توزیع برنج تا انتها ماه رمضان ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران، حجت براتعلی با اعلام اینکه از ابتدای دی ماه تا به امروز اندازه 170 هزار تن برنج وارداتی به وسیله دولت در اختیار شبکه های مختلف عرضه و قابل دسترسی مردم قرار گرفته، اضافه کرد: تامین برنج برای عرضه در بازار تا بعد از ایام نوروز و انتها ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

توزیع برنج تا انتها ماه رمضان ادامه دارد

وی در مورد موجودی و امکانات کشور در قالب ذخایر راهبردی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: هیچگاه ذخایر کشور به این اندازه نبوده و هیچ گونه کمبودی در مورد ذخایر راهبردی کشور نداریم.

براتعلی اضافه نمود: بعلاوه در 6 ماهه اول سال، 528 هزار تن برنج وارداتی به وسیله بخش خصوصی از گمرک ترخیص و وارد شبکه توزیع شده است.

وی مجموع ترخیص برنج به وسیله بخش خصوص را تا به امروز حدود 900 هزار تن دانست.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: احتیاج سالانه برنج کشور 3 میلیون و 200 هزار تن است که سال جاری به علت خشکسالی ما حدود 10 درصد کاهش فراوری داشته ایم و احتیاجمند واردات 1 میلیون و 400 هزار تن واردات برنج بوده ایم.

وی تاکید نمود: با وجود واردات برنج ما هیچ گونه مسئله ای در مورد تامین احتیاج بازار تا خاتمه ماه مبارک رمضان نداریم ضمن اینکه فرایند واردات در سال تازه نیز ادامه دارد.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه سیاست اصلی دولت این نیست که به صورت مداوم در بازار دخالت کند، گفت: دولت در صورت احتیاج با حضور در صحنه به تنظیم بازار و تامین احتیاج کشور خواهد پرداخت.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1251

به "توزیع برنج تا انتها ماه رمضان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع برنج تا انتها ماه رمضان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید