تجربه نخستین دریافت کننده واکسن ویروس کرونا

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از مترو، جنیفرهالر نخستین فردی بود که دوزی از واکسن ویروس کرونا را دریافت کرد. این زن 44 ساله در پستی در فیس بوک از برگزاری آزمایش بالینی واکسن خبردار شد و با خود تصور کرد شاید بتواند با این روش با همه گیری کووید 19 در دنیا مقابله کند.

تجربه نخستین دریافت کننده واکسن ویروس کرونا

هالر که 2 فرزند دارد می گوید: من قبول کردم 2 دوز از واکسن آزمایشی را با فاصله زمانی 28 روز دریافت کنم و یک سال تحت نظر باشم.

او در این باره می افزاید: شرایط از کنترل خارج شده و هیچ یاریی نداریم. این آزمایش وسیله ای بود تا بتوانم یاری کنم.

واکسنی که هالر دریافت کرد توسط شرکت مدرنا ساخته شده و Mrna-1273 نام دارد. نتایج آزمایش این واکسن روی حیوانات نویدبخش بود. اما این نخستین باری بود که واکسن روی انسان آزمایش می شد.

به گفته او تزریق واکسن مذکور فرایندی مشابه دریافت واکسن آنفلونزا بود اما شرکت در این آزمایش ریسک های زیادی داشت. با وجود اشتیاق هالر برای شرکت در این آزمایش بالینی واکسن، همسر، اقوام و دوستان او بسیار نگران بودند. هالر سعی کرد با اشاره به اینکه ویروس کرونا به او منتقل نمی گردد، آنها را آرام کند اما این نخستین باری بود که واکسن روی انسان آزمایش می شد و بنابراین سوالات زیادی وجود داشت.

هالر در 16 مارس امسال نخستین فردی بود که واکسن را دریافت کرد. هنگامیکه مردی با ماسک و دستکش های آبی به او نزدیک شد تا واکسن را به بازوی چپش تزریق کند، اوکاملا خونسرد بود.

اکنون این زن باید هر روز علائم را در بدن خود رصد کند. هالر در این باره می گوید: روز نخست کمی دمای بدنم بالا بود. روز دوم بازویم بسیار درد می کرد. اما پس از آن همه چیز نرمال بود. دریافت واکسن به سادگی تزریق واکسن آنفلونزا بود.

هالر و 44 نفری که در این آزمایش شرکت کردند، هفته آینده دوز دوم واکسن را دریافت می نمایند، اما تا بهار 2021 میلادی تحت نظر می مانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 131

به "تجربه نخستین دریافت کننده واکسن ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه نخستین دریافت کننده واکسن ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید