توصیه های ضدکرونایی دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران به بیماران سرطانی: بیش از افراد عادی به خودمراقبتی توجه کنید

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت:بیماران سرطانی و افرادی که تومور های بدخیم دارند در شرایط کنونی بیش از افراد عادی باید خودمراقبتی و بهداشت فردی را رعایت نمایند.

توصیه های ضدکرونایی دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران به بیماران سرطانی: بیش از افراد عادی به خودمراقبتی توجه کنید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، دکتر حسین فودازی با اشاره به دغدغه های بیماران سرطانی در روز های شیوع بیماری کرونا اضافه نمود: بیمارانی که درحال حاضر مراحل درمان بیماری سرطان یا تومور های بدخیم را طی نموده و در حال شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستند به دلیل استفاده از بعضی دارو ها با نقص سیستم ایمنی مواجهند و می توانند مستعد ابتلا به کوبید-19 یا همان کرونا و انواع بیماری های ویروسی باشند.

وی تاکید نمود: توصیه انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران به این دسته از بیماران این است که اگر متخصص مربوطه لازم می داند که شیمی درمانی در شرایط حاضر بدون وقفه ادامه پیدا کند و امکان تعویق انداختن آن به دلیل احتمال رشد بیماری و افزایش خطرات ناشی از آن وجود ندارد حتما بسیار شدیدتر از افراد عادی در زمینه رعایت بهداشت فردی بکوشند.

این متخصص رادیوتراپی آنکولوژی توضیح داد:این دسته از بیماران حتما در هنگام خروج از منزل از ماسک و دستکش استفاده نموده و از حضور در اماکن عمومی بپرهیزند. همچنین شستشوی مکرر دست ها را در دستور کار قرار دهند و پیشنهاد می گردد جز در هنگام مراجعه برای اجرای مراحل درمان سرطان از منزل خارج نشوند.

فودازی به بیماران سرطانی توصیه کرد از وسایل نقلیه عمومی استفاده ننمایند و با افرادی که علائم بیماری های تب دار و حتی اسهال و استفراغ دارند در تماس نباشند. همچنین مصرف دارو هایی که پزشک معالجشان برای تقویت سیستم ایمنی تجویز نموده را جدی بگیرند.

این پزشک متخصص ادامه داد: در خصوص بیمارانی که درمان سرطان در آن ها انتها پیدا نموده و فقط مراجعات پزشکی را برای چکاب و آنالیز شرایط خود انجام می دهند؛ توصیه انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران این است که در شرایط فعلی این معاینات دوره ای را به تعویق بیندازند و در فاصله زمانی طولانی تری مراجعه به پزشک داشته باشند و با هماهنگی پزشک معالج اگر علائم خاصی ندارند، مراجعات خود را به زمان دیگری موکول نمایند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت بیشتر بهداشت فردی در بیماران سرطانی یادآور شد:کرونا در بسیاری از افراد بدون هیچ گونه علائمی است، اما اگر یک بیمار سرطانی یا فرد دارای تومور های بدخیم به این ویروس مبتلا گردد علائم بسیار شدیدی داشته و خدای نانموده می تواند منجر به مرگ گردد بنابراین توصیه می گردد این دسته از بیماران بیش از پیش احتیاط نمایند.

دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران درباره تبلیغ بعضی دارو ها و مکمل ها به عنوان ابزار پیشگیری از ابتلای بیماران سرطانی به کرونا نیز گفت: این دارو ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و تجاری دارد و هیچ چیز بهتر از خود مراقبتی نمی تواند جلوی ابتلای بیماران سرطانی به کرونا را بگیرد. البته بعضی مکمل های حاوی ویتامین های B. و D. می تواند برای بیماران سرطانی مفید باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 40

به "توصیه های ضدکرونایی دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران به بیماران سرطانی: بیش از افراد عادی به خودمراقبتی توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های ضدکرونایی دبیر انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران به بیماران سرطانی: بیش از افراد عادی به خودمراقبتی توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید