شروع فعالیت های مهم عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در رشت

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خبرنگاران/گیلان فعالیت مشترک عمرانی شورای شهر رشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با عنوان دوباره رشت در راستا توسعه شروع شد.

شروع فعالیت های مهم عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در رشت

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، امروز در مراسم شروع عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح میدان 7 آذر رشت که در تالار گفتگوی ساختمان شهرداری رشت برگزار گردید، گفت: توفیق عظیمی است که به رشت و مردمش خدمت کنیم و از حسن اعتماد این مردم به قرارگاه سپاسگزاریم و این امر مسئولیت ما را سنگین تر می نماید.

وی با بیان اینکه کارهای بسیار سختی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در کشور قابل انجام است و نیازی به شرکت های خارجی نیست، اضافه کرد: ظرفیت های این قرارگاه بسیار گسترده است و هدف مهم ما ایجا رفاه برای مردم است.

سردار محمد ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در اجرای پروژه های مهمی فعالیت داشته و در پروژه های درون شهری نیز می توان به پروژه هایی عظیمی که در تهران صورت گرفته نظیر پل صدر و تونل نیایش، پل طبیعت، خط 7 متروی تهران، متروی پرند؛ گنبد آسمان نما و... صدها پروژه دیگر اشاره نمود.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) رسالت محور است

وی با بیان اینکه مشابه این فعالیت ها که توسط قرارگاه در تهران صورت گرفته است را می توان در دیگر استان ها نام برد، گفت: انجام هر پروژه ای برای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) رسالت محور است و ما خود را پیمانکار نمی دانیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) توضیح داد: با اعتمادی که مردم به قرارگاه دارند، شبکه وسیع ایجاد کردیم و 5000 نفر پیمانکار در حال حاضر با ما کار می نمایند.

سردار محمد ادامه داد: گیلان استانی سرشار از ظرفیت ها است و در بخش ارتباطی و ترانزیت می تواند برای کشور گامهای موثری توسط این استان انجام داد.

وجود فقر زیبنده گیلان سرسبز نیست

وی اضافه کرد: گیلان در حوزه معدنی به خصوص در شن و ماسه و ذغال سنگ بسیار پرظرفیت است، اما علیرغم این همه ظرفیت، فقر در سرسبزی این استان موج می زند.

سردار محمد گفت:حتی بارش باران در این استان که آرزوی خیلی از استان های دیگر است، برایش مشکل ایجاد نموده است و برای برطرف این مشکل باید مدیریت در استفاده و راهنمایی از منابع در گیلان تقویت گردد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) توضیح داد: با مسائلی که گیلان دارد، مرکز این استان، رشت هم با مسائل زیست محیطی از جمله آلودگی رودخانه ها دست پنجه نرم می نماید.

سردار محمد در خصوص تامین منابع اقتصادی این پروژه گفت: هزینه انجام این کار زیاد است و برای تامین اقتصادی باید فکر اساسی کرد. هرچند قرارگاه تحملش را بالا برده است، اما ضرروی است برنامه ریزی مدونی انجام گردد، تا کارها زمین نماند.

احداث پارک بانوان کنار رودخانه هدیه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به دختران رشت

وی اضافه کرد: از مهمترین برنامه های ما این است که مساله های مهم این رودخانه را برطرف کنیم و به مناسبت دهه کرامت در کنار رودخانه برای هدیه به دختران این استان، پارک بانوان را احداث خواهیم کرد.

سردار محمد با اشاره به شروع عملیات اجرایی ساخت پل در میدان نیرویی دریایی رشت، گفت: تجهیز کارگاه این پروژه از همین امروز شروع می گردد.

وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در گیلان پروژه های بسیار باکیفیتی را در بندرکاسپین تحویل داده است و در بخش راه آهن رشت-آستارا نیز علیرغم اینکه هنوز قرارداد امضا نشده است، کارگاه ها را تجهیز نموده ایم به محض اختصاص بودجه این پروژه به سرعت رو به جلو خواهد رفت.

در ادامه این مراسم اسماعیل حاجی پور رییس شورای شهر رشت نیز گفت: به یاد دارم زمانی ما در رودخانه های رشت شنا می کردیم و موجب نشاط بود، اما اکنون بوی متعفن آن مردم را آزار می دهد.

وی اضافه کرد: ما شهر اولین ها در بسیاری از بخش ها هستیم و این همه آلودگی در رودخانه ها، زیبنده این شهر نیست.

مردم در انتظار بهبود شرایط رودخانه های رشت

رییس شورای شهر رشت توضیح داد: ما مردم قدردانی داریم و اگر کاری برای شهر انجام گردد، هیچ گاه فراموش نمی نمایند و نجات رودخانه ها توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آرزوی مردم این شهر است.

وی تاکید نمود: رشت مظلوم واقع شده و مردم انتظار دارند، هرچه زودتر حال رودخانه های شهرشان خوب گردد.

حاجی پور توضیح داد: برطرف آلودگی رودخانه های رشت کار خیر عظیمی است و تحقق این امر به عمر مردم این شهر اضافه می نماید، زیرا در حفاظت از سلامت مردم با کاهش آلودگی های رودخانه های این شهر ارتباط مستقیم وجود دارد.

وی گفت: امروز شورای شهر رشت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پنج تفاهم نامه برای اجرای پروژه را امضا و این تفاهم نامه ها شرایط شهر رشت را که پرجمعیت ترین شهر شمال کشور است را تغییر خواهد داد.

در ادامه این جلسه ناصر حاج محمدی شهردار رشت نیز گفت: پیگیری های شورای شهر موجب شد که موفقیت های خوبی در جهت انجام فعالیت ها در رشت انجام گردد.

وی اضافه کرد: مردم خیلی وقت است که در انتظار اقداماتی عملیاتی و اساسی برای نجات رودخانه های رشت بودند.

حاج محمدی با بیان اینکه امروز قرارگاه با تمام توان ورود نموده است و ما نیز تمام قد در کنار این قرارگاه خواهیم بود، توضیح داد: مشاورین خوبی نیز انتخاب شده است تا طرح ها را به دقت آنالیز نمایند.

آلودگی رودخانه های رشت به تالاب انزلی می رود

حسینی مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان نیز در ادامه این مراسم اضافه کرد: برای کاهش آلودگی های رودخانه های رشت در گذشته کارهایی صورت گرفته؛ اما با توجه به حجم آلودگی ها، در نهایت به شرایط بد امروز رسیده اند.

وی اضافه کرد: آلودگی رودخانه های رشت به تالاب انزلی می رود و به آلودگی های این اکوسیستم ارزشمند بین المللی می افزاید و این آلودگی ها اغلب شامل سموم کشاورزی، شیرابه زباله ها، فاضلاب صنعتی و... است.

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان اظهار کرد: این رودخانه ها فقط مربوط به استان گیلان نیست، چون شهر رشت بسیار پرگردشگر است، آلودگی آن موجب رنج همه مسافران نیز می گردد.

وی اضافه کرد: امروز قرار است، اتفاقی عظیم برای نجات رودخانه ها بیفتد و امیدواریم رودخانه ها به شرایطی برسند که در شان این شهر زیبا باشد.

فتح الهی فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و شرایط شهر را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به اینکه دو رودخانه رشت در تاریخ شکل گیری این شهر رشت نقش اصلی داشتند، اضافه کرد: ورود سپاه برای نجات این رودخانه ها فرصتی ارزشمند است و چون یکی از اهداف مهم سپاه دفاع از آرمانهای اسلام و انقلاب است ، نجات این رودخانه ها نیز نتایج بسیار مطلوبی در توسعه این استان و ارتقای سلامتی مردم دارد.

شهرباران نباید آلوده ترین رودخانه های کشور را داشته باشد

فرماندار ادامه داد: شهر باران نباید چنین رودخانه هایی داشته باشد که از آلوده ترین رودخانه های کشور محسوب می شوند، و مردم انتظار دارند، در سایه همدلی کارهای اساسی برای شهر صورت گیرد.

رمضانپور عضور شورای شهر رشت نیز در این مراسم گفت: گیلان یکی از استان های برتر کشور در ابتلای مردم به سرطان معده است و طبق نظر کارشناسان آلودگی این رودخانه ها یکی از دلایل مهم ابتلای مردم به این بیماری است.

وی اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، انجام کاری با کیفیت خوب و قیمت مناسب و شتاب را برای نجات این رودخانه ها در نظر بگیرد تا آرزوی مردم ما نیز محقق گردد.

رمضانپور توضیح داد: هر کاری که برا مردم انجام دهیم، مورد مغفرت پروردگار قرار می گیریم، و نجات رودخانه های رشت از این همه آلودگی خدمت عظیمی است که به مردم این شهر می گردد پس هیچ فرصتی را نباید از دست دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 198

به "شروع فعالیت های مهم عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت های مهم عمرانی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید