تور ارزان ایتالیا: ایتالیا فردا میزبان اولین اجلاس حضوری گروه 20 از زمان شیوع کرونا است

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، مبارزه با همه گیری کرونا، آنالیز راه های مقابله با تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی و بعلاوه تقویت توسعه مالی از محورهای اصلی گفتگوهای سران 20 کشور صنعتی دنیا طی فردا شنبه و پس فردا یکشنبه در مرکز ایتالیا است.

تور ارزان ایتالیا: ایتالیا فردا میزبان اولین اجلاس حضوری گروه 20 از زمان شیوع کرونا است

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در این اجلاس گروه 20 وارد رُم، مرکز ایتالیا، شده است.

اجلاس سالانه سران گروه بیست در حالی قرار است از فردا در رم شروع گردد که بعضی از سران حضور مجازی را به حضور فیزیکی در ایتالیا ترجیح داده اند. شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین که از اوایل سال 2020 تا به امروز از کشورش خارج نشده در کنار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از رهبرانی هستند که بر اساس گزارش رویترز به وسیله ویدیئو کنفرانس در این نشست سخنرانی خواهند کرد.

بیست کشور صنعتی دنیا که مسئول فراوری بیش از 80 درصد گازهای گلخانه ای در دنیا هستند، درصددند با وضع مالیات بر فراوری کربن در رم، گام مهمی در حفاظت از محیط زیست در آستانه نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل بردارند.

هدف دیگر گروه بیست در این نشست تاکید بر این نکته است که کشورهای ثروتمند سالانه 100 میلیارد دلار برای یاری به کشورهای فقیرتر در راستای سازگاری شان با تغییرات آب و هوایی اختصاص دهند. البته این یکی از بندهای توافق سران گروه بیست در سال 2009 بود که قرار بود در سال 2020 عملی گردد ولی تا به امروز محقق نشده است.

بعلاوه انتظار می رود جو بایدن درباره پرونده هسته ای ایران و بعلاوه امکان از سرگیری مذاکرات وین پس از رایزنی با رهبران اروپایی، سخنانی ایراد کند.

بایدن قرار است امروز آدینه با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های دنیا هم دیدار کند. جو بایدن دومین رئیس جمهوری کاتولیک آمریکا است که با پاپ دیدار می نماید. بحران مهاجرت و مبارزه با فقر و تغییرات آب و هوایی از محورهای اصلی دیدار آنان خواهد بود.

دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهوری ایتالیا و بعلاوه رئیس جمهوری فرانسه هم از برنامه های امروز آدینه جو بایدن 78 ساله است.

جو بایدن پس از این نشست، سفر اروپایی خود را یکشنبه شب به اسکاتلند ادامه خواهد داد. گلاسگو میزبان یکی از نشست های مهم تغییرات آب و هوایی موسوم به کوپ 26 است.

پیغام اصلی بایدن تاکید بر عزم کاخ سفید در مبارزه با گرم شدن زمین و حفاظت از محیط زیست است؛ هدفی که در پی تصمیمات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قبلی آمریکا از پیمان پاریس عملا کنار گذاشته شده بود.

جو بایدن در حالی آمریکا را برای شرکت در این دو نشست مهم به مقصد اروپا ترک نموده که طرح هزار و 750 میلیارد دلاری اش برای مقابله با تغییرات آب و هوایی با مخالفت بعضی از اعضای دموکرات کنگره روبرو شد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1062

به "تور ارزان ایتالیا: ایتالیا فردا میزبان اولین اجلاس حضوری گروه 20 از زمان شیوع کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: ایتالیا فردا میزبان اولین اجلاس حضوری گروه 20 از زمان شیوع کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید