تعداد اسپرم مردان نابارور در سرتاسر دنیا در حال کاهش روزافزونی است! در 40 سال گذشته تعداد اسپرم نصف شده است!

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، در یک تحقیق بزرگ نو روز سه شنبه اعلام شد که تعداد اسپرم ها در بین مردان دچار مشکل باروری در سرتاسر جهاندر 40 سال گذشته نصف شده و همچنان سرعتی سریع در حال کاهش یافتن بیشتر است.

تعداد اسپرم مردان نابارور در سرتاسر دنیا در حال کاهش روزافزونی است! در 40 سال گذشته تعداد اسپرم نصف شده است!

این مطالعه که به وسیله اپیدمیولوژیست به نام هاگای لوین راهنمایی می گردد، تحقیقات سال 2017 را به روز نموده که تنها شامل آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزیلند می گردد.

مطالعه تازه شامل داده های بیش از 57 هزار مرد است که بیش از 223 مطالعه در 53 کشور جمع آوری شده اند، که آن را به بزرگترین متاآنالیز (جمع بندی چند تحقیق) اجرا شده در این زمینه تبدیل می نماید.

با اضافه شدن کشورهای تازه، یافته های سال 2017 را تایید شده است که تعداد اسپرم ها در چهار دهه گذشته به نصف کاهش یافته است.

این مطالعه تازه نشان می دهد که بین سال های 1973 تا 2018، غلظت اسپرم در مردان نابارور بیش از 51 درصد کاهش یافته است، از 101.2 میلیون به 49 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر منی.

در مطالعه منتشر شده در مجله Human Reproduction Update آمده است: علاوه بر این، داده ها نشان می دهد که این کاهش جهانی در قرن 21 با سرعتی شتابان ادامه دارد.

این تحقیق نشان داد که تعداد اسپرم ها با نرخی در حدود 1.1 درصد در سال کاهش می یابد و به اقدامات و تحقیقات بیشتر برای جلوگیری از اختلال بیشتر در سلامت باروری مردانه احتیاج است.

تعداد اسپرم تنها عاملی نیست که باروری را تحت تاثیر قرار می دهد - سرعت حرکت اسپرم که در این مطالعه مقدار گیری نشده بود نیز نقش مهمی ایفا می نمایند.

غلظت کمتر اسپرم 49 میلیونی هنوز بسیار بالاتر از محدوده طبیعی در نظر گرفته شده به وسیله سازمان جهانی بهداشت است که - بین 15 میلیون تا 200 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر.

قرار گرفتن در معرض آلودگی، پلاستیک، سیگار، داروها و داروهای تجویز شده و بعلاوه شیوه زندگی مانند چاقی و رژیم غذایی نامناسب، همگی به عنوان عوامل مؤثر مطرح شده اند، اگرچه اثرات آن به درستی شناخته نشده و به درستی تعریف نشده است. سایر کارشناسان گفتند که مطالعه تازه تردید آنها را در خصوص تحقیقات سال 2017 رفع نکرد.

در عین حال کار سخت آزمایشگاهی شمارش اسپرم می تواند یکی از علل باشد.

اما مارتینز داسیلوا منتقدان نتایج این مطالعه را رد کرد و گفت که نادیده گرفتن اعداد و یافته های ثابت سخت است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1361

به "تعداد اسپرم مردان نابارور در سرتاسر دنیا در حال کاهش روزافزونی است! در 40 سال گذشته تعداد اسپرم نصف شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد اسپرم مردان نابارور در سرتاسر دنیا در حال کاهش روزافزونی است! در 40 سال گذشته تعداد اسپرم نصف شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید