با خیابان های معروف بروکسل، مرکز اروپا آشنا شوید!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، خیابان های بروکسل

بروکسل، مرکز کشور بلژیک به عنوان شهری آرام، گردشگری و بسیار زیبا شناخته می گردد که از 19 منطقه مجزا تشکیل شده است. نکته ای که در این میان جالب است این مورد است که شناخت همه این خیابان ها برای گردشگر ها و گردشگران لازم نیست. در واقع به خاطر این که بیشتر دیدنی های بروکسل، رستوران ها و مراکز خرید و دیدنی های جالب دیگر در منطقه ها مرکزی شهر بروکسل متمرکز شده اند، شناخت بعضی از خیابان های بروکسل کافی است. به هر حال در دل این شهر زیبا، خیابان هایی به وجود آمده اند که هم بسیار زیبا هستند و هم بسیار معروف. از این رو ما امروز می خواهیم تا معروف ترین خیابان های بروکسل مرکز مینیاتوری اروپا را به اتفاق شما شما مورد آنالیز قرار دهیم. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

با خیابان های معروف بروکسل، مرکز اروپا آشنا شوید!

خیابان های بروکسل یکی از زیباترین معماری های شهری اروپایی بین دو سبک کلاسیک و مدرن را دارا هستند. اگر شما می خواهید تا در خیابان های بروکسل همچون یک توریست حرفه ای به گشت و گذار بپردازید، باید خیابان های معروف این شهر را بشناسید تا به نقاط اصل کاری بروید. یکی از عواملی که باعث می شود تا بروکسل برای همه شهری مجذوب نماینده و معروف باشد این است که این شهر از سبک زندگی ماشینی و افراطی در حال فاصله گرفتن است!

در شهر بروکسل برای داشتن شهری بدون آلودگی با هوای پاک و جا انداختن فرهنگ آن برای مردم این شهر، حتی یک روز در سال را به عنوان روز بدون ماشین مشخص نموده اند. در این روز در تمام خیابان ها به جز برای تاکسی ها، اتوبوس ها، تراموا و بعضی از ماشین های دارای مجوز مخصوص بسته می شوند و در نهایت بیشتر از 90 درصد از مردم حق استفاده از ماشین را ندارند.

باید بدانید که تنها دلیلی که این اتفاق در بروکسل می افتد برای این است که این اتفاق بزرگ ساکنین این شهر را ترغیب به استفاده از راه های جایگزین برای گشت و گذار در شهرشان کند و بعلاوه از سبک زندگی ماشینی و ضررهایش که بیشتر از منفعتی است که برای زندگی آن ها به همراه می آورد، دور نمایند. البته جالب است بدانید که مردم ساکن بروکسل نیز از این ایده تا به حال بسیار استقبال نموده اند. در ادامه می خواهیم تا به شما خیابان های بروکسل را به شما معرفی نماییم.

خیابان آنتوان داسارت | Antoine Dansaert

در بین خیابان های بروکسل می خواهیم در ابتدا به سراغ یکی از خیابان های پر جنب و جوش بروکسل که در بین توریستان نیز بسیار محبوب است، برویم. در انتهای کانال خیابان آنتوان داسارت (Antoine Dansaert) حال و هوایی سرزنده و پر جنب و جوش حاکم است و به عنوان تنها به جای مانده عصر و دوره با شکوهی که قبل ترها داشته است، امروزه همچنان به جای مانده است. چیزی که در این خیابان وجود دارد و جالب توجه می باشد این است که در دوره حاضر، خلاقیت و افسونی بسیار دلپذیر را در بین آتلیه ها و مغازه های پیشروی هنر آن خواهید دید. به طور مثال اگر دنبال خرید لوازمی برای تزئین و طراحی داخلی خانه بودید، می توانید به گالری لا فابریکا (La Fabrika) سر بزنید تا کلا دید شما نسبت به لوازم تزئینی خانگی عوض شود.

در این گالری، مجموعه ای از مبلمان با طراحی معاصر، وسایل روشنایی و به روزترین لوازم تزئینی برای طراحی داخلی منزل را که به نمایش گذاشته شده اند را ببینید. اگر هم پس از گشت و گذار در گالری های مختلف خسته شدید و احساس گشنگی کردید و یا خواستید تا استراحت کنید نیز می توانید به کافه ها و رستوران های خوبی که در این خیابان وجود دارد سر بزنید و اوقات خوبی را در آن بگذرانید. در میان گزینه هایتان از کافه اوفون (Au Fond)، لارشیدوک (LArchiduc) و یا کافه باربتن (BarBeton) هم استفاده نمایید.

خیابان نِوْ | Rue Neuve

خیابان نِوْ (Rue Neuve) در بین خیابان های بروکسل در واقع خیابانی پیاده رو در مرکز شهر است. خیابان نو را می توان بعد از خیابان معروف مِیر (Meir) به عنوان دومین ناحیه معروف مناسب برای خرید در سراسر بلژیک دانست.

این خیابان معروف در بین میدان لا مونه (Place de la Monnaie) در جنوب و میدان شارل روژیه (Place Charles Rogier) در شمال قرار گرفته است در گذشته به خاطر وجود کلیسای نتردام که امروزه در وسط این منطقه خرید قرار گرفته است، حتی به عنوان خیابان نتردام هم نیز معروفیت پیدا نموده است. در این خیابان از اواخر قرن 19 میلادی، یکی از مراکز اصلی تجارت به شمار رفته و از اوایل قرن 20 میلادی نیز به عنوان یکی از مناسب ترین منطقه ها برای مراکز خریدهای مجلل هم معروف شده و هم اعتبار کسب نموده است.

مسئولان شهرداری بروکسل در سال 1975 میلادی بود که تصمیم گرفتند که این راستا را تبیدل به پیاده رو نمایند. خیابان نو از نظر قیمت اجاره بهای مسکن در رتبه دوم محله های گران قیمت نه تنها بروکسل بلکه سراسر بلژیک قرار گرفته است و خیابان میر هم در رتبه اول این فهرست واقع شده است.

خیابان ایکسل | IXELLES

خیابان ایکسل (IXELLES) یکی از زیباترین خیابان های بروکسل است که دارای راستاهای پیاده روی مشهور و معروفی در این شهر است که در امتداد رودخانه قدیمی این شهر قرار گرفته است. البته بخشی از این رودخانه در قرن 19 میلادی خشک شد و چند دریاچه دیدنی از خود به جای گذاشت که همگی آن ها در راستا پیاده روی در خیابن ایکسل کاملا معلوم و مشخص هستند که شما در جوارشان می توانید از پیاده روی خود لذت ببرید.

در گشت و گذارتان در این خیابان از میدان فلاژه (Place Flagey) شروع کنید و به سمت دریاچه ای بروید که راهش به سمت کنار کلیسا می رود را دنبال کنید. در این راستا از بعضی خانه های زیبا به سبک قرن 19 میلادی خواهید گذشت که از بازمانده های با ارزش سبک معماری آرنوو در بروکسل هستند. پیشنهاد بعدی ما برای پیاده روی و گشت و گذار در این خیابان و راستا پیاده رویش این است که این جاده را تا رسیدن به دریاچه دوم ادامه بدهید تا به یک تقاطع شلوغ و پر رفت و آمد برسید. اگر هوادار محیط زیست و دوستدار یک طبیعت گردی مفید و مختصر هستید نیز می توانید از آنجا به سمت فضای سبزی که در آن خیابان وجود دارد، بروید.

خیابان لا لوا | Rue de la Loi

خیابان لا لوا (Rue de la Loi) در واقع جاده اصلی گذر از مرکز به سمت شرق شهر بروکسل است که به خاطر وجود ساختمان های دولتی قابل توجهی همچون اتحادیه اروپا معروفیت بسیار زیادی دارد. این خیابان که ترجمه نام آن به معنای خیابان قانون است، از خیابان رویال (Rue Royale) شروع می شود و تا خیابان شومان (Schuman) نیز ادامه پیدا می کند. جالب است بدانید که مجلس فدرال بلژیک و دفتر کار نخست وزیری بلژیک نیز در ابتدای همین خیابان قرار گرفته اند.

خیابان رویال | Royal

آخرین خیابانی که می خواهیم از بین معروف ترین خیابان های بروکسل به شما معرفی نماییم، خیابان رویال است. این خیابان قدیمی و معروف از سمت جنوب به میدان رویال محدود می شود که از نظر مکان یابی جغرافیای در مرکز شهر بروکسل واقع شده است. خیابان رویال از سمت شمال هم در انتهای آن به میدان رن (Place de la Reine) در بروکسل می رسد.

از میان جاذبه های دیدنی امتداد این خیابان بلژیکی می توانیم به جاذبه های معروف و دیدنی همچون کاخ سلطنتی بروکسل، مرکز هنرهای تجسمی، پارک بروکسل، ستون کنگره، باغ گیاه شناسی و یا کلیسای سلطنتی مریم مقدس (St. Marys Royal Church) اشاره نماییم. دانستن این نکته برای شما که ممکن است تا در آینده مسافر بلژیک شوید خالی از لطف نیست که در این خیابان دو ایستگاه مترو هم وجود دارد که یکی در حوالی پارک و دیگری نزدیک باغ گیاه شناسی است.

خیابان لوئیز | Avenue Louise

یکی دیگر از خیابان های بروکسل که در زمره خیابان های معروف این شهر قرار می گیرد، خیابان لوئیز (Avenue Louise) است که به عنوان یکی از شاهراه های اصلی شهر بروکسل نیز شناخته می شود. این خیابان از میدان لوئیز به سمت بوا دولا کامبره (Bois de la Cambre) امتداد پیدا نموده است و 2/7 کیلومتر نیز طول دارد. خیابان لوئیز یکی از معتبرترین و البته گران ترین خیابان های شهر بروکسل نیز به شمار می رود و از این رو به حق در فهرست ما جای گرفته است. ساخت این خیابان معروف به سال 1847 باز می شود.

در باره داستان ساخت این خیابان باید این را بدانید که این خیابان به عنوان یک خیابان یادمانی با ردیفی از درختان فندق ساخته شده بود تا دسترسی به نقاط تفریحی مانند بوا دولا کامبره را راحت تر نماید. امروزه در امتداد آن بعضی از نقاط مهم شهر مانند میدان استفانی (Stéphanie) که از میدان های شلوغ شهر و پر از مغازه های مجلل و منطبق بر آخرین مدهای موجود در دنیا و اروپا است را نیز از نزدیک هم خواهید دید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1180

به "با خیابان های معروف بروکسل، مرکز اروپا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خیابان های معروف بروکسل، مرکز اروپا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید