بهترین غذاهای خیابانی در شانگهای

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، کلان­ شهر شانگهای پر از غذاهای متنوع است. شما می­توانید غذاهای فرانسوی را در رستوران میشلین در کنار اسکله سفارش دهید و یا در خیابان­ های خلوت برای شکار رستوران­ های عجیب و غریب و مجلل بگردید. با این حال جوهر اصلی سبک زندگی در شانگهای غذاهای خیابانی ارزان قیمت و اشتها آور هستند. ما شما را برای خرید برخی از غذاهای خیابانیشانگهای راهنمایی می­کنیم.

بهترین غذاهای خیابانی در شانگهای

بهترین غذاهای خیابانی شانگهای

تانگائو (کیک شکر)

تانگائو نسخه شانگهای از دونات آمریکایی است. اصل این کیک از استان هبی آمده است، تانگائو دارای پوست ه­ای ترد است اما داخل آن نرم است. با دستور پختی که براحتی پیدا می­شود، خمیر را در روغن زیاد سرخ می­کنند. کیک­ های سرخ شده بیضی شکل، ترد و شیرین هستند. یک راه محبوب و نوآورانه برای لذت بردن از تانگائو ترکیبی از چاشنی­ های مختلف در یک گاز است. آن را داخل کنجد قرار دهید و شیرینی تانگائو را با شوری کنجد بچشید.

سیالونگ باو

سیالونگ باو معمولا یک دسر خوشمزه در شانگهای به حساب م ی­آید و شما می­توانید این توپ ­های خوشمزه را در سوپ ­های همه جا از هتل ­های پنج ستاره تا مال­ های بزرگ خرید، نهارخوری­ ها یا دکه­ های غذاخوری پیدا می­شوند. اصل این غذا از نینجیانک آمده است. اما در رستوران ­های شانگهای به سبک این شهر پخته می­شود. نان­ ها با مواد مختلفی چون گوشت خرچنگ پر می­شوند.

چای پن ونتون

اصطلاح چای پن ونتون به سلسله تسانگ بین سال­ها 1920-1940 برمی­گردد (چای به معنی چوب و پن به معنی آتش­سوزی جنگل در زبان چینی است) برای توصیف غذاخوری­ های متحرکی که با سوزاندن چوب بامبو درست می­ کنند، در شانگهای استفاده می­شود. بعد از ساعت هشت شب شما گوشه هر خیابان چای پن ونتون را پیدا خواید کرد. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

شنجیان منتو (پان­های سرخ شده شانگهای)

شنجیان منتو غذایی برای رفع خستگی در بین مردم هان، بزرگترین گروه قومی در چین با تاریخ صدها ساله است. شما در برابر این غذای آبدار نمی­ توانید مقاومت کنید، به خصوص وقتی که با پیاز تاز خرد شده و دانه ­های کنجد آب­پز می ­شوند. پان­ها در یک ماهی­تابه پخته می­شوند که با چاشنی­ های مختلف طعم­دار شده است. شما ممکن است آن را در سرکه غلط دهید و با سس چیلی صرف کنید. برای چشیدن طعم منتوی شانگهای، بهتر است که آن را زمانی که تازه سرخ شده و داغ است میل کنید، حتی اگر دهان شما را بسوزاند. فستیوال های چین

سیفانچوان (کوفته برنجی)

به عنوان قهرمان وعده صبحانه، کوفته برنجی بیشترین تقاضا را به عنوان غذای صبح زود در شانگهای دارد. درون یک تکه خمیر برنج چسبناک قرار داده می­شود و در بخارپز پخته می­شود. شما می­توانید چیزهای دیگری نیز مانند خیارشور سیچوان، سس لوبیا و تکه­های گوشت گوسفند به آن اضافه کنید. سیفانچوان ترکیبی از طعم­ های مختلف است از جمله طعم شیرین برنج و شوری خیارشور. بچه­ ها نرم بودن آن را دوست دارند.

اسکارگوت

در شانگهای اسکارگوت یک میان وعده خیابانی (غذای خیابانی) محبوب در میان مردم شهر است. برای پخت این غذا از حلزون استفاده می­شود. اما بیشتر از حلزون­ های تازه­ای که از ناحیه تونکسی در استان آنهویی آورده می­شود، برای پخت استفاده می­شود. اسکارگوتهای آبدار (نوعی حلزون) معمولا قبل از اینکه با پود جعفری و کاسیا پخته شوند به مدت دو روز در آب خیس می­خورند تا آلودگی­ و شن و ماسه از آنها پاک شوند. آنها به رنگ ­های قهوه ­ای و خاکستری هستند و بافت نرم و تازه­ای دارند و تا حدی مزه کارامل می­دهند.

کیک برنج با تکه­ های گوشت

کیک برنج با تکه­ های گوشت یکی از غذاهای کلاسیک و اقتصادی شانگهای است که بیش از 50 سال است که طبخ می­شود. گوشت سرخ شده با کیک­ های برنج کوچک و نازک در یک فرآیند سرخ و آبپز شدن، کامل می­شوند. تکه ­های گوشت معمولا با سس سویا پخته می­شوند و سپس در یک حرارت میانه هر دو طرف آن را برنگ قهوه ای در می­­­­­­­­­­­­­­­­ آورند. وقتی که غذا سرو می­شود پودری رو بشقاب ریخته می­شود تا عطر گوشت و بافت ترد برنج را بیشتر حس کنید. اگرچه کیک برنج با تکه­ های گوشت در غذاخوری­ های خیابانی یافت می­شود اما طعم و عطر آن بسیار فرق دارد، زیرا روش ­های پخت و آماده سازی آن فرق دارد.

پن کیک اسکالیون

پن کیک اسکالیون یک غذای نمادین برای مردم شانگهای است. ابتدا در روغن سرخ می­شود وسپس در فر پخته می­شود. پن کیک اسکالیون به روش شانگهای قدیم پر از پیازچه تازه است. پن کیک­ها پهن می­شوند و روی گریل به رنگ قهوه­ای در می­آیند. یک پن کیک اسکالیون که به خوبی گریل شده باشد ترکیبی از تضاد است بیرون آن ترد و چیپسی و داخل آن نرم است. پیدا کردن غذاخوری که پن کیک اسکالیون دست­ساز درست کند، در شانگهای مثل آب خوردن است. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1110

به "بهترین غذاهای خیابانی در شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای خیابانی در شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید