حتما حاکمیت مقصر است و اگر پرورش یافته و استفاده نشده حتما دولت ها بی تقصیر نیستند. آقای رئیس مردم هرمزگان به شما رای بالاتر از میانگین کشوری دادند، لکن با بی توجهی در این حوزه روبرو هستند. سازمان های مهمی چون منطقه ها آزاد، بنادر دریانوردی، شیلات و نفت و گاز که وجودشان عمدتا به هرمزگان وابسته است حتی هرمزگانی ها را غریبه فرض می نمایند و همواره در تهران و حتی استان شاهد مدیریت اتوبوسی مدیریت غیر نیروهای ماندگار هستیم و استدعا دارم این موضوع را مورد توجه قرار دهید تا بیش از این موجب نا امیدی مردم استان هرمزگان نشود.

وی گفت: ریشه بسیاری از مسائل استان مساله آموزش است که شامل کمبود کلاس درس، امکانات سرمایشی و گرمایشی، کیفیت آموزشی و... می باشد، لذا با توجه به سود بالای صنایع غرب استان و مازاد درآمد مالیاتی ضرورت دارد برای حل موضوع کمی و کیفی نظام آموزشی در استان تدبیر ویژه ای اندیشیده شود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: هرمزگان استانی با ظرفیت فوق العاده در دریا می باشد، لکن با توجه به بیکاری بالا نشان می دهد صنایع دریایی، شیلاتی، گردشگری دریایی، شیرین سازی آب دریا و... به بوته فراموشی سپرده شده است. لذا ضرورت دارد وزارتخانه های مرتبط با حوزه دریا، با هماهنگی استانداری هرمزگان و دانشگاه های استان، دبیرخامه اقتصاد دریامحور را در استان راه اندازی نمایند.

آرامی در پایان ضمن تشکر از ریاست بنیاد مسکن و استاندار هرمزگان گفت: درخواست دارم نسبت به تسریع در بازسازی منطقه ها زلزله زده بخش فین سرعت عمل بیشتری به خرج دهند زیرا مردم ساکن این منطقه ها با توجه به فصل سرما و بارندگی به سختی در چادر زندگی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1185

به "آرامی: رئیس جمهور هوشمندانه مدیریت و اقتصاد کشور را جراحی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامی: رئیس جمهور هوشمندانه مدیریت و اقتصاد کشور را جراحی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید