ضرورت استمرار نظارت بر بازار در تعطیلات نوروز ، همراهی بخش فراوری با تصمیمات دولت خبرنگاران

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، معاون اول رییس جمهور در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالا های اساسی با تاکید بر استمرار نظارت و بازرسی ها بر بازار در ایام نوروز، از رشد فراوری در بخش صنعت و کشاورزی در یک سال گذشته اطلاع داد و گفت: فراوریکنندگان کشور در سال 99 کارهای بزرگی انجام دادند و تحریم ها را به فرصت تبدیل کردند.

ضرورت استمرار نظارت بر بازار در تعطیلات نوروز ، همراهی بخش فراوری با تصمیمات دولت خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از شاتا، اسحاق جهانگیری در جلسه کارگروه تنظیم بازار و کالا های اساسی که روز شنبه و با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، امور مالی و دارایی، رئیس سازمان تعزیرات و رئیس سازمان غذا و دارو برگزار گردید با بیان اینکه انتظار نظام از وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، ساماندهی توزیع بعضی اقلام و کالاهای اساسی است، گفت: در ایام پیش رو عده ای به دنبال زیرسوال بردن خدمات دولت هستند و کوشش می نمایند با ایجاد اختلال و تشنج در بازار، خدمات چندین ساله دولت را تحت الشعاع قرار دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده برای فراوری و توزیع مرغ و نیز جلوگیری از تخلفات، نسبت به ساماندهی بازار مرغ طی روزهای آینده ابراز امیدواری کرد و اضافه کرد: سال 99 سالی سخت برای مردم ایران بود و فشارهای تحریمی آمریکا از ابتدای سال 97 روز به روز بر اصلی ترین منبع درآمدی کشور بیشتر شد و آمریکا کوشش کرد با تمام از واردات بعضی کالاها به کشور جلوگیری کند.

واردات 10 میلیارد دلار دارو و کالای اساسی به کشور

جهانگیری در ادامه صبر، بردباری و مقاومت مردم را در تحمل مسائل و دشواری های ناشی از تحریم ها، بی نظیر توصیف کرد و ضمن تشکر از مردم ایران، که موجبات یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم کردند و سیاست فشار حدبیشتری آمریکا را به شکست کشاندند، توضیح داد: در ابتدای سال 99 برآوردهای بانک مرکزی این بود که امکان تأمین هشت میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو امکان پذیر نیست اما با همت مدیران بانک مرکزی و به فضل الهی به میزان 10 میلیارد دلار کالاهای اساسی و دارو به کشور وارد شد.

ضرورت همراهی بخش فراوری با تصمیمات دولت

وی با یادآوری اینکه فراوری بعضی کالاهای اساسی نظیر مرغ و روغن وابستگی زیادی به واردات دارد، تاکید نمود: با توانمندی که در مدیران وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت وجود دارد انتظار می رود مشکل تأمین مرغ و روغن در مدت زمان کوتاهی حل گردد و شرایط بازار این دو کالا به تعادل برسد.

جهانگیری با قدردانی از فراورینمایندگان مرغ و روغن از آنان خواست همراهی و همکاری لازم را با سیاست ها و تصمیمات دولت انجام دهند تا شاهد افزایش رضایتمندی در میان مردم باشیم.

تبدیل تهدید به فرصت در بخش فراوری

وی با بیان اینکه فراورینمایندگان کشور در سال 99 کارهای بزرگی انجام دادند، اضافه کرد: گزارش ها نشان می دهد رشد فراوری در بخش صنعت و کشاورزی در امسال قابل توجه بوده و این یعنی فراورینمایندگان کشور تحریم ها را به فرصت تبدیل کردند.

استمرار نظارت و بازرسی در ایام نوروز

معاون اول رییس جمهور همچنین از اقدامات اجرا شده برای تأمین و توزیع مناسبت میوه در ایام پایانی سال قدردانی کرد و با تأکید بر اینکه باید پای حقوق مردم قاطعانه ایستاد، از مسئولین ذیربط خواست در ایام تعطیلات نوروزی فرایند نظارت و بازرسی را با جدیت ادامه دهند تا اقلام و کالاهای مورد احتیاج با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار گیرد.

جهانگیری در ادامه این جلسه با قدردانی از کادر پزشکی و درمان کشور و نیز فراوری نمایندگان دارو و تجهیزات پزشکی گفت: سال گذشته در همین ایام تأمین ماسک یکی از دغدغه های مهم کشور بود اما به فضل الهی و با همت بخش فراوری، امروز صادرنماینده محصولات و تجهیزات مورد احتیاج مقابله با کرونا هستیم؛ در مورد تامین واکسن کرونا رویکرد اصلی دولت این است که ضمن کوشش برای فراوری واکسن داخلی، از منابع معتبر خارجی نیز واکسن مورد احتیاج کشور را که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأیید گردد، خریداری کند.

وی گفت: به نظر می رسد سال 1400 سال گشایش و حل مسائل خواهد بود و امیدوارم مسائل و فشارها در سال 1400 از دوش مردم برداشته گردد.

تعدیل قیمت ها در بازار میوه

در این جلسه قائم مقام وزیر صمت گزارشی در مورد توزیع میوه در کشور ارائه کرد و از تاثیر مثبت توزیع گسترده میوه در میادین میوه و تره در ایجاد تعادل در قیمت ها اطلاع داد.

همچنین دبیرکارگروه تنظیم بازار نیز با تاکید بر فرایند کاهشی قیمت میوه در بیشتر استان های کشور، کیفیت میوه های توزیع شده را مطلوب توصیف کرد و از تزریق محصولات دیگری نظیر برنج، پوشاک و آجیل و خشکبار از ذخایر موجود به بازار و تعدیل قیمت این کالاها اطلاع داد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز در این جلسه گزارشی از میزان ذخایر گندم و روغن ارائه کرد و گفت: کارخانجات فراوری روغن به صورت سه شیفت فعال هستند و هیچ گونه مشکل و نگرانی در جریان تأمین روغن وجود ندارد.

در ادامه این جلسه موضوع قیمت مرغ و روغن مورد بحث و گفتگو نهاده شد و تصمیمات لازم برای جلوگیری از تخلفات و تأمین این دو کالا با قیمت مناسب اتخاذ شد.

برخورد جدی با مرغداران متخلف

در این نشست همچنین ضمن تأکید بر اینکه فعلا هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت ها وجود ندارد، گزارشی از برنامه واردات مرغ منجمد طی روزهای آینده ارائه و مقرر شد با مرغدارانی که به امید افزایش قیمت و انتظارات تورمی از ارسال مرغ به کشتارگاه خودداری می نمایند، برخورد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 737

به "ضرورت استمرار نظارت بر بازار در تعطیلات نوروز ، همراهی بخش فراوری با تصمیمات دولت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استمرار نظارت بر بازار در تعطیلات نوروز ، همراهی بخش فراوری با تصمیمات دولت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید