تور ارزان هلند: آمریکا، انگلیس و هلند بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات از آلمان در سال 2021

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، وزارت اقتصاد آلمان از صدور مجوز صادرات تسلیحات به ارزش حدود 4 میلیارد یورو در 10 ماهه ابتدایی سال 2021 اطلاع داد که بیشترین صادرات به کشورهای آمریکا، انگلیس و هلند اجرا شده است.

تور ارزان هلند: آمریکا، انگلیس و هلند بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات از آلمان در سال 2021

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، برلین از ژانویه تا اکتبر امسال میلادی مجوز صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 3.78 میلیارد یورو را تصویب نموده است.

بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به درخواست سویم داگدلان، از نمایندگان حزب چپ مجلس آلمان برلین در 10 ماهه ابتدایی امسال میلادی صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 4 میلیارد یورو را تصویب نموده است. 27 درصد این مجوز صادرات تسلیحات برای کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و ناتو تصویب شده که به علت شرایط حقوق بشری در این کشورها مسئله ای بحث برانگیز در آلمان است.

بر اساس این گزارش، مهم ترین کشورهای وارد کننده کالاهای تسلیحاتی در امسال میلادی از آلمان، آمریکا با 9480 میلیون یورو، هلند با 721.6 میلیون یورو و انگلیس با 190.1 میلیون یورو بوده است. این سه کشور به ناتو تعلق دارند. بعد از آن کشور مصر که به علت نقض حقوق بشر و مشارکت در درگیری های منطقه ای مورد انتقاد قرار گرفته است با 181.1 میلیون یورو واردات تسلیحات از آلمان و سپس برزیل با 134.1 میلیون یورو واردات تسلیحات از آلمان قرار می گیرد.

داگدلان انتقاد شدیدی به صادرات تسلیحات بالا به این دو کشور وارد نموده و این واقعیت را که این گونه صادرات به این منطقه ها مجاز است را به سخره گرفتن یک سیاست خارجی دانست که مدعی می گردد مبتنی بر ارزش است.

از سال 2014 دولت آلمان حدود دو بار در سال درباره مجوز های صادرات تسلیحات خود گزارش می دهد تا در این باره شفاف سازی گردد.

مجوز صادرات تسلیحات آلمان بین سال های 2016 و 2018 به طور مداوم فرایند کاهشی داشت و البته پس از آن در سال 2019 به ارزش حدود 8.015 میلیارد یورو رسید. در سال 2020 دوباره به بیش از یک چهارم کاهش یافت و به 5.82 میلیارد یورو رسید. این فرایند در نیمه ابتدایی سال 2021 ادامه یافت.

سیاست صادرات تسلیحات آلمان یک مسئله بحث برانگیز در دولت آلمان است. سهم بالای صادرات به کشورهایی که درگیر مناقشات هستند و یا تحت حاکمیت دولت های استبدادی قرار دارند همیشه مسئله ای بحث برانگیز و مورد مناقشه در این کشور بوده است.

بر اساس اطلاعات انستیتو تحقیقات صلح سیپری، آلمان بین سال های 2015 و 2019 چهارمین صادر کننده بزرگ اسلحه بعد از ایالات متحده آمریکا، روسیه و فرانسه بوده و تقریبا 6 درصد تجارت دنیای اسلحه در سراسر دنیا را انجام داده است.

سیاست صادرات تسلیحات در آینده بعلاوه از موضوعات مورد مذاکره برای تشکیل ائتلاف سه گانه (حزب سبز، سوسیال دموکرات و لیبرال دموکرات) موسوم به آمپل در این کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1073

به "تور ارزان هلند: آمریکا، انگلیس و هلند بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات از آلمان در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: آمریکا، انگلیس و هلند بزرگترین وارد کنندگان تسلیحات از آلمان در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید