تشکیل 2 هزار پرونده تخلف صنفی در نوروز 1400

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، تهران (پانا) - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می گوید نزدیک به 2 هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال 1400 تشکیل شده است.

تشکیل 2 هزار پرونده تخلف صنفی در نوروز 1400

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدجواد احمدی توضیح داد: حضور فعال و گسترده بازرسان سازمان های صنعت سراسر کشور در اجرای طرح نظارتی نوروز به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و برخورد با تخلفات مالی، از مهمترین اهداف برگزاری طرح نظارتی نوروز 1400 بوده است.

وی اضافه نمود: اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز 1400 در راستای نیازهای داخلی و با همکاری نهادها و دستگاه های مرتبط، همدلی و همراهی عموم مردم و با بهره گیری از حداکثر ظرفیت ها و توانمندی بازرسان این سازمان در بازرسی و نظارت دقیق بر نحوه عملکرد بنگاه های مالی در سراسر کشور انجام شد.

تداوم طرح نظارتی ویژه نوروز تا 20 فروردین ماه

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: این طرح با هدف حفظ تعادل در عرضه و تقاضای کالا و خدمات و تنظیم بازار از نیمه بهمن ماه شروع و تا تاریخ 20 فروردین 1400 تداوم دارد.

احمدی از برخورد سریع و قاطع با اخلالگران بازار در طرح نظارتی نوروز اطلاع داد و تاکید نمود: اقدامات نظارتی بر اساس پیش بینی های اجرا شده و اولویت های کالایی تدوین و تا به امروز اجرایی شده است.

وی توضیح داد: از مجموع بازرسی های به عمل آمده در بخش کالا و خدمات بیشترین بازرسی ها به طور عمده بر کالاهای اساسی از جمله گوشت، مرغ، روغن و شکر متمرکز بوده است تا امکان بروز تخلف در این حوزه کم گردد.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت همچنین اعلام نمود: از مجموعه بازرسی های اجرا شده از ابتدای سال جاری و در جریان طرح نظارتی ویژه این ایام سه هزار و 556 واحد متخلف توسط بازرسان در سراسر کشور شناسایی که از این تعداد 32 پرونده مربوط به کالاهای قاچاق مکشوفه است.

ارسال 1893 پرونده به تعزیرات حکومتی استان ها

به گفته احمدی از مجموعه پرونده های تشکیل شده طی این مدت یک هزار و 893 پرونده به تعزیرات حکومتی استان ها ارسال و یک هزار و 663 پرونده نیز در حال آماده سازی برای ارسال به تعزیرات حکومتی است.

وی بر رعایت قوانین نظام صنفی و رعایت حقوق مصرف کنندگان تاکید نمود و گفت: بازرسی های هدفمند و نظارت پیشگیرانه به صورت مستمر پیگیری شده و همزمان با انجام گشت های بازرسی از بازار، برخورد قانونی با گرانفروشی، کم فروشی و احتکار در سراسر کشور در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 765

به "تشکیل 2 هزار پرونده تخلف صنفی در نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل 2 هزار پرونده تخلف صنفی در نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید