بزرگ ترین بازنده جام جهانی در ایران؛ تیمی که انگار جادو شده است!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، بعضی تیم ها از وقفه لیگ برتر برای جام جهانی 2022 قطر سود بردند و بعضی نیز ضرر کردند.

بزرگ ترین بازنده جام جهانی در ایران؛ تیمی که انگار جادو شده است!

خبرنگاران آنلاین - بهروز رسایلی

می گردد اسمش را گذاشت نیم فصل اجباری یا زودرس؛ از وقفه نزدیک به 2ماه در لیگ برتر حرف می زنیم که منجر به خاموشی چراغ لیگ برتر در انتها هفته یازدهم شد. به این ترتیب مسابقاتی که قاعدتا باید در انتها هفته پانزدهم به نیمه راه می رسید، 4هفته زودتر به استقبال نیم فصل رفت تا مسابقات جام جهانی 2022برگزار گردد. طبیعتا چنین سکته ای روال کار را به هم می زند و تیم ها برای حفظ خودشان بعد از تعطیلات 2ماهه باید حسابی زحمت بکشند. حالا اما 4هفته انتهای نیم فصل برگزار شده و شاید زمان مناسبی باشد برای قضاوت در خصوص اینکه کدام تیم ها از آن تعطیلی سود بردند و کدام یک ضرر کردند.

برندگان

تراکتور: در طول تعطیلات لیگ برتر، مدیران تراکتور کادرفنی این تیم را تغییر دادند. به این ترتیب پاکو خمز اسپانیایی جانشین قربان بردیف ترکمن شد. فعلا که به نظر می رسد این تغییر نسبتا خوب جواب داده، چرا که تراکتور از 4بازی برگزار شده بعد از جام جهانی 2پیروزی به دست آورده و آرام آرام به سمت رتبه های بالایی جدول حرکت نموده است. پیکان و استقلال 2تیمی بودند که در برابر تراکتور شکست خوردند. تیم تبریزی در 2بازی دیگرش بعد از جام جهانی، یک تساوی برابر مس کرمان به دست آورده و البته مقابل نساجی هم تن به شکست داده است.

فولاد خوزستان: تیمی که در 11بازی پیش از جام جهانی 2پیروزی به دست آورده بود، حالا در 4مسابقه برگزار شده پس از جام جهانی 2برد دیگر به دست آورده تا روشن گردد شاگردان جواد نکونام از وقفه جام جهانی برای بهبود شرایط خود نهایت استفاده را برده اند. فولاد در این بازه زمانی پیروز به شکست نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک شده و البته 2مساوی هم مقابل طرفدار و ذوب آهن به دست آورده است.

ملوان: با ارفاق و تک ماده، می گردد ملوان را هم جزو برندگان وقفه جام جهانی به شمار آورد. تیمی که در 11هفته ابتدایی تنها 9امتیاز به دست آورده بود، در 4بازی اخیر پیروز به کسب 6امتیاز شده است. شاگردان مازیار زارع نفت مسجدسلیمان را بردند و برابر سپاهان، مس رفسنجان و مس کرمان هم به تساوی دست یافتند.

بازندگان

استقلال: بدون تردید بزرگ ترین بازنده تعطیلی لیگ برای برگزاری جام جهانی، استقلال بود. اصلا انگار تیم ساپینتو بعد از بازی های قطر سحر و جادو شده است. حالا با مجموعه ای از بازیکن ساکن و بی انگیزه روبرو هستیم که کاری از پیش نمی برند. استقلال پس از بازگشایی مسابقات، با پرسپولیس مساوی کرد، نفت آبادان را به سختی و با یک ضربه پنالتی شکست داد، مقابل مس رفسنجان به تساوی بسنده کرد و نهایتا با شکست در برابر تراکتور، نیم فصل اول را به بدترین شکل ممکن به انتها برد. بدتر از همه اینکه کیفیت بازی آبی ها هم اصلا چنگی به دل نمی زند.

مس کرمان: در کنار تیم نگون بخت نفت مسجدسلیمان، مس کرمان تنها تیمی است که بعد از بازگشایی دوباره مسابقات هنوز پیروز به کسب پیروزی نشده است. آنها در 4مسابقه برگزار شده بعد از این وقفه طولانی، 2شکست در برابر سپاهان و مس رفسنجان متحمل شده اند و 2مساوی هم برابر تراکتور و ملوان داشته اند. شرایط مس طوری است که اگر زودتر دستی نجنباند، شاید خیلی زودتر از حد تصور به لیگ یک برگردد.

نفت مسجدسلیمان: در خصوص قعرنشین مطلق لیگ برتر و رکورددار انواع شکست های پرگل چه می توان گفت؟ آنها رضا مهاجری را کنار گذاشتند و ابراهیم اشکش را روی نیمکت تیم شان نشاندند اما باز هم شرایط تغییر نکرد. نفت که اوایل فصل تیم خوبی نشان می داد و 2پیروزی هم به دست آورد، مدت هاست که روی دور نزول افتاده است. آنها هر 4بازی اخیرشان را به ترتیب برابر فولاد، سپاهان، آلومینیوم اراک و ملوان با شکست پشت سر گذاشتند. نفت در این 4بازی 10گل دریافت نموده است. با این روند، به نظر می رسد جام جهانی که هیچ، حتی المپیک تابستانی و جنگ ستارگان هم به کار نماینده مسجدسلیمان نیاید!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 8 بهمن 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1397

به "بزرگ ترین بازنده جام جهانی در ایران؛ تیمی که انگار جادو شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین بازنده جام جهانی در ایران؛ تیمی که انگار جادو شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید