اجرای طرح توسعه گردشگری در محور تاریخی ارگ گوگد گلپایگان

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر گوگد از توابع شهرستان گلپایگان با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان ملاقات کردند.

اجرای طرح توسعه گردشگری در محور تاریخی ارگ گوگد گلپایگان

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، فریدون اله کمک مدیرکل استان امروز 4 شهریورماه، در این گفت: شهرستان گلپایگان با پیشینه تاریخی غنی که به دوران شروع تاریخ باز می گردد دارای آثار تاریخی ارزشمند ملموس و ناملموس فراوانی است که در صورت حفاظت بهینه از آن ها و ایجاد زیرساخت های گردشگری مناسب می توان به توسعه پایدار این شهرستان در زمینه گردشگری دست پیدا کرد.

او با اشاره به اهمیت ارگ تاریخی گوگد، اضافه کرد: این بنای تاریخی که در سال های گذشته بازسازی کامل شد، در حال حاضر یکی از عظیم ترین مراکز گردشگری غرب استان به تعداد می رود، لذا معتقدیم با در نظر گرفتن اصول حفاظتی و بعلاوه رعایت قوانین مربوط به رعایت عرصه و حریم این اثر ارزشمند تاریخی می توان با ایجاد زیر ساخت های مناسب گردشگری در محیط پیرامون آن، مجموعه گردشگری ارزشمندی در غرب استان ایجاد کرد. طرح توسعه گردشگری در پیرامون این ارگ تاریخی تدوین و پس از طی کردن مراحل قانونی اجرا می گردد.

اله کمک ضمن تأکید بر لزوم تدوین ضوابط تازه شناسایی بافت تاریخی در شهر گوگد توضیح داد: با توجه به اهمیت حفظ بافت و آثار تاریخی از یک سو و لزوم توسعه شهر گوگد از سوی دیگر، کارشناسان ارشد این اداره کل و شهرداری با تشکیل یک کمیته مشترک، ضوابط تازهی برای شناسایی بافت و ارزش گذاری بر آثار تاریخی به ویژه خانه های تاریخی و بعلاوه ضوابط معین برای ساخت و سازهای تازه تدوین و اجرا خواهند کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 971

به "اجرای طرح توسعه گردشگری در محور تاریخی ارگ گوگد گلپایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح توسعه گردشگری در محور تاریخی ارگ گوگد گلپایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید