طراحی سایت: جشنواره سنگ نوردی و دیواره نوردی با هدف معرفی سایت تاریخی سریزد برگزار می گردد

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، جشنواره سنگ نوردی و دیواره نوردی با هدف معرفی سایت تاریخی سریزد برگزار می گردد.

طراحی سایت: جشنواره سنگ نوردی و دیواره نوردی با هدف معرفی سایت تاریخی سریزد برگزار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

بدنبال تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون کوهنوردی و دانشگاه علم و فرهنگ مبنی بر برگزاری مشترک سمینارها، همایش ها و کارگاه های تخصصی در حوزه کوهنوردی، سنگ نوردی، دیواره نوردی و... در بخش ملی و بین المللی، مجموعه توسعه و آبادانی ارگ سریزد و استارتاپ دانشگاهی کشف سرزمین پارس (DPL) جشنواره بین المللی صخره نوردی را در اردیبهشت سال 1401 در سریزد برگزار می نمایند.

محمود هاشمی سوقه، مدیرعامل استارتاپ دانشگاهی کشف سرزمین پارس(DPL) گفت: در تلاشیم با تقویت شبکه های همکاری میان فعالان صنعت گردشگری، دست اندرکاران فدراسیون و صاحب نظران دانشگاهی مسائل و معضلات آموزشی، علمی، فرهنگی و پژوهشی، استانداردسازی و اجرایی حوزه کوهنوردی، گردشگری، اسکی، سنگ نوردی، دیواره نوردی، یخ نوردی، غارنوردی، راهنمایان کوهستان و ... را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی سنگ نوردی سریزد تنها یکی از خروجی های این شبکه همکاری است، اضافه کرد: در این جشنواره برنامه هایی ویژه در راستای حمایت مادی و معنوی از راه اندازی، تکمیل و تجهیز استارتاپ های گردشگری، ورزشی، محیط زیستی و ... طرح ریزی شده و البته امیدواریم تا اردیبهشت 1401 بیماری کرونا کاملا فروکش نموده باشد.

نایب رئیس فدراسیون دنیای کوهنوردی با اشاره به لزوم ایجاد روینمودهای تازه و تلفیقی در معرفی مقصدهای برتر گردشگری و ورزشی ایران اظهار کرد: پیش از این جشنواره بین المللی صخره نوردی در بیستون کرمانشاه برگزار میشد، اما در نظر داریم پس از کرونا این جشنواره را در مهریز یزد برگزار کنیم.

هاشمی سوقه اضافه کرد: با توجه به رویکرد کالونچر در این استارتاپ، روستای تاریخی سریزد برای اقامت، اسکان و گردشگری روستایی صخره نوردان بین المللی و ایرانی حاضر در جشنواره انتخاب شد که امیدواریم این امر نقش موثری در معرفی سایت مهم تاریخی سریزد داشته باشد.

مجید سریزدی، رئیس هیات مدیره توسعه و آبادانی ارگ سریزد گفت: روستای تاریخی سریزد از ظرفیت های بالایی در بخش گردشگری، هنری، فرهنگی و ورزشی برخوردار بوده و بعضی بناهای تاریخی آن قدمتی بالاتر از بناهای تاریخی شهر یزد دارند.

او با بیان اینکه ارگ قدیمی سریزد بزرگترین بنای خشتی و بزرگترین صندوق امانات بانکی دنیا محسوب می گردد، گفت: این ارگ در میان آثار تاریخی شناخته شده ایران در سطح بین المللی صندلی ویژه ای داشته و جایزه رتبه ممتاز حفاظت از میراث فرهنگی آسیا و اقیانوسیه یونسکو را از آن خود نموده است و امیدواریم جشنواره های ورزشی نیز به معرفی و توسعه این روستا در سطح ملی و بین المللی یاری شایانی نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 1054

به "طراحی سایت: جشنواره سنگ نوردی و دیواره نوردی با هدف معرفی سایت تاریخی سریزد برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: جشنواره سنگ نوردی و دیواره نوردی با هدف معرفی سایت تاریخی سریزد برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید