باور اشتباه مردم از مصرف روغن حیوانی

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تیرنگ نیستانی، به یکی از باور های خطرناک تغذیه ای در بین عموم مردم اشاره نمود و اضافه کرد: بسیاری از افراد معتقدند روغن های حیوانی خصوصاً روغن دُنبه به عنوان چربی مفید به سایر روغن ها ارجحیت دارد، این باور از اساس غلط است.

باور اشتباه مردم از مصرف روغن حیوانی

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انتقاد از این باور تغذیه ای غلط مبنی بر اینکه در گذشته مردم با استفاده از روغن های حیوانی زندگی سالم تری داشتند، گفت: گذشتگان ما به مشاغلی، چون دامپروری و کشاورزی مشغول بودند، با صنعتی شدن جوامع و مشاغل و بعلاوه پدیده پشت میز نشینی نمی توان همان اصول تغذیه ای قدیم را برای زندگی امروز تجویز کرد، ضمن اینکه امراض مختلف در گذشته حتی جوان تر ها را قربانی می کرد.

وی، مصرف روغن های حیوانی به بهانه سالم تر بودن را مورد انتقاد قرارداد و اضافه نمود: بدون شک استفاده از روغن های حیوانی و مشخصاً روغن دُنبه در دراز مدت باعث انسداد عروق می گردد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه قوانین علمی تابع شواهد علمی، عینی و ثابت شده هستند، اعلام کرد: افرادی که مصرف روغن دُنبه را توصیه می نمایند اگر یافته ای مبنی بر سلامت این چربی ها دارند باید با مستندات علمی ثابت نمایند.

وی اضافه نمود: تمامی مستندات و شواهد علمی نشان از این دارد که آثار زیانبار چربی های حیوانی به مراتب بیشتر از فواید آن است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1401 بروزرسانی: 3 بهمن 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1394

به "باور اشتباه مردم از مصرف روغن حیوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باور اشتباه مردم از مصرف روغن حیوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید