تکمیل پروژه انقلاب رنگی با ورود ترامپ به تحولات بلاروس

به گزارش پایگاه خبری شیرگاه نیوز، به گزارش خبرنگاران، هر چند الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، آمادگی خود را برای کناره گیری از قدرت اعلام نموده اما مداخله مقامات غربی در امور جاری این کشور همچنان ادامه دارد بطوریکه دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نیز در این رابطه موضع گیری نموده است.

تکمیل پروژه انقلاب رنگی با ورود ترامپ به تحولات بلاروس

بلاروس از هفته گذشته و بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری صحنه اعتراضات ضد دولتی شده است. معترضین مدعی هستند که در این انتخابات تقلب اجرا شده و لوکاشنکو نیز درباره وقوع انقلاب رنگی در کشورش هشدار داده است.

رویترز با انتشار صحبت های رئیس جمهور آمریکا درباره بلاروس می نویسد: در حالی که اعتراضات گسترده مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس ادامه دارد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، شرایط این کشور اروپای شرقی را وحشتناک توصیف کرد.

ترامپ با اشاره به اعتراضات در بلاروس و سرکوب معترضان هشدار داد که واشنگتن از نزدیک نظاره گر حوادث این کشور است.

لوکاشنکو دیروز دوشنبه گفت آماده برگزاری همه پرسی برای تغییر قانون اساسی و کناره گیری از قدرت است، اما با اعتراضات کنار نمی رود.

وی گفت: من نه قدیس هستم و نه ابدی، اما زیر فشار و اعتراضات آماده کناره گیری نیستم.

اظهارات وی ساعاتی بعد از پیغام ویدیویی سویتلانا تسیخانوسکایا رهبر مخالفان بلاروس و رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری، ایراد شد.

خانم تسیخانوسکایا که بنا به گفته خودش به خاطر حفظ امنیت فرزندان مجبور به فرار به لیتوانی شده است، روز دوشنبه گفت که آماده است تا در این دوران، زمام امور و رهبری مردم را به دست بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: shirgahnews.ir شناسه مطلب: 370

به "تکمیل پروژه انقلاب رنگی با ورود ترامپ به تحولات بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پروژه انقلاب رنگی با ورود ترامپ به تحولات بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید